Konu: Az Ve Öz
Yalnız Mesajı Göster

Az Ve Öz

Eski 08-02-2012   #11
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Az Ve Öz




Az ve Öz
Efser BERİN


Dünya ve şeytana aldanmayıp efendimizin (SAV) keyfini yerine getirelim

“Her peygamberin bir havuzu vardır Her biri havuzuna geleceklerin çokluğuyla övünür Ben, benim havuzuma gelenlerin en fazla olacağını ümit ediyorum” (Tirmizi, Taberani) Bu mübarek sözlerin Allah Rasülü’nün (sav) ümidi ve ricası olduğunu belirten İmam Gazali (ks) sözlerine şöyle devam eder: “Öyleyse her kul O’nun havuzuna gelenlerden olmayı ümit etmelidir İnsan amelsiz hali ile aldanmaktan ve boş ümitle yetinmekten de sakınmalı Her türlü aldanıştan ve gafletten Allah’a sığınmalıdır Gerçekten Allah’ın rahmetinin genişliğine güvenip aldanış içinde olmak ve bu yüzden amelde gevşek davranmak, dünyaya aldanmaktan çok daha büyük bir tehlikedir Allah Teala bu hususta şöyle buyurmuştur: ‘Sakın dünya hayatı sizi aldatmasın ve şeytan da Allah’ın affına güvendirerek sizi kandırmasın’ (Lokman, 33) Ne yazık ki insanların çoğu böyle bir ümit içindedir
(Ölüm ve Sonrası, İ Gazali)

Ahiret postacılarını boş çevirmeyelim

Bizden bir şey isteyen kişilere karşı nasıl davranmamız gerektiğini Peygamber Efendimiz’in (sav) şu sözlerinden öğreniyoruz: “Sizden biri, kapısına gelip bir şey isteyen kimseyi eli boş çevirmesin (Bezzar, Keşfü’l-Estar) Bizden isteneni verirken de isteyeni tersleyip azarlamak, yüzümüzü ekşitmek de yasaklanmıştır Duha suresinin onuncu ayetinde “El açıp isteyeni de sakın azarlama” buyrulmaktadır Gücümüzce verecek bir şeyimiz yoksa da isteyene güzel davranıp onu kırmadan kapımızdan göndermeliyiz Kufe’nin ünlü fakihlerinden İbrahim en-Nehai sadaka isteyen kişileri postacıya benzetir ve şöyle der: “Sizden sadaka isteyen kimse, ahiret postacısıdır Kapınıza gelerek sanki şöyle der: ‘Bana yapacağınız hayırla ahiretteki yakınlarınıza bir şey göndermek istiyor musunuz?”

Tüm güzelliklere tövbe yolundan gidilir

Horasan’ın büyük velilerinden Sülemi tövbeyi, tüm kötü halleri bırakıp bütün güzel hallere yönelmek olarak görürken bu konudaki görüşlerini şöyle özetler: “İnsan tövbe yoluyla hayatındaki bütün yanlışları yıkar, harap olanları imar eder Aynı zamanda tövbe, tabiatı düzeltmektir, ilme tabi olmaktır Yine tövbe, kulun yalpalamaktan istikamete dönmesidir Tövbe ile her türlü kötülükten vazgeçilirken nefis kontrol altında tutulur Böylece kul istikamet üzere daim olur” (Sülemi, Derecatü’l-Muamelat)

Arınmak istiyorsan dikenlere aldırma

Muhyiddin-i Arabi Hazretleri, Şeyh Yakup ile birlikte Mentiyar Dağı’nda başından geçen bir hadiseyi şöyle anlatır: Ben henüz tasavvuf hakkında hiçbir şey bilmeyen bir genç iken bir gün Şeyh Yakup ve talebeleri ile birlikte Mentiyar Dağı’na tırmanmaya başladık Şeyh at üstünde biz de talebelerle birlikte yaya olarak tırmanıyorduk dağa Dağ başında öğle namazını birlikte kıldık Ardından Şeyh, Kuşeyri Risalesi’ni bana uzatarak, “oku” dedi Öyle heybet duydum ki, iki kelimeyi bir araya getirip okuyamadım Ellerim titremeye başladı Şeyh Yakup, bunu görünce öğrencisine dönüp, “sen oku dedi” dedi Öğrencisi okudu, şeyh açıklamalarda bulundu İkindiye kadar dağ başında ders yaptık, tefekkür iklimine daldık İkindi namazını kıldıktan sonra da geri döndük

Şeyh Yakup yine atına bindi Ben de atın üzengisinden tutunarak yürümeye başlamıştım Yolda şeyh bana mutasavvıf Ebu Medyen’in faziletlerini ve kerametlerini anlattı Şeyhin sözleri ruhumu öyle sarıyordu ki ben kendimi kaybediyorum Arada bir başımı kaldırıp baktığımda şeyhin bana bakıp gülümsediğini görüyordum Şeyhin hızla ilerleyen atının üzengisinden tutunduğum halde hiç sıkıntı çekmeden yürüyor, giderek uçarcasına hızlanan ata rahatlıkla ayak uydurabiliyordum Bir yere geldik ki şeyh, “ardına bak oğlum” dedi Dönüp ardıma bakınca diz boyu dikenlerin bulunduğu harap bir tarlanın içinde ilerliyor olduğumuzu gördüm Hayret, ne ayağımda, ne eteğimde bir diken izi vardı

Şeyh Yakup: “Dikenlerden korunman, kalbinin saf, temiz, arınma ve Allah’a yönelme isteği ile dolu olduğu içindir yavrum! Arınmak dikenli yollardan geçer İflah olmak istiyorsan dikenlere aldırma ve arınmaya devam et!” dedi, atını hızla mahmuzlayıp yanımdan ayrıldı (Nebhani)

Alıntı Yaparak Cevapla