Yalnız Mesajı Göster

İlahi Armağan -52- Meclis

Eski 08-02-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İlahi Armağan -52- Meclis




Ey cemaat! Sözlerim hâlinizi değiştirmiyorsa inanarak ve doğruluğuna kani olarak dinleyiniz Sözlerimin kalbe bir yüzü vardır; kal­enizi ve sırrınızı o yüze vererek dinleyiniz Kalbinizle dinlenen sözlerim içinizi ve dışınızı rahata erdirir Nefsin ve kötü arzunun saltanatını kırar Şehvet ateşinizi söndürür Sizin için şehvetin en kötü­sü odur ki: Dünyayı size sevdire; fakir hâli için öfke duyura ve böylece helak çukuruna düşüre
Bazı büyükler şöyle der: “Takvanın (kötülükten sakınmanın) doğrusu odur ki: Kalbinde ne varsa, hepsini bir açık tabağa kovasın; böylece bütün pazarı gezesin, içinde seni utandıran şey bulunmaya
Ey cahil, neyle yetinmektesin? Hâlbuki ittikâ sahibi de değilsin Sana: “Allah'tan kork” dense kızarsın
Hak söylense işitir, fakat tembelce davranırsın Yaptığın bir kö­tülük hatırlatılırca kinin kabarır, öfken açılır Hz Ömer (ra) şöyle buyurur: “Bir kimse Allah'tan korku üzere olursa, onun kini kabarmaz
Hak Teâlâ, peygamberlerine indirdiği bazı kitaplarda şöyle bu­yurdu: “Bana itaat ettiğiniz süre sizi severim; karşı gelmeye başladı­nız mı sevmem
Hak Teâlâ'nın sizi sevmesi, size ihtiyacı olduğu için değil, size rahmeti icabıdır O seni seviyorsa, senin için seviyor; kendisi için de­ğil Tâat üzere olmanı sever, çünkü faydası sana Sana gereken seni senin için sevenle olmak, kendisi için sevenden de uzak durmak
İman sahibi, Mevlâ'sını hatırlar ve her şeyi unutur Bu hatırlama dolayısıyla yakınlık bulur, O'nunla yaşar, hayatı O'nunla devam eder Tevekkülü sahih olur; dünya ve âhiretin darlığı için O'na sığı­nır O da yeterlik sıfatı ile tecelli eder
İman sahibinin tevekkülü sahih -tevhid hâli tam- olursa Hak Teâlâ, İbrahim Peygamber’e yaptığı iyiliği ona da yapar O kula, mâ­nasını, hâlini, hattâ lâkabını verir Varlığı taamından yedirir, zâtından şarap içirir Kendi evinde o kulunu iskân ettirir Sakın burada, aynı makama çıkar mânasını almayasın Hâl böyle olunca, mâna cihetiyle İbrahim Peygamber’e nispeti doğru olur Tabiî bu hâli dış cep­hesi ile beklemek caiz olmaz; manevî bir hâldir, eren bilir

Alıntı Yaparak Cevapla