Yalnız Mesajı Göster

Yüce Allah'a Ve O'nun Sıfatlarına İman

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yüce Allah'a Ve O'nun Sıfatlarına İman




Yüce Allah'a ve O'nun Sıfatlarına İman

Yukarda yazılı olduğu üzere imanın temelini teşkil eden altı şart vardır Bunlardan birincisi Yüce Allah'a iman etmektir Şöyle ki: "Allah Tealâ (Yüce Allah) diye ismini andığımız şanı büyük olan Yaratıcı vardır Eşi ve benzeri olmayan o varlık bütün kemal sıfatları ile vasıflanmıştır Bütün noksanlıklardan beri (münezzeh) dir Bütün âlemleri yoktan var eden O'dur O'nun kudret ve büyüklüğüne denk hiçbir şey yoktur Bizleri ve bizim gördüklerimizle görmediğimiz sayısız âlemleri yaratan, yetiştirip besleyen ancak O'dur
Yüce Allah'ın "Rahman, Rahim, Halık, Rezzak, Hakîm, Rabb, Mübdî, Azîz, Gaffar, Tevvab, Hak" gibi daha birçok mübarek isimleri ve büyük sıfatları vardır Özellikle Vücud (Varlık) sıfatı vardır Bundan başka mübarek sıfatları iki kısma ayrılır Bir kısmı Selbi Sıfatlar'dır ki, Kıdem, Beka, Havadise Muhalefet (hiç bir yaratığa benzer olmamak), Kıyam Bizatihi (varlığı kendiliğinden oluş), Vahdaniyet (ortağı olmamak) sıfatlarından ibaret olmak üzere beştir
Diğer kısmı da Sübut Sıfatları dır ki, bunlar Hayat, İlim, İrade, Kudret, Semi, Basar, Kelâm, Tekvîn sıfatları olmak üzere sekizdir Bu sıfatların hepsine birden "Kemal Sıfatları" denir
İşte biz, böyle kemal sıfatları ile vasıflı bulunan şanı yüce bir Allah'a ve O'nun bu büyük sıfatlarına iman ederiz Bu büyük sıfatlarla ilgili biraz bilgi vereceğiz
Vücud: Allah Tealâ'nın varlığı demektir Allah Teala'nın varlığı hakdır ve en büyük varlık O'na mahsustur O'nun varlığı, yarattığı şeyler bakımından yaratıkların hepsinden daha açık ve zahirdir Çünkü Yüce Allah olmasaydı, hiç bir şey olmazdı Gerek bizim varlığımız ve gerekse herhangi bir şeyin varlığı Yüce Allah'ın varlığına birer şahiddir
Biliyoruz ki, bu alemde hiçbir şey kendiliğinden var olacak bir durumda değildir Bunlardan hiç biri ne kendi kendine var olabilir, ne de kendi kendine yok olabilir Başka bir deyişle, hiç bir şey kendi kendine yokluktan varlığa gelemez Varlıkdan da yokluğa gidemez Hiçbir yaratık da ne bir zerreyi var edebilir, ne de onu yok edebilir İçinde yaşadığımız bu dünya ile beraber sonsuz alemler meydana gelmiş, birbiri ardınca vücuda gelip devam etmektedir Nice şeyler de varken yok olmuştur
İşte bütün bunları yokluktan var eden ve sonra yok eden, kuvvet ve hikmet sahibi Yüce bir yaratıcının varlığından asla şübhe edilemez
Yüce Allah'ın varlığını isbat için Kelam (Akaid) ilminde felsefe kitablarında pek çok delil yazılıdır Bunlardan bir kısmını "Muvazzah İlm-i Kelam Dersleri" adındaki eserimizde açıklamış bulunuyoruz Şimdi burada:
"Şübhe yok ki, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün değişmesinde akıl sahibleri için (Allah'ın varlığını, kudret ve azametini gösteren) büyük işaretler vardır" (Ali İmran: 190) ayetini okuyup yüksek anlamını düşünmek yeterlidir
Bu ayet-i kerîme güzelce düşünülürse, Yüce Allah'ın varlığına, kuvvet ve kudretinin büyüklüğüne dair sayısız deliller önümüze çıkar Bizim bu eserimiz onları açıklamaya yeterli değildir Ancak astronomi, kozmoğrafya, biyoloji, kimya, ruhiyat (psikoloji) ve anatomi gibi ilimlerin verdiği bilgileri göz önüne getirenler, bu ayet-i kerîmenin işaret ettiği delillere pek güzel akıl erdirebilirler Her sağduyu sahibi insan düşündükçe, Yüce Allah'ın varlığını kabule mecbur olur
İşte yukarda Türkçe anlamını verdiğimiz ayet-i kerîme, bu gerçekleri haber veriyor ve bizi uyarıyor Bundan sonra gelen:
"Akıl ve anlayış sahibleri o kimselerdir ki, ayakta iken, otururken, yanları üzere yatarken (her hallerinde) Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler (ve derler): Ey Rabbimiz! Sen bunları boşuna yaratmadın (Boşuna bir şey yaratmaktan) sen münezzehsin Bizi ateş azabından koru" anlamındaki ayet-i kerime, gerçek anlayış ve akıl sahibi kimler olduğunu bize bildiriyor
Bütün bu ayetler, İslam dininde aklın ve düşüncenin ne kadar büyük önem taşıdığını da bize göstermiş oluyor Bir hadisi şerifde de:
"Düşünce gibi bir ibadet yoktur" buyurulmuştur
Gerçekten İslam dininde aklın ve düşüncenin büyük yeri vardır İslam dini tamamen akla ve hikmete uygundur Muhakeme ve eleştirme, onun hak ölçülerini değiştiremez İslamiyet düşünen insanların dinidir

Alıntı Yaparak Cevapla