Prof. Dr. Sinsi
|
Milli Eğitim Bakanliği Özel Okullar Çerçeve Yönetmeliği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL OKULLAR ÇERÇEVE YÖNETMELİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL OKULLAR ÇERÇEVE YÖNETMELİĞİ
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Okullar Çerçeve Yönetmeliği
Millî Eğitim Bakanlığından:
Resmi Gazete Tarihi : 22/07/2005
Resmi Gazete Sayısı : 25883
BİRİNCİ KISIM : Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM : Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, özel okullarda eğitim - öğretimi, yönetimi, öğrenci kayıt ve kabulü, öğrenci devam ve devamsızlığını, öğrenci nakilleri ve öğrenci başarısının tespiti ile ilgili esasları düzenlemektir
Kapsam
Madde 2 - Bu Yönetmelik, özel okullarda eğitim - öğretimi, yönetimi, öğrenci kayıt ve kabulü, öğrenci devam ve devamsızlığı, öğrenci nakilleri ve öğrenci başarısının tespiti ile ilgili uygulamaları kapsar
Dayanak
Madde 3 - Bu Yönetmelik, 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 22 nci maddesine ve 8/6/1965 tarihli ve 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun 27 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen;
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Genel müdürlük: Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünü,
Valilik: Özel okulun bulunduğu ilin valiliğini,
Özel okul: 625 sayılı Kanun kapsamında faaliyette bulunan okul öncesi eğitim, ilköğretim ve orta öğretim okullarını,
Kurum: Özel okulları,
Kurucu: Kurumun sahibini,
Kurucu temsilcisi: Tüzel kişiliği haiz kurucular tarafından görevlendirilen ve Bakanlığa karşı kurucuyu temsil eden kişiyi,
Genel müdür: Aynı kişi veya kuruluşa ait birden fazla özel öğretim kurumunun genel müdürünü,
Okul müdürü: Özel okulun müdürünü,
Öğretmen: Özel okulda görev yapan, kadrolu veya ücretli öğretmenleri,
Uzman öğretici: Alanında yüksek öğrenim görmüş öğreticileri,
Usta öğretici: En az orta öğretim mezunu ve alanında öğrenim gördüğünü belgelendirenler veya alanında sertifika sahibi olan öğreticileri,
Dönem: Ders yılının dinlenme tatilleri arasındaki eğitim - öğretim süresini,
Ders yılı: Derslerin başladığı tarihten, sona erdiği tarihe kadar olan ve en az 180 iş gününü kapsayan süreyi,
Öğretim yılı: Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi
ifade eder
İKİNCİ BÖLÜM : İlkeler
İlkeler
Madde 5 - Öğrenci kayıt kabulü, nakli, devam - devamsızlığı, başarısının tespiti ile ücretlerinin tespit ve tahsili ve çalışma takvimi konularında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur
a) Öğrenci kayıt kabulü, nakli ve devam - devamsızlığında 23/6/1985 tarihli ve 18790 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri uygulanır
b) Öğrenci ücretlerinin tespit ve tahsilinde, 4/6/1988 tarihli ve 19832 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Özel Öğretim Kurumları Öğrenci Ücretleri Tespit ve Tahsil Yönetmeliği, ücretsiz okuyacak öğrencilerle ilgili olarak ta 3/4/1991 tarihli ve 20834 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Özel Öğretim Kurumlarında Ücretsiz Okuyacak Öğrenciler Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır
c) Özel okullarda, dengi okullar için hazırlanan yıllık çalışma takvimi uygulanmakla beraber, okul müdürlüğünce hazırlanan ve valilikçe onaylanan çalışma takvimi de uygulanabilir
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Okulun Amacı, Bölümleri ve Öğretim Şekli
Okulun amacı
Madde 6 - Okulun amacı; öğrencileri Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmektir
Bu amacı gerçekleştirmek üzere;
a) Öğrencilerin; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip olarak yetiştirilmelerini sağlamak,
b) Öğrencileri; hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip ve insan haklarına saygılı kişiler olarak yetiştirmek,
c) Öğrencilerin; topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirilmelerini sağlamak,
d) Okulun bir eğitim - öğretim kurumu olmasının yanı sıra, çevrenin bir kültür merkezi olması gerektiğinden hareketle; çevre, aileler ve diğer okullarla iyi ilişkiler kurmak,
e) Öğrencilerin yetenek ve niteliklerini modern metotlarla geliştirebilmeleri maksadıyla program ve projeler geliştirmek, eğitimin kalitesini yükseltmek,
f) Öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve yaşlarına uygun beceriler kazanarak yüksek öğretim kurumlarına hazırlanmalarını sağlamak,
g) Öğrencilerin, okuma, anlama, yazılı ve sözlü iletişimde düşüncelerini düzgün ve tutarlı bir şekilde anlatabilmek, toplum içinde rahat konuşup düşüncelerini açıklayabilmek, amacıyla Türkçeyi çok iyi kullanmalarını sağlamak,
h) Öğrencilerin müzik, sahne sanatları, resim ve plastik sanatlar gibi güzel sanatlardaki yeteneklerini geliştirmelerini teşvik etmek,
ı) Öğrencilerin, değişik kültürlerin yer aldığı dünyamızdaki güncel olay ve sorunların bilgi ve bilincinde olmalarını sağlayacak, barış ve adalet ülkülerinin yaygınlaşmasına yardımcı olmak,
