08-01-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kamil Müslüman Hiç Gönül Kırmaz
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Kalb, Allah'ü teâlânın komşusudur Allah'ü teâlâya kalbin yakın olduğu kadar hiçbir şey yakın değildir Mümin olsun, asi olsun, hiçbir insanın kalbini incitmemelidir Çünkü, asi olan komşuyu da korumak lazımdır Sakınınız, sakınınız, kalb kırmaktan pek sakınınız! Allah'ü teâlâyı en ziyade inciten küfürden sonra, kalb kırmak gibi büyük günah yoktur Çünkü, Allah'ü teâlâya ulaşan şeylerin en yakın olanı kalbdir İnsanların hepsi, Allah'ü teâlânın köleleridir Herhangi bir kimsenin kölesi dövülür, incitilirse, onun efendisi elbette gücenir Her şeyin biricik Maliki, sahibi olan Efendinin şanını, büyüklüğünü düşünmelidir Onun mahlukları, ancak izin verdiği, emir eylediği kadar kullanılabilir İzni ile kullanmak, onları incitmek olmaz Hatta, onun emrini yapmak olur (C 3, m 45)
Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretlerinin vasiyetnamesinin son satırı ise şöyledir:
Hiç kimsenin kalbini incitmeyin
Yunus Emre diyor ki:
Tevazu ile gelsin, kimde erlik var ise
Merdivenden iterler, yüksekten bakar ise
Kim ki yüksekte gezer, er geç yolundan azar
Dış yüzüne o sızar, içinde ne var ise
Aksakallı bir koca, hiç bilmez ki hal nice
Boşa gitmesin hacca, bir gönül yıkar ise
Gönül Çalab'ın tahtı, Çalab gönüle baktı
İki cihan bedbahtı kim gönül yıkar ise
Bir kez gönül yıktınsa kıldığın namaz değil,
Yetmiş iki millet de yüzünü yumaz değil
Yol odur doğru vara, göz odur Hakkı göre,
Er odur yerde dura, üstten bakan göz değil
Doğru yola gittinse, er eteğin tuttunsa,
Bir tek hayır ettinse, biri bindir az değil
Yunus sözleri çatar, balını yağa katar,
Çok kıymetli mal satar, cevherdir o, tuz değil
Müminleri incitmek, kalblerini kırmak Hadis-i şerifte (Kalb kırmak, Kâbe'yi yetmiş defa yıkmaktan daha kötüdür) buyuruluyor İyi olsun, kötü olsun hiçbir insanın kalbini incitmemeli Allah'ü teâlâyı en çok inciten küfürden sonra, kalb kırmak gibi büyük günah yoktur Büyük zatlar buyuruyor ki:
Hakiki Müslüman hiç gönül kırmaz
Bilir bundan büyük bir günah olmaz
alinti
|
|
|