Yalnız Mesajı Göster

İlahi Armağan -62- Meclis

Eski 08-02-2012   #16
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İlahi Armağan -62- Meclis




Biri şöyle sordu:
“Korku ateşi mi çetin, yoksa şevk ateşi mi?” Şu cevabı aldı:
Mürid için korku ateşi, Murad için de şevk ateşi Korku ateşi bir şeydir; öbürü de ayrı şey Ama bunların hangisi sende var?
Ey sebeplere dayanıp kalanlar, hâliniz nedir? Size fayda sağla­yan birdir; zarar veren bir, şahınız bir, sultanınız bir, ilâhınız yine bir O bire ermek dilemez misiniz? O'na kavuşma vasıtasını neden aramazsınız? Hak Teâlâ'nın şu âyet-i kerimesini dinlemediniz mi: “Bir kimse, Rabb’ine kavuşmak diliyorsa, amel-i sâlih işlesin; Rabb’ine yaptığı kulluğa hiç kimseyi ortak katmasın (el-Kehf, 18/110)
Rabb’inle aranda yalnız sen varsın; arala kendini, O kalır; görür­sün
Sorucu devam etti:
“Kendimi nasıl ayırabilirim?”
Cevap verdim:
Nefsini, muhalefet ve mücahede, sözlerine önem vermemek su­reti ile aradan çıkar Onun şehvetini, lezzetini kır Tembelliğini gi­dermeye bak Bu hâl sonunda onu, düşkün ve kalbinden yüzünü çe­virmiş bulursun Bu durumda ortada bir yana bırakılan et parçası kadar hükmü kalır Hareket kudreti olmaz Ona sükûnet, itminan ruhu serpmeye başlarsın
Onun varlık ruhu çıkınca itminan ruhu gelir O kere nefse bak­tığın zaman, kalbi ona terbiyeci görürsün Her ne zaman nefis itmi­nan hâlini bulursa, ona birinci hâlinde mevcut havanın gayri bir ruh üflenir Rububiyet ruhu, akıl ruhu, halka karşı zâhidlik ruhu ve Hak'la var olma ruhu üflenir Hakk'a yönelme ve O'nun Zât’ından gayri her şeyden bir tiksinme hâline sahip edilir
Yaptığı işte doğru olan, önder olan büyüklere veda eder Onla­rın emrine göre öteye geçer Onlara işaretle hâlini anlatır ve der ki: Siz yorulmayın Ben sizin delâlet ettiğiniz yere varırım
Erenler anlayış kapın sayılır Gerekir ki, o kapıya uğramadan öteye geçemeyesin Bunlar birer misaldir Hak Teâlâ, kullara bazı hususu anlatmak için misaller getirir
Allah'a ve Peygamber’e iman ediniz Allah ve Peygamber’ini tas­dik ediniz Verilen haberlerin gerçek olduğuna inanınız
Allah'a vasıl olmanın gerçek yolu, imandır Hayrın temel kayna­ğı yine imandır İhlâs, nebiliğin -yeni dinle gelmeyen peygamberli­ğin- temelidir Nübüvvet ise, risâletin -yeni dinle gelen peygamber­liğin- esası sayılır Risâlet ise velayetin, bedeliyyet hâlinin, kutub olmanın ve Hakk’ın saklı kullarından olmanın kaynağı sayılır
Ali b Fudayl b İyaz öldü Babası rüyasında onu gördü ve sordu:
“Hak sana neler etti?” Cevaben şöyle dedi:
“Babacığım, bir kul için Rabb’inden daha hayırlı kimse görme­dim


Alıntı Yaparak Cevapla