i) Öğrencilerin, sosyal ve kültürel hizmetleri de kapsayan eğitici çalışmalara katılmalarını sağlamak,
j) Öğrencilerde ilgi ve istek uyandırarak onları bilimsel araştırmaya yöneltmek, teorik ve uygulamalı bilimlerde neden - sonuç ilişkilerini anlamalarına olanak hazırlamak,
k) Öğrencileri; güncel konularda, yakın çevre, yurt ve dünya sorunları üzerinde düşünmeye yönlendirerek olaylara eleştirel bakış açısıyla çözüm üretme becerilerini geliştirmek,
l) Öğrencilerde; yaşadığımız çevrede toprak, su, hava ve gürültü kirliliğini önlemenin duyarlılığı içinde, çevre bilincini uyandırmak ve onları bu sorunlar üzerinde düşünmeye ve çözüm üretmeye yöneltmek,
m) Öğrencilerin Atatürk'ün "Yurtta barış, Dünya'da barış" anlayışının felsefesi içinde, öncelikle yurt içinde toplumsal barış ve huzuru sağlamanın önemini kavramalarına ve onları dünyada barış, dostluk ve kardeşliğin asgari koşullarını düşünmeye yöneltmek,
n) Öğrencileri Ülkemizin Avrupa Birliği'ne giriş ve bütünleşmesinin önemi ile gereği üzerinde düşünmeye; kendi düzeylerinde bu konularda çözüm üretmeye yöneltmek,
o) Öğrencileri, Ülkemizin ekonomik kalkınmasının ve gelişmesinin kriterleri üzerinde düşünmeye yöneltmekamaç kabul edilmiştir
Kurucuya ait okullar ve okulların öğretim şekli
Madde 7 - Kurucuya ait okullar ile bu okullarda uygulanan programlar ve okulların öğretim şekilleri (EK - 1/a) formda belirtilir
İKİNCİ KISIM : Kurum Personeli, Görevlendirme, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kurum personeli
Madde 8 - Okulda görevlendirilecek yönetim, eğitim - öğretim ve diğer personel (EK - 2) formda belirtilir
Görevlendirmeler
Madde 9 - Yönetim, eğitim - öğretim personeli görevlendirmelerinde, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 625 sayılı Kanun ile Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği" ve diğer mevzuat hükümleri esas alınır
Diğer personele valilikçe çalışma izni verilir
Görev, yetki ve sorumluluklar
Madde 10 - Okullardaki yönetici, öğretmen, uzman öğretici ve usta öğreticiler ile diğer görevliler; görev yetki ve sorumlulukları bakımından Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumları, ilköğretim kurumları ve orta öğretim kurumlarının ilgili yönetmeliklerindeki hükümler ile 625 sayılı Kanunun hükümlerine tabidir
Kurucu veya kurucu temsilcisinin görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 11 - Kurucu veya kurucu temsilcisi okulun eğitim ortamının gereği gibi sağlanmasıyla görevlidir Bu sebeple kurucu veya kurucu temsilcisi gerekli maddi olanakların hazırlanması, yeterli personelin istihdamı, araç ve gereçlerin temini, bina ve diğer müştemilatın yeterli hale getirilmesi gibi hususlardan birinci derecede sorumludur Kurucu veya kurucu temsilcisi, bu sorumluluğunu yerine getirmek için aşağıda belirtilen görevleri yapar
a) Her yıl okulun mali bütçesini tanzim eder
b) Eğitim - öğretimle ilgili olarak okul genel müdürü veya müdürünce alınması için talepte bulunulan araç ve gereçler ile diğer ihtiyaçları temin eder
c) İşlerin gereği gibi yapılabilmesi için ilgili mevzuat hükümlerine göre personel istihdam eder
d) İzin kullanacak olan; genel müdür, müdür, müdür yardımcısı, öğretmen, uzman, usta öğretici ve diğer personele izine ayrılabilmesi için genel müdür ve müdürle birlikte uygun görüş bildirir
e) Zaman zaman öğretmenler kurulu toplantısına katılarak öğretmenlerin problemlerini ve isteklerini tespit ederek gereğini yapar
f) Üzerinde müdürlük görevi bulunmayan kurucu veya temsilcisi, okulun eğitim - öğretim işlerine karışmaz
g) Yönetici, öğretmen ve diğer personelin maaş ve ücretlerinin zamanında ödenmesini, sigorta ile ilgili işlemlerin usulüne uygun ve zamanında yapılmasını temin eder
h) Okulda görevlendirilecek yönetici, öğretmen ve diğer personelin çalışma izni onaylarının zamanında alınması için gerekli tedbirleri alır
ı) Okulun gelir ve giderleriyle ilgili iş ve işlemleri takip eder, muhasebe ile ilgili defter, dosya, kayıt ve makbuzların tutulmasını sağlar
i) 625 sayılı Kanunda ve özel öğretim kurumlarıyla ilgili diğer mevzuatla verilen görevleri yapar
j) Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre genel müdür yoksa müdürle birlikte yılda bir defa mali rapor hazırlayarak, Bakanlığa gönderir
k) Vergi, sigorta ve benzeri işlemlerin mevzuatına uygun olarak zamanında yapılmasını temin eder
l) Müdürlük makamının her hangi bir sebeple boşalması halinde yeni müdür görevlendirmek için gerekli tedbiri alır
Genel müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 12 - Genel müdür; kurumların yönetiminden, eğitim - öğretim faaliyetlerinin planlanmasından ve en iyi şekilde yürütülmesinden Bakanlığa karşı sorumludur
Genel müdür, bütün kurumları ilgilendiren müdürler kurulu toplantılarına başkanlık eder
Diğer yönetim kadrolardan kendisine intikal eden raporları inceler ve gereğinin yapılmasını sağlar
