Yalnız Mesajı Göster

Tarih Kitabı - 1931

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Tarih Kitabı - 1931



KABE VE SAİR MABETLER VE KAHİNLER
Arabistan'ın muhtelif yerlerinde insan heykellerinden ve nebat resim ve suretlerinden ibaret ağaçtan ve taştan putların muhafazasına mahsup yerler vardı Muhammed'in neş'et etmiş olduğu Mekke'de ki Kabe denilen mabet bu yerlerin en büyüklerinden idi Her mabet kahinler tarafından idare olunurdu Kahinler nezirleri sadakaları kabul ve ayinler icra ederlerdiGüya gayıptan haber verirler, rüyaları tabir ederlerdi

Syf 85 Kabe, mikap yani tavla zarı şeklinde demektir Filhakika, kabe zar şeklinde, insan boyunda dört duvardan ibaretti, duvarlar harçsız adi taştan yapılmıştı Binanın çatısı da yoktu, dört köşesinde dört taş vardı Bunların en meşhuru Haceriesvet denilen bir karataştı Kabe çok eskidir Ne vakit ve kimler tarafından yapıldığı bilinmiyor Arap ananesi, kabenin inşasını İbrahim peygambere atfetmektedir
Bu mukaddes karataş ananesi aynen Frikler'de de vardı Friklerin mukaddes sayarak ihtiram ve ibadet ettikleri karataş bugünkü Afyon Karahisar şimalinde kadim Pessinüs şehrinde bulunuyordu Bunun kutsiyeti ananesi bu şehrin Romalılar tarafından zaptına kadar devam etmişti Demek ki, Kabe'nin bir köşesindeki karataşın kutsiyet almasından, ziyaret tavaf edilmesinden çok evvel Friklerde karataşın mabet ve ziyaretgah esası olması adeti teessüs eylemiş bulunuyordu Kabe bidayette mahalli bir mabet iken Mekke ahalisi burasını bir milli mabet derecesine yükseltmişlerdi Mekkeliler Arapları kendi mabetlerine celbedebilmek için Arap yarımadasının muhtelif yerlerinde mabut tanınan 360 putu Kabe'de yerleştirmişlerdi Kabe'nin kutsiyetini Yahudi ananelerine de raptetmişlerdi Bu uydurmalara göre İbrahim karısı Hacer ile oğlu İsmail'i buraya getirmişti Zemzem'de onlar için fışkırmıştı İbrahim oğlu İsmail ile birlikte Kabe'yi bina etmişlerdi Cebrail kendilerine o zaman beyaz ve mücella olan Haceriesvedi getirmişti, bu taş sonradan günahkarların ellerini sürmelerinden dolayı kararmıştı Bunların hepsi, bittabi sonradan uydurulmuş masallardır
Kureyşliler, Kabenin teşkilatınada ehemmiyet vermişlerdi, ayrı ayrı dini vazifeler ihdas etmişlerdi Kabe kapıcılığı ve hacılara su temin etmek ve fakir hacılara meccanen yemek tevzi eylemek gibi Arapları celbedecek işleri görmeğe mahsus bir takım memuriyetler ihadas edilmişti Bu itina neticesinde Kabe bütün Arabistan'ın dini ve milli bir merkezi oldu Bundan başka Mekke'de bir panayır tesis edildi Ticaret Kureyşliler elinde olduğundan bu panayırdan çok istifade ederlerdi Panayırda şiir ve hitabet müsabakaları açmak sureti ile de Mekke ve havalisinin ehemmiyeti büyütülmüştü Ticaretlerinin inkişafı ve Kabeyi ziyaret etmek üzere hacıların gelmesi için emniyet ve asayişin temini lazım olduğundan Mekke'nin etrafında

Syf 86 muharebelerin men'i maksadı ile birtakım kaideler konmuştu Bunların herbirine dini şekiller verilmişti Kabe'nin İbrahim tarafından bina edilmiş olduğu söylenerek dört ay etrafında muharebe etmek men olunmuştu Bu tedbirlerin herbiri Mekke ve Kabe'nin ehemmiyet ve şerefini arttırmıştı Arabistan'da az çok Hristiyanlar da bulunduğundan, diğer putlar arasına elinde çocuğu İsa olduğu halde Meryem'in de resmi konulmuştu İşte bu şeriat içinde Kabe Kureyşliler için iktisadi ve ticari menfaatler teminine yarayan bir vasıta oldu

Syf 90
1- Medineniler ile Mekkeliler arasında derin bir düşmanlık ta vardı Medinelileri Muhammed'in davetine icabet etmeye sevk eden başlıca sebepler işte bunlardır Bu anlatım, öncelikli olarak, Medinelilerin

