08-02-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Aradığımız Müslüman
4 Sahih İbadet
Nefsini ıslah etmenin temel esası olan sıhhatli bir akideden sonra, sünnete uygun ibadet dönemi başlar "İbadet kavramı", yalnız namaz, oruç, hac ve zekat gibi ibadetleri ifade eden kısır bir manayı değil, hayatın tümünü kapsamına alan şümullü bir kavramı ifade eder Yani insanlar Allah'a itaat etmek suretiyle hayatının her anını ibadete dönüştürmelidir
Bir ayette Yüce Allah şöyle buyuruyor:
"Ben cinleri ve insanları başka değil, ancak bana ibadet etmeleri için yarattım "
İlahi haberin yüklediği görevi hayatımızın her safhasında gerçekleştirmek zorundayız
Günlük hayatımızda, yeme, içme, ilim ve amel, spor ve evlenme gibi faaliyetlerimizi; Allah'a itaat ve ibadet etmeye yardımcı birer vesile olmak niyetiyle ibadete çevirebiliriz Böylece evimiz, okul ve fakültemiz, fabrikamız, ticarethanemiz, tarlamız, spor sahamız ve hatta bütün dünya Allah'a ibadetin yapıldığı bir mihraba dönüşür Bu çeşit faaliyetlerimizin Allah katında kabul görmüş birer ibadet halini alması için haramdan ve Allah'ın gazabını gerektirecek durumlardan uzak olmakla birlikte keyfiyet ve nitelik bakımından da şeriata uygun olması gerekir
Her müslümanm üzerine, ibadetlerin hükümlerini, sıhhatinin şartlarını, zikredilen fiilleri sünnetine göre tatbikatın ve bunlarda okunduğu rivayet edilen duaları öğrenip uygulamak gerekir
Müslüman hayatının her safhası böylece Rabbani olur, bunları hayatına uygulamakla da Rabbani bir kul olur
İbadetlerin Allah katında kabul olması için; kişinin nefsinde etkisini gösterebilmesi için, her türlü riyadan uzak, kalp huzuru ve ihlaslı bir niyet ile beraber olması lazımdır Mesela: Allah katında makbul olan, münker ve hayasızlıktan men eden namaz, sadece fıkhi hükümler, yani şart ve rükunları açısından sıhhatli olan namaz değildir Aynı zamanda mü'minin ruhuna miraç olacak şekilde huşu ve huzurla eda edilen, kulun Rabbine vuslatını (yakınlaşmasını) sağlayan namazdır
|
|
|