Ayrıca;
a) Okulda görevli yönetici, öğretmen, uzman öğretici, usta öğretici, memur ve diğer personelin ilim, teknik ve eğitim alanlarındaki gelişmeleri takip edebilmeleri için gerekli tedbirleri alır
b) Okulda eğitim - öğretim ve yönetim işlerin yeni tekniklere uygun olarak yapılmasını sağlar
c) İzin kullanacak olan personele, kurucu ve ilgili müdürle birlikte muvafakat verir
d) Yönetim, eğitim - öğretim kadroları arasındaki koordineyi sağlar
e) Genel müdür, okul müdürünün 1 inci sicil amiri, okulda görevli müdür yardımcıları, öğretmenler, uzman öğretici, usta öğretici ve diğer personelin 2 nci sicil amiri olarak usulüne uygun sicil raporlarını doldurur
f) Öğretmen ve yöneticilerin görevlerini gereği gibi yapmaları için tedbirler alır, yapılan faaliyetleri kontrol eder
g) Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre, kurucu ve müdürle birlikte yılda bir defa malî raporun hazırlanmasını ve Bakanlığa gönderilmesini sağlar
h) Okulda görevlendirilecek yönetici, öğretmen, uzman öğretici, usta öğretici ve diğer personelin çalışma izni onaylarının zamanında alınması için gerekli tedbirleri alır
Genel müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 13 - Genel müdürün kurumda bulunmadığı zamanlarda genel müdürün yetkisini taşır Genel müdürün vereceği işleri yapar
Okul müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 14 - Okul müdürü; Okulun yönetiminden, eğitim - öğretim faaliyetlerinin ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasından ve yürütülmesinden genel müdüre, resmî makamlara ve Bakanlığa karşı sorumludur
Müdür bu sorumluluğunu yerine getirmek için Millî Eğitim Bakanlığı mevzuatında belirtilen görevlerle birlikte;
a) Bu yönetmelikte ve dengi okul yönetmeliklerinde aksi belirtilmedikçe bütün kurullara ve çeşitli amaçlarla yapılacak toplantılara başkanlık etme,
b) Diğer yönetim kadrolardan kendisine intikal eden raporları inceleme ve gereğinin yapılmasını sağlama,
c) Her öğretim yılı başından en az bir ay önce yeni öğretim yılına ait gerekli hazırlıkları yapma, eğitim - öğretim faaliyetlerinin planlanmasını sağlama, faaliyetlerin yapılması ile ilgili görev taksimini yapma, izin alınarak yürürlüğe konulması gereken faaliyetler için gerekli izinleri alma,
d) Eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri için gerekli olan defter, dosya ve kayıtların tutulmasını, yazışmaların gecikmeye meydan vermeden usulüne göre yapılmasını sağlama,
e) Okulda görevli diğer yönetici personelle, öğretmen, uzman, usta öğretici, memur, hizmetli ve diğerlerinin yetişmeleri, ilim, teknik ve eğitim alanındaki gelişmeleri takip edebilmeleri için gerekli tedbirleri alma,
f) Eğitim - öğretim için gerekli olan araç - gereçleri kontrol etme, kullanılmaya hazır hale getirmeye, eksiklerinin tespiti ve tamamlanması için genel müdür/kurucu nezdinde teşebbüslerde bulunma,
g) Öğretmen, uzman, usta öğreticilerle diğer yönetim görevlilerin faaliyetlerini planlı olarak yapmalarını, sağlama,
h) Okul müdürü, müdür yardımcısı, öğretmen, uzman ve usta öğreticileri ve diğer personelin1 inci sicil amiri olarak sicil raporlarını usulüne uygun olarak doldurma
görevlerini de yapar
Müdür başyardımcıları ve müdür yardımcılarının görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 15 - Okul müdürünün vereceği eğitim - öğretimle ilgili görevlerle birlikte dengi okul yönetmeliklerinin kendilerine verdiği görevleri yaparlar
Bölüm başkanının görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 16 - Bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan özel okullarda zümre başkanı yerine; zümre öğretmenlerince kendi aralarından seçecekleri bir öğretmen, okul müdürünce bölüm başkanı olarak görevlendirilir
Bölüm başkanı, aynı zamanda o dersin zümre öğretmenleri başkanıdır Bölüm başkanları özlük haklarında herhangi bir kayba uğratılmadan haftada en çok 10 saat derse girerler
Bölüm başkanı, zümre başkanlığı görevinin yanı sıra eğitim - öğretimin niteliğinin geliştirilmesi yönünde aşağıda belirtilen görevleri de yapar:
a) Ders öğretmenleri ve yönetim arasındaki koordinasyonu sağlar
b) Zümre öğretmenleriyle yıllık çalışma planı hazırlar ve uygulanmasını sağlar
c) Dersle ilgili programların, dersin amaç ve ilkelerini gerçekleştirecek şekilde uygulanmasını sağlayarak ders öğretmenleri arasındaki iş birliğini geliştirir
d) Ders öğretmenlerince gerekli araştırmaların yapılmasını sağlar ve sonuçların değerlendirilmesini izler
e) Diğer zümre başkanları ile yakın iş birliği yaparak öğrencilerin daha iyi yetişmelerine yardımcı olur
f) Ders öğretmenleri ile birlikte çevredeki eğitim - öğretim kurumları arasında iş birliği yapılmasını sağlar Öğretim programlarının uygulanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi yönünde oluşturulan görüşleri okul yönetimine bildirir
g) Diğer bölüm başkanları ile yapılan toplantılarda alınan kararları ders öğretmenlerine ulaştırır Programların ve çalışmaların paralel yürütülmesi için gerekli önlemleri alır