2- Muhammet te Mekke'den kalkıp Medine'ye kaçtı Buna Hicret denildi

3- Muhammed'in koyduğu esasların toplu olduğu kitaba Kuran denir

4- Bu esasları ihtiva eden cümlelere ayet, ayetlerden mürekkep parçalara da sure derler İslam an'anesinde bu ayetlerin Muhammed'e Cebrail adında bir melek vasıtası ile Allah tarafından vahiy, yani ilham edildiği kabul olunur

5- Muhammet birdenbire Allah'ın Resulüyüm diye ortaya çıkmamıştır O, Arapların ahlak ve adetlerinin pek fena ve pek iptidai ve ıslaha muhtaç olduğunu anlamış, bunları ıslah için tenha yerlere çekilerek senelerce düşünmüş ve yıllarca tefekkürden sonra kendisinde vahiy ve ilham fikri doğmuştur

6- Vahiy, ilham fikri Muhammetten evvel de Araplarca meçhul değildi

7- Bütün iptidai kavimler gibi, Araplar da, şairlerin akıl erdiremedikleri kuvvetlerden ilham aldıklarına inanırlardı

Syf91
8- Bu kuvvetler Araplar için cinlerdi Cinler güya, kahinlere gayıptan haber vermek kudretini ilham ederlerdi Bu nevi itikatlar Arabistan da herzaman o kadar canlı ve derin olmuştur ki, Muhammed dahi cinlerin vücuduna samimi olarak inanmıştır

9- Araplar şairleri bir kahin gibi telakki ederlerdi Muhammed'in Musa, İsa, dinlerine dair öğrendikleri de, kendisinde bu itikadı kuvvetlendirmiştir Bu peygamberler de melekler vasıtası ile ilham aldıklarını söylemişlerdi
Atatürk el yazılarında, ' Tarih bize öğretir ki, bütün dinler, milletlerin cehaletlerinin yardımıyla, utanmaksızın Tanrı tarafından gönderildiğini söyleyen adamlar tarafından tesis olunmuştur' demektedir

10- Muhammet başlangıçta herhalde şedit bir heyecana maruz oldu

11- Hakikatte peygamberin ilk söylediği Kuran ayetlerinin ne olduğu kati surette malum değildir

12- Muhammet uzun bir devirdeki tefekkürlerin mahsulü olan ayetleri luzum ve ihtiyaçlara göre takrir ediyordu

13- Bununla beraber kendisini tahrik eden kuvvetin tabiat fevkinde bir mevcudiyet olduğuna samimi surette kani idi Muhammedi harekete getiren ilk amil bu samimi heyecanlar olmuştur

Syf 92
14- Muhammet davet ettiği dinin, kendinden evvel, Musa, İsa ve sair peygamberler tarafından davet edilen İbrahim ve Tevhid dini olduğunu söylemiştir

Syf 93
15- Caminin kıblesi Kudüs idi sonraları Mekke'ye döndürüldü Burada, Allah'ın yanılmaz iradesine dikkat çekilmektedir Kıble, madem ki Kabe olacaktı ki, önceleri öyledir Sonradan Kudüs'e çevrilmiştir Öyleyse neden daha sonra tekrar Mekke'ye çevrilerek ikide bir fikir değiştiren bir irade ortaya çıkmıştır
Bakınız, Kıble'nin Değiştirilmesi
Syf 94
16- Muhammet Medinede yerleştikten ve az çok teşkilat yaptıktan sonra Mekke ile Suriye arasında gelip giden tüccar kervanlarına tecavüzlere başlamıştı Suriyeye ticaret içingitmiş bir kervan hepsi Kureyş kabilesine mensup 70 kadar suvari ile Mekke'ye dönüyordu Bunların başında Ebu Süfyan vardı Sahil yolu ile yürüyorlardı Muhammet bunu haber aldı Kervanın yanında nekadar servet olduğunu ve kuvvetlerinin azlığını da öğrenmişti Muhammet Müslümanları topladı Onlara vaziyeti anlattı ve bu kervanı vurmak üzere Medine'den hareket olundu

Syf 95
17- Medineye dönüldüğü zaman Müslümanlar arasında ganimetlerin taksimi yüzünden ihtilaf çıktı Muhammet bu ihtilafı teskin için Ganaim denilen ayetleri tebliğ etti

Syf 119
18- Kuran ayetlerini bir cilt halinde toplayarak, Kuran denilen kitabı ilk vücuda getiren Ebubekirdir

Alıntı Yaparak Cevapla