Yalnız Mesajı Göster

Kalb Âleminin Şaşılacak Hâlleri

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kalb Âleminin Şaşılacak Hâlleri




KALB ÂLEMİNİN ŞAŞILACAK HÂLLERİ

Kalb âleminin şaşılacak hâllerinin sonu yoktur Üstünlüğü de şaşılacak hâllerinin, her şeydekinden daha çok olmasındadır Çok insanlar bundan gafildirler [habersizdirler] Üstünlüğü iki sebebledir: Birincisi ilim, ikincisi kudrettir İlim sebebiyle üstünlüğü iki tabakadır: Birini herkes bilebilir
Diğeri ise, daha örtülüdür, herkes anlayamaz Bu, öncekinden üstündür Zahiri olan bütün ilimleri ve san'atlan bilmesidir Bütün san'atları bilen odur Kitaplarda olanları okur ve bilir Geometri, hesab, tıb, astronomi ve şeriat ilimleri gibi
O, bir şey olup, bölünmediği hâlde bütün bu ilimler ona sığıyor Belki de, bütün âlem onda sahrada bir kum tanesi gibi kalır Bir anda, düşünce ve hareketiyle, yerden göklere çıkar, doğudan batıya gider Toprak âlemine bırakıldığı hâlde; bütün gökleri ölçer, her yıldızın büyüklüğünü bilir ve ölçülerini söyler Balığı ustalıkla denizin derinliklerinden çıkarır Kuşu havadan yere indirir Fil, deve ve at gibi kuvvetli hayvanları emrinde kullanır Âlemde olan şaşılacak hâller ve ilimler onun san'atıdır Bütün bu ilimler onda, beş duygu organı vasıtasiyle hâsıl olur [meydana gelir] Bunlar meydandadır, herkes bunları anlayabilir
Bundan daha çok şaşılacak hâlleri şöyledir ki, kalbin içinden, âlem-i cismânî dedikleri, duygu azaları ile hissolunan âleme ve ruhanî dedikleri âlem-i melekûta yâni, duygu azaları ile, his olunamayan âleme, bir pencere açılmıştır İnsanların çoğu cisim ve madde âlemini bilir, bu ise zâten muhtasardır [kısadır]
Kalbin içinde, ikinci bir pencere bulunduğuna delil, ilimlerinin iki çeşit olmasıdır: Biri uyku hâlidir Uykuda iken duygu âzalarının yolu bağlanıp kesilince, içerdeki diğer pencere açılır Âlem-i melekûttan [melekler alemi] ve Levh-i Mahfuz'da gaybi olan [bilinmeyen], ileride olacak şeyleri [izin verildiği kadar] bilir ve görür
Ama ya açık olarak; olduğu, olacağı gibi görür, yahut tâbire ihtiyaç olacak surette görür İnsanlar zannederler ki, uyanıklık halindeki marifet daha yüksektir Hâlbuki herkes bilir ki, uyanıkken gaybı görmek olmaz, uyurken olur Duygu azaları yolu ile olmaz Uykunun, rüyanın hakikatini bu kitabda anlatmamıza imkân yoktur

Alıntı Yaparak Cevapla