h) Okul müdürlüğünce verilecek diğer görevleri yapar
Diğer özel okullarda da isteğe bağlı olarak bölüm başkanlığı oluşturulabilir
Zümre başkanlığının kuruluşu
Madde 17 - Bu Yönetmeliğin 18 inci maddesinde belirtilen statüde zümre başkanlığı ancak aynı branşta en az üç öğretmen bulunması halinde ihdas edilir Aksi takdirde zümre başkanlığı 18 inci maddede belirtilen görevleri kısım müdürleri ile birlikte yerine getirecek şekilde dengi okul mevzuatında belirtilen statüde kurulur
Zümre başkanlığı ihdas edilmesinde eğitim - öğretimi birbirine yakın olan Türkçe veya Türk Dili ve Edebiyatı dersleri; Millî Tarih, Millî Coğrafya, Vatandaşlık Bilgisi, T C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Tarih, Coğrafya dersleri; Fen Bilgisi, Fizik, Kimya, Biyoloji dersleri bir bütün halinde düşünülerek bu gruplara birer zümre başkanlığı verilebilir
Zümre başkanlıklarının görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 18 - Zümre Başkanı, başkanı bulunduğu dersle ilgili eğitim - öğretim faaliyetlerinin planlı bir şekilde yapılmasından sorumludur
Zümre başkanı olarak tayin edileceklerin;
a) Başkanı olacağı branştaki veya branşlardaki öğretmenler arasında kıdemli,
b) Branşıyla ilgili bilimsel eser, kitap, makale ve benzeri çalışmalar yapmış,
c) Alanıyla ve eğitim - öğretimle ilgili konularda hizmet içi eğitim kurslarına katılmış,
d) Öğretmenlik görevinde son üç yıl üst üste başarılı raporlar almış,
e) Temsil niteliğine sahip, girişimci, araştırmacı,
f) Arkadaşlarıyla iyi geçinen, organize kabiliyetine sahip olmaları tercih sebebidir
Görevinde başarısızlığı tespit edilen zümre başkanları değiştirilir
Zümre başkanları özlük haklarında herhangi bir kayba uğratılmadan haftada azami 5 ile 10 saat arasında derse girerler Diğer zamanlarında dengi okul mevzuatında belirtilen görevlerle aşağıda belirtilen işleri yaparlar
a) Okul müdürü ile birlikte kendi branşındaki öğretmenlerin derslerine girer Okul müdürü tarafından öğretmenlerin eğitim - öğretim çalışmalarının değerlendirilmesinde görüşleri alır
b) Zümre öğretmenleri kurulu toplantılarına başkanlık eder
c) Sorumlu bulunduğu dersle ilgili yıllık, ünite ve günlük planların en iyi şekilde yapılmasını ve uygulanmasını sağlar
d) Sınavların mevzuatına uygun olarak yapılmasını sağlar
e) Sınavlarda ölçme ve değerlendirme, teknik, metot ve benzeri yönlerden birliğin sağlanması için tedbir alır Öğretmenler arasında eğitim - öğretim, ölçme ve değerlendirme çalışmalarında birliğin sağlanması için faaliyetlerde bulunur Bu amaçla sınavlarda sorulacak soruların geçerli, güvenilir ve amaca uygun ölçme yapmaya yeterli olup olmadığı hususunda öğretmenlerle birlikte gerekli tedbirleri alır
f) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle, öğrenme güçlüğü çekilen konuların tespitini yaparak, güçlüklerin giderilmesi için gerekli tedbirler alır
g) Maiyetinde bulunan aday öğretmenlerin yetişmeleri için gerekli tedbirleri alır
h) Aday olmayan öğretmenlerin iş başında eğitimi için gerekli imkanları hazırlar
ı) Kendi branşındaki öğretmenlerin sicil raporlarının doldurulmasında yazılı görüşünü bildirir
Ölçme ve değerlendirme servisi yöneticisi
Madde 19 - Ölçme ve değerlendirme servisi yöneticisi, öğrencilerin genel başarı seviyesini, öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerle, öğrenme güçlüğü çekilen konuların tespiti işlemlerini, ilgili zümre başkanı ve öğretmenlerle işbirliği yaparak tespit etmek ve bu yönde tedbirler almak için koordine görevi yapar
Servis yöneticisi bu amaçla aşağıdaki işleri yapar:
a) Her dönem en az bir defa her dersten okulun bütün öğrencilerinin katıldığı, okul merkezi sınavları yapılmasını organize eder
b) Yapılan sınav sonuçlarını değerlendirerek her öğrencinin öğrenemediği konuları ayrı ayrı tespit eder
c) Öğrencinin ferdî başarısı ile şubesi içindeki ve okulun aynı sınıflar içindeki başarı derecesini tespit eder Her öğrencinin derslere göre başarı grafiğini çıkarır
d) Ölçme değerlendirme faaliyetleri sonunda yaptığı tespitleri bir rapor halinde ilgililere iletilmek üzere okul müdürüne verir
e) Bütün çalışmalarında zümre başkanları, öğretmenler, uzman öğreticiler, usta öğreticiler, koordinatör rehber öğretmen, öğrenci ve diğer ilgililerle işbirliği yapar
f) Ölçme ve değerlendirme işinde kullanılmak üzere bir soru bankası kurar
g) Öğrencilerin başarı durumlarıyla ilgili velilerle görüşme yapar Dengi okul mevzuatında belirtilenler dışında, öğrencilere veya velilere verilmek üzere ara karneler hazırlar Ara karneler bir aydan fazla olmamak üzere belli zaman aralıklarında verilir
Servisin yaptığı ölçme ve değerlendirme çalışmaları sınıf geçme işlemlerinde esas alınmaz
Öğretmenler yaptıkları sınavların sonuçlarını bu servise verirler
Kurslar servisi yöneticisi
