Yalnız Mesajı Göster

Zaman Ve Mekanın Farklı Olmasıyla Birbirine Denk

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zaman Ve Mekanın Farklı Olmasıyla Birbirine Denk




4- Hacer-i esvedi öpme ve selamlama birer saygı ifadesidir Her ikisi de Kabe'nin "Rükn-i Yemani" denilen bölümü ile ilgilidir Bunların bir benzeri Mescid-i nebevi'de söz konusu değildir Selam orada oturanlara olsun
5- Allah (cc) nerede bulunursak bulunalım namazlarda Mekke'ye yönel­memizi emretti Şöyle bir itiraz gelebilir; şayet namazın oraya yönelerek kı­lınması oranın üstünlüğünü gösteriyorsa, Kudüs namazın oraya yönelerek kılındığı dönemde Mekke'den daha üstündü
Hz Peygamber ve ümmetinin Mekke'ye yönelerek namaz kıldığı süre çok daha uzundur Zira kıyamete kadar böyle devam edecektir Oranın üs­tünlüğü daha fazla olmasaydı orası ebedi olarak kıble tayin edilmezdi Hz Peygamber zamanında bir başka fiilin vacip olma hükmünü neshederek va­cip kılman her fiil, neshedilen fiilden ya daha üstün ya da ona denktir Zira Allah (cc) şöyle buyuruyor: "Mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz" [url=http://ebook/1htm#_ftn59] Üstelik bir şeyin Hz Peygamber zamanında bir açıdan üstün olması, her açı­dan daha üstün olduğu anlamına gelmez
6- Allah (cc) abdest bozma esnasında Kabe'ye sırt çevirmeyi de dönmeyi de yasaklamıştır
7- Allah (cc) yeri ve gökleri yarattığı gün Mekke'yi savaşın yasak olduğu güvenli bir bölge kıldı ve bu yasak hiçbir peygamber için kaldırılmadı Sade­ce Hz Peygamber için kısa bir süre için kaldırıldı
8- Allah, İbrahim ve oğlu İsmail (as)'ı Mekke'ye yerleştirdi ve orayı son el­çisi Hz Peygamberin doğduğu ve yaşadığı mekan kıldı
9- Allah Mekke'yi îslam öncesi ve sonrası dönemlerde savaşın yasak ol­duğu güvenli bir bölge kıldı
10- Mekke'ye ancak nafile veya farz olan hac ya da umre ibadetleri için gi­rilebilir Medine için ise benzeri bir durum söz konusu değildir
11- Allah (cc) Mekke hakkında şöyle buyurdu: "Müşrikler ancak pisliktir, onun için bu yıllarından sonra Mescid-i harama yaklaşmasınlar" Ayette Mescid-i haram tabiri güvenli bölgenin tamamı için kullanıldı Bu, bir şeyin bir kısmını zikrederek tamamını kastetme şeklinde mecazdır Tıpkı yüz ya da baş kelimeleriyle insanın tüm vücudunun kastedilmesi gibi
12- Resulullah (sav) Mekke'ye gireceği zaman gusül abdesti almıştır ki bu sünnettir Medine için ise benzer bir rivayet gelmemiştir Ancak buna, Hz Peygamberin Mekke'ye girdiği için değil hac için gusül aldığı şeklinde itiraz edilebilir
Allah (cc) Kuran'da Medine'yi övmediği şekilde Kabeyi övmüştür "Şüp­hesiz alemlere bereket ve hidayet kaynağı olarak insanlar için kurulan ilk mabed Mekke'deki Kabedir" Allah'ın gücü yeten herkesin oraya*itmesi-ni vacip kıldığı bir mekanın, bu özelliğe sahip olmayan diğer mekanlardan daha üstün olduğunu nasıl kabul etmeyiz?
Mekke'nin üstünlüklerinden biri de kerahet vakitlerinde namaz kılmanın orada mekruh olmamasıdır Cabir b Mutim'den Hz Peygamberin şöyle de­diği rivayet edilmiştir: " Ey Abdi Menaf oğulları, ister gündüz ister gece di­lediği vakitte Kabeyi tavaf eden ve orada namaz kılan kimselere engel olma­yınız" Tirmizi bu hadisin sahih ve hasen olduğunu kaydetmiştir
Resulullah'tan rivayet edilen "Allah'ım beni en çok sevdiğim mahalden çıkarıp, senin en çok sevdiğin mahalle yerleştirdin" şeklindeki hadis sahih değildir Sahih olsa bile insanların bir çoğunun bilmediği bir mecazdır Bu, bir mekanın orada gerçekleşen bir şeyle vasıflandırılmasıdır ki, bu tür bir mecazla araz cevherin yerine geçmez Mesela Kuran'da "güzel bir belde" ibaresi geçmektedir Burada belde, oradaki havaya ait bir özellikle vasıflandırılmıştır Aynı şekilde "mukaddes yer" tabiri geçmektedir Burada da il­gili yer, orada günah ve hatalardan arındırılan peygamber ve veli kulların sı­fatıyla vasıflandırılmıştır Yine Kuran'da geçen "mukaddes vadi" ibaresin-deki vadi, orada günahlardan arındırılan Musa (as) ve meleklerin vasfıyla vasıflandırılmıştır

Alıntı Yaparak Cevapla