Yalnız Mesajı Göster

İigra; Oku'maktan Mânâ;

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İigra; Oku'maktan Mânâ;




Oku hele, Rabbin cidden kerem sahibi اقْرَأْ وَرَبُّكَ اْلأَكْرَمُ
Üçüncü inci kerem-i Sübhânî ve lutf-i lâ mütenâhîyi tebşir ve ilan eder: Rabbin cidden sâhib-i keremdir; cömertlik ve ikrâm hususunda ve sair kerem bâblarında bir başkasıyla kıyası gayr-i kabil bir mertebe-i ulyâyı ihraz etmiştir Vazifeni yerine getirme hususunda âciz kalmak veya men’ olunmak endişen bulunmasın, demektir
Dördüncü inci Rabb-i Ekrem’in fazl u kereminden teferru’ eden ta’lim nimetini zikr ile Peygamber-i Zîşân’ı bir müte’allim-i muhterem ve vahiy mektebinin has talebesi olmaklığa kabul ve tescil eyler
Öğretti insana kalem ile الَّذِى عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
Kerem-i nâmütenâhîsi cümlesinden bulunmak üzere insana kalem marifetiyle öğretmiş ve öğretmekte olup;
Öğretti insana bilmediği şeyi
İnsana öğretti hiç bilmediğini عَلَّمَ اْلإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ
insana o bilmediği, daha evvel muttali olmadığı şeyi öğretmiş ve öğretmektedir
Şerefi kadar mes’uliyeti de azim gerdanlığın beşinci incisi ise gerek Hazret-i Mustafa’nın ve gerekse atası Âdem aleyhisselâmın ta’lim öncesinde bu tür bir ilme vâkıf ve muttali bulunmadıklarını beyan buyurur
İmdi, evvelemirde buradaki insandan murad Hazret-i Rasûl-i Zîşân olsa gerektir Bu takdirde mana: Hz Muhammed’in nübüvvet hususunda bilgisi yokken ve kendisi bunu muntazır değilken re’sen kendisine bu vazife tevdi edildi, bilmediği hususlar ona öğretildi şeklinde tezahür eder
Bir de insan tabiri ale’l-umum nev’-i beşerden e’amdır; harf-i tarif hasr veya tahsis için değil cins içindir Bu takdirde bütün bir nev’-i beşere kerem-i Sübhânî’nin lâ yuhsâ velâ yu’ad in’amına bir misâl sadedinde insanın kalem yani yazı vasıtasıyla ta’limi zikrolunmuştur Bir kitap teşkil edecek ve hiç zaman kaybetmeden henüz Mekke devrinin evailinde yazıya geçirilecek vahy-i Kur’an’ın, insanın kalem marifetiyle ta’limini henüz en başta zikretmesi elbette makama ve muktezâ-yı hâle mutabıktır Rabbinin insana hiç bilmezken bilmeyi lutfetmesi, Âdem’e esmâyı tâ’lim etmesi ve bütün peygamberân-ı ‘izâma Kalem’in yazdıkları cümlesinden olmak üzere suhuf ve kütüb-i mukaddeseyi inzâl buyurması şükür, hamd, medih ve senâ ister


Elhamdulillahi Rabbi’l-Âlemîn

Alıntı Yaparak Cevapla