Yalnız Mesajı Göster

Terbiye (Eğitim) Unsuruna Önem Vermemek

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Terbiye (Eğitim) Unsuruna Önem Vermemek




Terbiye (Eğitim) Unsuruna Önem Vermemek

Müslüman fert, binanın temel taşıdır Bu ister müslüman evinin ya­pısında, ister müslüman toplumun yapısında, isterse devlet ve hükümetin yapısında olsun farketmez Fert eğitimden ne kadar yeterli payı alırsa, bi­na da o oranda sağlam olur Akide ve sağlam iman müslüman ferdin şah­siyet yapısının temelidir Eğitim alanındaki herhangi bir kusur, temeldeki zaaf olarak değerlendirilir ve bina ergeç çökmeye maruz kalır Eğitime gereken önemin verilmeyişi fertlerin seviyesinin düşmesini gerektirdiği gibi fertlerin çalışma sorumluluğunu ve mes'uliyet düzeyini yükseltmez
Böyle olunca da sorumluların yüklerini hafifletmeleri yerine, onlann kar­şısına anlaşmazlık ve problemlerle çıkarlar, onlara yeniden yük olurlar, çalışmaya ve davanın netice vermesine engel olurlar
Davet yolunda çalışmanın gerekleri ve olayların karşısında, terbiye­nin zamanla sürecek bir etkisi vardır Bunun, çileler esnasında ve düşma­nın tuzakları karşısında veya durum savaşmayı, fedakarlıkta bulunmayı ve diğer önemli görevleri gerekli kıldığında olması aynıdır Belki burada, eğitimin eskilere değil de henüz işin başında olan yenilere has kılınması­nın doğru olmadığını açıklamak faydalı olur Eğitimin, devamlı bir nite­lik olarak her düzeyde ve her seviyedeki insanda sürekli var olması gere­kir Zira insan azığa ve öğüde muhtaçtır Buradaki bazı durumlar vardır ki, terbiyenin ihmaline sebep olurlar Korunalım diye onlara dikkat çeki­yoruz:
a- Hakikatte siyaset boyutunun eğitim boyutuna baskın çıkması, ay­rıca yine siyasetin, münakaşalarda ve teferruatta çokça zaman kaybına se­bep olması
b- Eskileri tam anlayan eğitimcileri yetiştirmemek Bundan dolayı da eğitimin seviyesi düşer Aynı şekilde, eğitimi tümüyle kavramaları için imkan hazırlanmadan davetçilerin sayısı fazla olacağından, davetin neşrine aşın önem vermek
Eğitimcilerin yetişmesine önem vermek gerekir Ayrıca davetin neş­ri ile eğitimin arasını yani "tanıtma dönemi" ile "oluşturma dönemi"nin arasını bulmak gerekir
c- Ailenin, ahlakı güzelleştirme, yoğurma ve eğitim için bir pota ol­ması yerine bilgi ve tahsil için tam bir kültürel sınıfa dönüşmesi Genel olarak buradaki sapma, eğitim araçlarını özlerinden koparıp sadece şekle dönüştürmekle meydana gelir Bunun aile, alay, kıta veya karargah olma­sı aynıdır
d- Terbiyeyi (eğitimi) ihmal edip, aniden ortaya çıkan durumlarla meşgul olmak Eğitimden vaz geçip başka bir şeyle uğraşmak, ne olursa olsun, hatta cihad ve düşmanla vuruşma bile olsa doğru olmaz Bilakis bu gibi zor ve önemli durumlarda eğitim, en lüzumlu işlerdendir Allah'ın yardımı, nusreti ve desteği için, iman unsuru en lüzumlu sebep olduğuna göre, mücahitler için "destek grup" tabir edilen kuşakları yetiştirmek için eğitime devam etmek te aynı şeydir Cihadı sürdürmek ve cihadın mey­vesini miras bırakacak türleri hazırlamak için eğitim temel esastır

Mustafa Meşhur

Alıntı Yaparak Cevapla