Madde 20 - Kurslar servisi, öğrencilerin yetenekleri ölçüsünde gelişmeleri ve bilgi yönünden eksik kalan taraflarını telafi etmeleri için öğrenci velilerinin istekleri de dikkate alınarak yönetim kurulu ile işbirliği içerisinde, Millî Eğitim Bakanlığı Öğrencileri Yetiştirme Kursları Yönergesi hükümleri doğrultusunda;
a) Öğrencileri yetiştirmek ve sınavlara hazırlamak maksadıyla kurslar düzenler
b) Ölçme ve değerlendirme servisi, zümre başkanları ve öğretmenlerle işbirliği yaparak öğrencilerin bilgi yönünden eksik kaldıkları konularda tamamlama kursları açılması için gerekli planları yapar
Servisçe düzenlenen kurs mahiyetindeki çalışmalara öğrencilerin katılması mecburi değildir
Koordinatör rehber öğretmen
Madde 21 - Koordinatör rehber öğretmen çalışmalarında gizliliğe önem vererek 17/4/2001 tarihli ve 24376 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin kendisine verdiği görevleri yapar
Bu Yönetmelikte belirtilen servislerden, genel müdürden, okul müdürlüğünden öğretmenlerden ve diğer ilgililerden kendisine intikal eden konularda gerekli inceleme ve araştırmayı yapar
Koordinatör rehber öğretmen, her öğretim yılı başında ilgililerle işbirliği yaparak "Öğretim Yılı Veli - Öğrenci Rehberi" ni hazırlar
Bu rehberde asgari
a) Okulun vakit çizelgesine,
b) Öğretmen ve yönetici listesine,
c) Memur listesine,
d) Sınıfın rehber öğretmenleri listesine,
e) Sosyal etkinlikler listesine,
f) Öğretmen ile veli görüşmesi tarih, yer ve zaman çizelgesine,
g) Ara sınav tarihleri listesine,
h) Öğrenci ve velinin bilmesi gereken mevzuata
yer verilir
Öğretmenler, uzman ve usta öğreticiler
Madde 22 - Öğretmen, uzman ve usta öğreticiler dengi okul yönetmeliklerinde belirtilen görevler ile zümre başkanı ve okul müdürünün vereceği görevleri yaparlar
Lâboratuvar öğretmenleri
Madde 23 - Lâboratuvar öğretmenleri, görevli oldukları lâboratuvarlarda branş öğretmenin vereceği işleri yapar Öğrencilerin lâboratuvar çalışmalarının değerlendirilmesinde öğretmenler, lâboratuvar öğretmeninin de görüşünü alır
Rehber öğretmenler
Madde 24 - Koordinatör rehber öğretmenin vereceği işlerle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinde belirtilen görevleri yaparlar
Müşavir (Danışman)
Madde 25 - Kurucu veya kurucu temsilcisi, ihtiyaç duyduğu alanlarda, kendisine veya genel müdüre/okul müdürüne bağlı olarak çalışacak müşavirler (danışmanlar) görevlendirilebilir
Diğer personel
Madde 26 - Bu Yönetmelikte ve dengi okul mevzuatında görevleri belirtilmeyenler, genel müdürün, okul müdürünün ve okul müdür yardımcılarının vereceği görevleri yaparlar
ÜÇÜNCÜ KISIM : Kurullar
Kurullar
Madde 27 - Okulda;
a) Yönetim kurulu,
b) Öğretmenler kurulu,
c) Şube öğretmenler kurulu,
d) Zümre öğretmenler kurulu,
e) Zümre başkanları kurulu,
f) Okul rehberlik hizmetleri kurulu,
g) Disiplin kurulu,
h) Onur kurulu ile okul öğrenci kurulu
oluşturur
Yönetim kurulu
Madde 28 - Yönetim kurulu varsa genel müdürün yoksa okul müdürünün başkanlığında okul müdürü ve okul müdürü yarımcılarından meydana gelir Kurul toplantılarına toplantı konusuna göre eğitim - öğretimle görevli diğer görevliler de katılır, görüş bildirir ve oylamaya iştirak eder
Kurulun görevleri yönetim ve eğitim - öğretim faaliyetleri olmak üzere iki yönlüdür
Yönetim kurulu ayda bir toplanarak bu Yönetmelikle kendisine verilen işlerle birlikte aşağıdaki görevleri yapar
a) Eğitim - öğretim faaliyetleri ile ilgili değerlendirmeler yapar
b) Birimlerce veya öğretmenlerce hazırlanan raporları incelemek, gerek görüldüğü takdirde bu raporların birleştirilmesi için alt komisyonlar kurar
c) Alınan kararları ilgililere duyurur
d) Kurumun yönetim, eğitim - öğretim faaliyetleri ile ilgili en üst karar organı olarak, dengi okullar mevzuatında başka bir kurul veya komisyonun kararına bağlanmamış konularda nihai kararı verir ve uygulatır
e) Bu Yönetmelikte belirtilen kurul ve komisyonların toplantı tarihlerini dengi okulların mevzuatını da dikkate alarak tespit eder
f) Kurumun yönetim işlerini planlar
Öğretmenler kurulu
Madde 29 - Öğretmenler kurulu benzeri okul mevzuatına göre çalışır ve kendisine verilen görevleri yapar
Şube öğretmenleri kurulu
Madde 30 - Şube öğretmenleri kurulu aynı şubede dersi bulunan öğretmenlerden teşekkül eder Yönetimin kendilerine vereceği işlerle birlikte benzeri okulların mevzuatında verilen görevleri yapar
Zümre öğretmenleri kurulu
Madde 31 - Zümre öğretmenleri kurulu aynı dersi okutan branş öğretmenlerinden teşekkül eder
Yönetimin ve zümre başkanının vereceği işlerle birlikte dengi okul mevzuatında kendisine verilen görevleri yapar Öğretimiyle görevli oldukları dersin planlarının yapılmasında birlik ve beraberlik içinde hareket edilmesi, eğitim - öğretim faaliyetlerinde ve sınavlarda birliğin sağlanması için gerekli tedbirleri alır
Kurul öğretim yılı içersinde her ay en az bir defa toplanır
Zümre öğretmenleri kurulu, zümre başkanının başkanlığında toplanır Gerektiği takdirde kısım müdürleri de kurula başkanlık edebilir
