08-02-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Takva Ve Fücur İlişkisi:
b- Fücur-Takva Zıtlığı:
'Takva', din elbisesini giyip onunla kendini korumak, tehlikelerden sakınmak demektir Çünkü en hayırlı ve koruyucu elbise takva elbisesidir
Bu hayırlı elbiseyi giyinen, kendini her türlü kötülük ve günahtan korur, bu elbiseyle beraber kendini sağlama alır Çünkü takva, Allah'tan korkup çekinmeyi, O'nun rızasına uygun olmayan davranış ve amellerden sakınmayı sağlar
'Fücur', takva'nın zıddı olarak bu perdeyi, bu elbiseyi yırtmak, açmak, üzerindeki koruyucu örtüyü kaldırmak demektir Bu koruyucu perde veya elbise açıldıktan sonra insan her türlü kötülüğü yapabilecek ve her türlü günahı işleyebilecek bir duruma gelir Türkçe'deki 'haya perdesinin yırtılması' deyimi bunu güzel bir şekilde karşılamaktadır
Allah (cc), yarattığı nefislere takvayı da fücuru da ilham etmiştir Takva ile örtünen, korunan, sakınan nefisler, fücur ile açılıp sakınma duygusu yırtılır, koruyucu elbisesi kaybolur Şems Sûresi'nde bu iki önemli olgunun yanyana zikredilmesi, hem ilâhî fıtrata işarettir, hem de insanların takvayı takva bilip ona sarılmalarını, fücuru fücur bilip ondan uzaklaşmalarını tavsiye etmek içindir
Kur'an, bir yerde takva sahibi muttakiler ile din örtüsünü yırtıp atan fâcirlerin bir olmadığını vurguluyor
"Yoksa biz, iman edip salih amellerde bulunanları yeryüzünde fesat çıkaranlar gibi (bir) mi tutacağız? Ya muttakileri, (fücur sahibi) fâcirler gibi (bir) mi tutacağız?”
|
|
|