08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Allah'a İtaatte İhlas Ve Gösteriş
Allah'a İtaatte İhlas Ve Gösteriş
A- Allah'ın Emrine İtaat Ve İbadetlerde İhlas
îhlas, mükellefin Allah'ın emirlerine sırf O'nun için uyması, insanların kendisini büyük görüp O'na saygı göstermeleri veya dünyevî bir menfaat elde edip yine dünyevî bir zararı izale etme gibi bir niyet taşımamasıdır İhlasın dereceleri vardır:
a- Kişinin Allah'ın azabından korktuğu için ihlas sahibi olması
b- Kişinin Allah'ın sevabını umduğu için ihlas sahibi olması
c- Kişinin Allah'tan haya ettiği için ihlas sahibi olması
d- Kişinin Allah'ı sevdiği için ihlas sahibi olması
e- Kişinin Allah'ı yüceltme, O'na saygı gösterme ve boyun eğip itaat etmek için ihlas sahibi olması Başka bir gaye bu kimsenin hatırına gelmez Mevlasma sanki O'nu görüyormuş gibi ibadet eder O'nu gördüğünde bütün mevcudat gözünde yok olur ve diğer tüm gayeleri ortadan kalkar
Salih kul Allah'ı görüyormuş gibi ibadet eder Allah'ı gerçekten görmeye güç yetiremese de, Allah'ın kendisini gördüğü ve yaptığı herşeyi bildiği şuuruyla ibadet eder Bu durum o kişiyi Allah'tan haya etmeye, korkmaya ve O'na saygı göstermeye yönlendirir Bu adeten bilinen bir şeydir
Büyük kimseleri görmek, onlara saygı göstermeyi, onları yüceltmeyi, onlara karşı son derece edepli olmayı gerekli kılar Bir de yerlerin ve göklerin Rabbini görmeyi düşün Aynı şekilde büyüklerden bir kimsenin kendisinebaktığını ve yaptığı herşeyi bildiğini düşünen kişinin kötü, rezil işler yapması düşünülemez, tam tersi tüm güzelliklere bürünmeye çalışır Sübhanallah! Bu hadis Allah'a itaat etme ve taat konusunda ne edepleri bir araya getirmiş!
B- Allah'ın Emrine İtaat Ve İbadetlerde Gösteriş
Gösteriş; bir ibadetin düriyevî bir faydanın elde edilmesi veya bir zararın def edilmesi gibi dünyevî bir gayeye ulaşmak için yapılmasıdır İbadetine böyle bir şey katan kimse, ibadetlerini geçersiz kılmıştır Çünkü Allah'a itaat ve ibadeti basit dünyevî gayelere vesile kılmış, hayırlı olanı çok basit şeylere değiştirmiştir İşte bu hakikî gösteriştir
Şirk olan gösteriş ise, ibadeti hem Allah için hem de yukarıda sayılan dünyevi gayeler için yapmaktır Bu da ameli boşa çıkarır Allah (cc) şöyle buyurmuştur: "Kim bana ibadet edip, ibadetinde bana ortak koşarsa, onu koştuğu ortakla başbaşa bırakırım "
|
|
|