Zümre başkanları kurulu
Madde 32 - Zümre başkanları kurulu zümre başkanlarından meydana gelir Kurul, dengi okul mevzuatında kendisine verilen görevlerle birlikte; eğitim - öğretim faaliyetlerinin organizeli bir şekilde yapılması, geliştirilmesi, yeni metot ve tekniklerin uygulanması için gerekli tedbirleri alır
Kurul başkanlığını zümre başkanlarının en kıdemlisi yapar Gerekli hallerde okul müdürü toplantıya katılır ve kurula başkanlık eder
Okul rehberlik hizmetleri kurulu
Madde 33 - Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde kurulur ve görev yapar
Disiplin kurulu
Madde 34 - Disiplin kurulu dengi okul mevzuatına göre kurulur ve çalışır
Onur kurulu ile öğrenci kurulu
Madde 35 - Onur kurulu ile okul öğrenci kurulu, dengi okul mevzuatına göre kurulur ve çalışır
DÖRDÜNCÜ KISIM : Kayıt - Kabul ve Nakiller
BİRİNCİ BÖLÜM : Kayıt - Kabul
Kayıt - kabul
Madde 36 - Okullarda öğrenci kayıt - kabul işleri aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yürütülür:
a) Anaokulu, ana sınıfı, uygulama sınıfı ve ilköğretim okulu birinci sınıfına aday kaydı ile öğrenci alınır Aday kaydı ile başvuranların sayısı, o sınıfa ait kontenjanı aşarsa noter huzurunda çekilen kur'a sonucuna göre öğrencilerin kesin kaydı yapılır
Anaokulu ve ilköğretim okulu aynı kurucuya ait ise istekli anaokulu öğrencileri doğrudan ana sınıfına veya ilköğretim okulu birinci sınıfına, ana sınıfı öğrencileri de doğrudan ilköğretim okuluna kayıt edilirler
Okul öncesi eğitim okulları ile ilköğretim okulu birinci sınıfına öğrenci alımında sınav yapılmaz
Aday kaydı ve kesin kayıtlarda, çalışma takviminde belirtilen tarihlere uyulur
b) Sınavla öğrenci almayan genel liselerin dokuzuncu sınıflarına veya bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan liselerin hazırlık sınıflarına öğrenci kayıtları aşağıdaki esaslara göre yapılır
Öğrenci kayıtları, aday kayıt sistemine göre yapılır
1) Aday kaydı ile okula başvuranların sayısı o sınıfa ait kontenjanı aşarsa başvuran öğrencilerin seçimi noter huzurunda kur'a ile belirlenir
2) Aday kaydı ile okula başvuranların sayısı, o sınıfa ait kontenjanı aşarsa aday öğrencinin ilköğretim diploma derecesine göre belirlenir
Kayıtta diploma notu eşit olan öğrencilerin, eşitlik bozuluncaya kadar 8 inci sınıftan başlayarak Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi derslerinden almış oldukları notlar dikkate alınarak sıralama yapılır
3) İlköğretim ve orta öğretim kurumu aynı kurucuya ait okullarda; ilköğretim okulundan mezun olan istekli öğrenciler doğrudan, aynı kurucuya ait genel lisenin dokuzuncu sınıflarına veya bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan liselerin hazırlık sınıflarına kaydedilirler
Aday kaydı ve kesin kayıtlarda, çalışma takviminde belirtilen tarihlere uyulur
c) Merkezî sınav; "Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği"nin ilgili maddesine göre yapılır İsteyen okul müdürlüklerince sınav yapılması istenen dersler ve sınav sonucunda hangi ders/derslerden kaç puan alan öğrencilerin kaydının yapılacağı, Sınav Yürütme Kuruluna bildirilebilir Sınav Yürütme Kurulu, hazırlayacağı Sınav Yönergesi'nde bu hususları da dikkate alır
Merkezî sınavla öğrenci alacak bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan liselerin hazırlık sınıflarına öğrenci kayıtları aşağıdaki esaslara göre yapılır
1) İlköğretim okulu bulunmayan orta öğretim kurumlarının hazırlık sınıfına, merkezî sınav sonucunda okula girmeye hak kazanan öğrencilerin kesin kayıtları, çalışma takviminde belirtilen tarihler arasında yapılır
2) İlköğretim ve orta öğretim kurumu aynı kurucuya ait olan okulların hazırlık sınıfına, ilköğretim okulundan istekli öğrenciler doğrudan kayıt edilirler Kalan kontenjana, merkezî sınav sonucunda okula girmeye hak kazananlar alınır
3) İlköğretim ve orta öğretim kurumu aynı kurucuya ait olan okulların hazırlık sınıfına kaydedilecek öğrencilerin % 50'sini geçmemek üzere ilköğretim okulunun istekli öğrencilerinden; geri kalan kısmı da merkezî sınav sonucunda okula girmeye hak kazananlardan alınır
Hazırlık sınıfına devam etmek isteyen ilköğretim okulu öğrencilerinin sayısının, hazırlık sınıfı kontenjanının ilköğretim okulu öğrencileri için belirlenen kontenjandan fazla olması durumunda, okulca ders yılı sonunda yapılacak sınavda en yüksek puan alan öğrenciden başlanarak hazırlık sınıfı kontenjanının belirlenen oranını geçmeyecek şekilde öğrenci kaydı yapılır
d) Hazırlık sınıfına kayıt yaptıran öğrencilerin yabancı dil bilgilerinin, bazı derslerin öğretimini yabancı dille yapan liselerin dokuzuncu sınıfındaki dersleri takip edebilecek seviyede olup olmadığı, okul yönetiminin yabancı dil öğretmenlerinden oluşturacağı komisyonca ders yılı bitim tarihi ile okulun açıldığı ilk hafta içinde belirlenecek bir tarihte yapılacak yazılı ve sözlü Seviye Belirleme Sınavıyla tespit edilir Hazırlık sınıfı öğrencilerinin bu sınava girebilmeleri için velisinin, bu durumu kesin kayıt sırasında okul müdürlüğüne yazılı olarak bildirmesi gerekir
