08-02-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ehl-İ İbâhenin Yanlış Ve Cahillik Yolları
DÖRDÜNCÜ SEBEP: Şeriatı, yukardaki sebepten başka bir sebeple anlayamayanların cahilliğidir «Şerîat, kalbi; şehvetten, kızgınlıktan ve gösterişten temizleyin» diye emrediyor Bu ise mümkün değildir Çünkü, insan bunlardan yaratılmıştır Bu, bir kimsenin siyah bir bezi beyaz yapmak istemesine benzer O hâlde, «Bu istekle meşgul olmak muhaldir!» derler Bu ahmaklar, şerîatin böyle emretmediğini, bilâkis kızgınlığı ve şehveti terbiye etmeyi emrettiğini bilmiyorlar Bu kızgınlık ve şehveti o şekilde kullanmak lâzımdır ki, şeriata ve akla hükmetmesin, itaatsizlikte bulunmasın, şeriatin hududunu muhafaza etsin ve küçük günahlarının affedilmesi ve bağışlanması için büyük günahlara yanaşmasın Bu mümkündür Birçok kimse buna nail olmuştur
Peygamber Efendimiz (sallâllahü aleyhi ve sellem) «Kızgınlık ve şehvet lâzım değildir» buyurmadı Kendilerinin dokuz hanımı var Buyurdu ki: «Ben insanım, insanlar gibi ben de kızarım» (5) Allahü Teâlâ, «Gazabını, kızgınlığını yenenler ve insanlardan sâdır olanları afv edenler» (6) âyet-i kerimesi ile kendisinde kızgınlık olmayanları değil, kızgınlığını yenenleri medh ediyor
BEŞİNCİ SEBEP: Allahü Teâlâ'nın sıfatlarını anlayamayanların cahilliğidir «Allahü Teâlâ Rahim ve Kerimdir Hangi şekilde olursa olsun bize merhamet eyler», derler Kerîm olduğu gibi şiddetli azab edici olduğunu bilmiyorlar Rahim ve Kerim olduğu hâlde, birçok insanı bu dünyada belâ, hastalık ve açlık içinde bulundurduğunu görmüyorlar Yine görmüyorlar ki, ziraat ve ticaretle uğraşmayınca mala kavuşamıyorlar, gayret sarfetmeyince ilim öğrenemiyorlar Fakat, dünya isteklerinde kusur etmiyorlar ve Allah Kerim'dir, Rahim'dir, ticaret ve ziraat ile meşgul olmaksızın rızkımızı verir demiyorlar Halbuki Allahü Teâlâ, rızkı kendi üzerine almıştır
Bahusus âyet-i kerimede, «Yeryüzünde, rızkı Allah üzerinde olmayan bir canlı yoktur» (7) buyurulmuştur Ahiret işini amellere havale edip buyuruyor ki: «İnsan için çalışıp kazandığından başka bir şey yoktur» (8) O'nun keremine iman etmedikleri için dünyadan ve nzık aramaktan vazgeçmiyorlar Ahiret için söyleneni de dilden bırakmıyorlar Bu ise şeytanın telkinidir ve asılsızdır
|
|
|