Yalnız Mesajı Göster

İlmî İ’Câzı

Eski 08-01-2012   #7
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İlmî İ’Câzı




8 Târih

a Hâmân Ne Zaman Yaşamıştır?
Kur’ân-ı Kerîm, ezelî ve ebedî olan Allâh’ın kelâmı olduğu için, onun verdiği târihî bilgiler de hakikatin tam kendisidir Beşer müdâhalesine mâruz kalan kitaplarda ise pek çok yanlışlıklar bulunur Bunun misallerinden biri
de “Hâmân”dır
[color="YellowGreen"]Kur’ân-ı Kerîm’de Hâmân’ın adı Firavun’la birlikte geçmektedir Hâmân, Kur’ân’da 6 defâ, Firavun’un en yakın adamlarından biri olarak zikredilir Buna mukâbil, yahudîlerin yazılı kutsal metinleri olan Ahd-i Atik’te ise, Nebiim (Nebiler) bölümünde yer alan “Ester” kitabında geçer (3-7 bâblar) Burada Hâmân, İsrâiloğulları’na kötülük yapan Pers kralının yardımcısı olarak zikredilir Dolayısıyla Ahd-i Atik’e göre Hâmân, Hazret-i Mûsâ’dan sonraki dönemlerde yaşamıştır
Bundan hareketle müsteşrikler, Kur’ân’da hatâ olduğunu iddiâ etmişlerdir Ancak bu iddiâlarının bâtıl olduğu, Mısır hiyeroglif yazısının çözülüp, eski Mısır kitâbelerinde “Hâmân” isminin bulunmasıyla bir kez daha ispat edilmiştir
Eski Mısır dilinde yazılmış hiyeroglif kitâbeler, 18’inci yüzyıla kadar okunamıyordu Çünkü hristiyanlığın bölgede yayılmasıyla Mısır’ın eski inancı da, dili de unutulmuştu Hiyeroglif yazısının kullanıldığı bilinen en son târih, mîlattan sonra 394 yılına âit bir kitâbedir Bundan sonra bu dil unutuldu, tâ ki 1799 yılına kadar Yazının sırrı, “Rosetta Stone” adı verilen ve mîlattan önce 196 târihine âit bir kitâbenin bulunmasıyla çözüldü Bu tabletin husûsiyeti, üç farklı yazıyla yazılmış olmasıydı: Hiyeroglif, Demotik (Hiyeroglif’in el yazısı şekli) ve Yunanca Yunanca metnin yardımıyla tabletteki eski Mısır yazısı Jean-Françoise Champollion isimli bir Fransız tarafından tamamen çözüldü
[color="YellowGreen"]Hiyeroglif’in çözümüyle çok önemli bir bilgiye daha erişilmiş oldu: “Hâmân” ismi, gerçekten de Mısır kitâbelerinde Hazret-i Mûsâ -aleyhisselâm- döneminde geçiyordu Viyana’daki Hof Müzesi’nde bulunan bir târihî eserin üzerinde bu isimden söz ediliyordu Aynı kitâbede Hâmân’ın Firavun’a olan yakınlığı da vurgulanıyordu
[color="YellowGreen"]Bütün kitâbelere dayanılarak hazırlanan “Yeni Krallıktaki Kişiler” sözlüğünde ise, Hâmân’dan “Taş ocaklarında çalışanların başı” olarak bahsediliyordu
Bu arkeolojik tespitler, Kur’ân-ı Kerîm ile mutâbakat hâlindedir:
“Firavun: «Ey ileri gelenler! Sizin benden başka bir tanrınız olduğunu bilmiyorum Ey Hâmân! Benim için, toprak üzerine bir ateş yak, tuğla hazırlayıp bana bir kule yap; belki çıkıp Mûsâ’nın tanrısını görürüm Doğrusu onun yalancılardan olduğunu sanıyorum» dedi
(el-Kasas, 38)
[color="YellowGreen"]Eski Mısır kitâbelerinde Hâmân’ın adının bulunması, Kur’ân aleyhindeki iftirâları boşa çıkarmakla kalmayıp, onun Allah katından olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır Zîrâ Kur’ân, indiği devirde ulaşılması ve çözülmesi mümkün olmayan bir târihî bilgiyi, mûcizevî bir şekilde bizlere takdîm etmektedir
b İrem Şehri
Kur’ân-ı Kerîm’de İrem adlı, sütunları ile şöhret bulmuş olan bir beldeden bahsedilir:
“Görmedin mi, Rabbin ne yaptı Âd Kavmi’ne; direkleri (yüksek binaları) olan ve ülkelerde benzeri yaratılmamış İrem şehrine” (el-Fecr, 6-8)
Bu şehir, târihçilerin bilmediği bir şehirdi 1978 senesinin Aralık ayında National Geographic’in eki, dikkat çekici bir bilgi ortaya çıkardı Bu ekte zikredildiğine göre 1973 yılında Sûriye’de yapılan bir kazı neticesinde “Ebla” diye bir şehir ortaya çıkarılmıştı Bu şehrin 43 asırlık bir tarihe sahip olduğu tespit edilmişti Fakat işin asıl şaşırtıcı tarafı burası değildi Araştırmacılar, Ebla şehrinin kütüphanesinde Ebla’nın ticâret yaptığı bütün şehirlerin kaydını da bulmuşlardı Ve o listede “İrem” şehrinin ismi de yer alıyordu Evet, Ebla toplumu, İrem halkıyla ticâret yapmıştı (Gary Miller, The Amazing Qur’an, s 80)

Alıntı Yaparak Cevapla