Seviye Belirleme Sınavı, aynı kurucuya ait ilköğretim okulundan mezun olup hazırlık sınıfına kayıt yaptıran öğrenciler için bir; merkezî sınav sonucu okula girmeye hak kazanan öğrenciler için de ayrıca bir defa daha olmak üzere en fazla iki defa yapılabilir
Bu sınavda en az "Geçer" not almak koşuluyla sınavda en yüksek puan alan öğrenciden başlanarak dokuzuncu sınıf kontenjanı kadar öğrenci, dokuzuncu sınıfa devam ettirilir
Sınava giren öğrencilerin puanlarının eşit olması durumunda, noter huzurunda çekilen kur'a sonucuna göre kazanan öğrenci dokuzuncu sınıfa devam ettirilir
Hazırlık sınıflarında bunlardan boşalan kontenjanlara ayrıca öğrenci alınabilir
e) Özel fen liselerine, 10/1/1999 tarihli ve 23579 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri Yönetmeliği"nde belirtilen esaslar doğrultusunda öğrenci kaydı yapılır
Okula devam edecek öğrencilerin kayıtları, çalışma takviminde belirtilen tarihler arasında yenilenir
İKİNCİ BÖLÜM : Öğrenci Nakilleri
Nakiller
Madde 37 - Okula öğrenci nakilleri ile ilgili işlemler, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili madde hükümleri ve Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Nakil ve Geçiş Yönergesi hükümlerince yapılır
Okulun ara sınıflarına nakillerde, başvuranların sayısı o sınıfa ait kontenjanı aşarsa;
a) Noter huzurunda çekilen kura sonucuna,
b) Öğrencilerin bitirdiği sınıfın öğretim programındaki derslerden, okulca yapılacak sınav sonucundaki sıralamaya,
c) Başvuru tarihi sırasına
göre öğrenci kaydı yapılır
Sınıf mevcutları
Madde 38 - Okuldaki sınıf mevcutları; okul öncesi eğitim sınıflarında 25, ilköğretim okulu sınıflarında ve hazırlık sınıflarında 36, diğer sınıflarda 40, fen liseleri sınıflarında 24 öğrenciden fazla olamaz
Öğrenci ücretleri
Madde 39 - Öğrenci ücretlerinin tespit ve tahsili Özel Öğretim Kurumları Öğrenci Ücretleri Tespit ve Tahsil Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda yapılır
Ücretsiz okutulacak öğrenciler
Madde 40 - Okulda ücretsiz okutulacak öğrenciler Özel Öğretim Kurumlarında Ücretsiz Okuyacak Öğrenciler Hakkında Yönetmelik esaslarına göre tespit edilir
Kurum; adı geçen yönetmelik hükümlerini yerine getirdikten sonra, ayrıca Bakanlıktan izin alınması koşuluyla daha fazla ücretsiz öğrenci okutulabilir
BEŞİNCİ KISIM : Eğitim - Öğretim
BİRİNCİ BÖLÜM : Ders Dağıtım Çizelgesi ve Öğretim Programı
Ders dağıtım çizelgesi ve öğretim programı
Madde 41 - Okulda; dengi okullara ait haftalık ders çizelgesi ve öğretim programları uygulanmakla beraber, okul müdürlüklerince hazırlanan; dengi okulların haftalık ders çizelgesinde yer almayan farklı derslerin yer aldığı haftalık ders çizelgesi ve öğretim programları Bakanlıkça onaylanması hâlinde uygulanabilir Farklı derslerin yer aldığı haftalık ders çizelgesi ve öğretim programları uygulayan okullar, çizelge ve programa Bakanlık onay tarih ve sayısını yazacaklar
Ders ve yardımcı ders kitapları
Madde 42 - İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında okutulacak kitaplar Millî Eğitim Bakanlığınca tespit edilir Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmeyen hiç bir kitap ve eğitim aracı okullarda kullanılamaz
Resmî kurum ve kuruluşların dışındaki kişi veya kuruluşlarca hazırlanan kitap ve eğitim araçlarından, Millî Eğitim Bakanlığınca tavsiye edilmeyenler öğrencilere aldırılmaz
Ders saati süreleri
Madde 43 - Her ders saati, okulun öğretim seviyesine göre, okul öncesi eğitim okullarında 50, ilköğretim okullarında 40, orta öğretim okullarında 45 dakikadır Blok ders yapılmaz
İlköğretim ve orta öğretim okulu aynı binada bulunan kurumlarda ders saati süreleri 40/45
dakika olarak uygulanabilir
İKİNCİ BÖLÜM : Öğrenci Başarısının Tespiti, Ders İçi ve Ders Dışı Faaliyetler
Öğrenci başarısının tespiti
Madde 44 - Öğrenci başarısının tespitinde; dengi okul yönetmelikleri veya kuruma ait Bakanlıkça onaylanmış yönetmeliğin hükümleri esas alınır
Ödev ve projeler
Madde 45 - Ödev ve projeler, dengi okul yönetmeliği hükümleri çerçevesinde verilir, teslim alınır ve değerlendirilir
Sosyal etkinlikler
Madde 46 - Okullarda yapılacak sosyal etkinliklerde, 13/1/2005 tarihli ve 25699 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin hükümleri uygulanır
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Diploma, Diploma Notu, Derecesi ve Okul Birincileri
Diploma
Madde 47 - Okulu bitiren her öğrenciye diploma verilir
Diploma notu ve derecesi
Madde 48 - Diploma notu ve derecesinin tespiti, dengi okul yönetmeliğine göre yapılır
Diploma tarihi
Madde 49 - Diploma tarihi, dengi okul yönetmeliklerinde belirtildiği şekilde tespit edilir
Okul birincileri
Madde 50 - Okul birincisinin seçimi, dengi okul yönetmeliğine göre yapılır
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Devam - Devamsızlık
Devam - Devamsızlık
Madde 51 - Ders yılının süresi, derslerin başladığı günden sona erdiği güne kadar okulun açık bulunduğu günler sayılarak hesaplanır Tatil günleri ile her ne sebeple olursa olsun okulun açık bulunmadığı günler hesaba katılmaz
Devam - devamsızlıklarla ilgili tüm işlemlerde, dengi okul yönetmeliğinde belirtilen hükümler uygulanır
BEŞİNCİ BÖLÜM : Okulun Sosyal Tesisleri ve Sağlık Hizmetleri
Sosyal tesisler
Madde 52 - Okulda bulunan sosyal tesisler bu Yönetmeliğin (EK - 1/b) 'sindeki formda belirtilir
Kütüphane
Madde 53 - Okulun bünyesinde ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş kütüphane bulunur
Sağlık hizmetleri
Madde 54 - Okulda sağlık hizmetlerini yerine getirmek üzere yeteri kadar doktor ve sağlık personeli görevlendirilir
Okulda acil durumlarda müracaat edilmek üzere
a) Doktor bölümlü sağlık odası,
b) İlk yardım dolabı,
c) Kurumca hazırlanan ilk yardım talimatı,
d) İlk yardım için gerekli olan araç - gereç, sedye,
e) Hastanın en kısa zamanda en yakın sağlık kuruluşuna götürülmesi için araç,
f) Okul yatılı ise hemşire
hazır bulunur
Öğrencilerin belli zaman aralıklarında sağlık kontrollerinden geçirilmesi için gerekli tedbirler alınır
ALTINCI KISIM : Okul Aile Birliği ve Sosyal Hizmetler
Okul aile birliği çalışmaları
Madde 55 - Okulda kurulacak olan okul aile birliği çalışmalarında, 31/5/2005 tarihli ve 25831 sayılı Resmî Millî Eğitim Bakanlığı Okul - Aile Birliği Yönetmeliği esas alınır
Okul çevre işbirliği
Madde 56 - Okul çevre işbirliği, okulun aynı zamanda çevrenin kültür merkezi olması esasından hareket edilerek sağlanır
Okul çevresindeki kültür ve sanat faaliyetlerini takip eder ve onlardan faydalanır
Okulun yakın çevresinde oturanların, okulda yapılacak olan kültür, sanat faaliyetleriyle okulun tesislerinden faydalanması sağlanabilir
YEDİNCİ KISIM : Çeşitli Hükümler ve Son Hükümler
Okul binalarının kullanılması, korunması ve güvenlik önlemleri
Madde 57 - Okul binaları, eğitim - öğretim hizmetleri dışında başka bir amaçla kullanılamaz
Millî Eğitim Bakanlığı Koruyucu Güvenlik Özel Talimatı ve Millî Eğitim Bakanlığı Binalarını Yangından Koruma Yönergesi çerçevesinde, gelişen ve değişen teknolojilere uygun olarak gerekli güvenlik önlemleri alınır
Okulda, gece ve gündüz emniyeti sağlamak için yeteri kadar güvenlik görevlisi görevlendirilir Nöbetçi öğretmenler, öğrencilerin güvenliğini sağlayacak önlemleri almak ve kontrol etmekle görevlidir
Kılık - kıyafet
Madde 58 - Okulların; yönetici odaları, kurucu odası, derslik, lâboratuvar, yemekhane, kantin ve spor salonu gibi her türlü bina, tesis ve kampüsünde; kurucu, kurucu temsilcisi, yönetici, öğretmen, uzman ve usta öğreticiler, diğer personel ile öğrenciler hakkında; 22/7/1981 tarihli ve 8/3349 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan, Millî Eğitim Bakanlığı ile Diğer Bakanlıklara Bağlı Okullardaki Görevlilerle Öğrencilerin Kılık - Kıyafetlerine İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır
Tutulacak defter ve dosyalar
Madde 59 - Okullarda tutulması zorunlu olan defter, dosya ve çizelgeler ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde tutulur
Okulun gelir kaynakları
Madde 60 - Okulun gelir kaynakları şunlardır:
a) Öğrenci ücretleri
b) Diğer gelirler
Aday öğretmenler
Madde 61 - Aday öğretmen, uzman ve usta öğreticiler hakkında Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ile Özel Öğretim Kurumlarında Görevlendirilen Personelin Adaylık İşlemleri ile Sicil ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönerge hükümleri uygulanır
Öğretmenlerin işbaşında eğitimi
Madde 62 - Kurumlar öğretmenlerini yetiştirmek için gerekli tedbirleri alır Ayrıca öğretmenler Bakanlıkça açılacak hizmet içi eğitim kurslarına katılırlar Öğretmenler zümre başkanlarının verecekleri konularda, inceleme ve araştırma yaparak rapor hazırlarlar Her öğretmen yılsonunda dersi ile ilgili işlediği konular ve konuların işlenişinde geri kalmışsa sebepleri ile birlikte öğretimde karşılaştığı güçlükleri ve bu güçlüklerin çözümü üzerine görüşlerini ihtiva eden bir rapor hazırlayarak ilgili okul müdürüne verir
Hüküm bulunmayan haller
Madde 63 - Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde dengi okul yönetmelikleri uygulanır
Kurum yönetmeliği
Madde 64 - Her özel okul yönetimi; bu Yönetmelik doğrultusunda, birimleri, personelini, kayıt - kabulü ve nakiller ile diğer maddelerdeki seçeneklerden, uygulayacakları hükümleri alarak okullarının iç yönetmeliğini hazırlar Bu Yönetmelik maddelerinden farklı uygulama yapacak olan özel okullar yönetmeliklerinin farklı maddelerini Talim ve Terbiye Kurulunca onaylanmak üzere Bakanlığa gönderir
Yürürlük
Madde 65 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 66 - Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür
Ekler "html" formatında düzenlenmiştir Görmek için fihristi kullanınız
Kaynak: mevzuat adalet gov tr
|