08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Peygamber Efendimizin Ve Dört Halifenin Yaşamadığı
Bizans ve Pers kaynaklarında geçmediğini söyleyerek, Peygamber Efendimizin ve dört halifenin yaşamadığını iddia edenlere nasıl cevap vermek gerekir?
Yazar: Sorularla İslamiyet, 16-11-2009
Böyle bir evhama kapılan insanın sözlerine değer veren de abesle iştigal etmiş olur
Bugün Avrupa ve Amerika gibi en uygar kıtalarda Hz Muhammed (a s m)’in hayatını ve getirdiği dini anlatan yüzlerce kaynak vardır
Eski Bizans ve İran tarihlerinde böyle bir şeyin olmadığını ispat etmek için Fars ve Latin dillerinde yazılan bütün kaynakları taramak gerekir Bundan sonra böyle bir vehme kapılmanın belki de bir manası olur
Bundan bin beş yüz yıl önce yazılmış hangi Bizans veya İran tarih kaynağı vardır, gösterilebilir mi? Elbette gösterilemez, çünkü o dönemlerde zaten tarih geleneği yok hükmündedir
Farz edelim ki, Bizans ve İran kaynakları Hz Muhammed (a s m)’den söz etmemiştir Peki ya Hz Muhammed (a s m) daha hayatta iken yazılan ve diğer tarih kaynaklarından çok daha mazbut, çok daha ilmî disipline sahip hadis kaynaklarını ve o kaynaklarda yer alan binlerce ilim adamının da mı yok olduğuna hükmedeceğiz?
Bin beş yüz yıl boyunca devam eden ve her asırda içinde yüzlerce filozof, teolog, fizikçi, kimyacı, astronot, jeolog, arkeolog, matematikçi, tarihçi, edebiyatçı ve benzeri ilim adamlarını barındıran, onların kalplerini fetheden ve bu gün dünyada her iki-üç kişiden birinin mensubu olduğu İslam dininin kaynağının bir “hiç” olduğunu söylemek akıl işi değildir
Ortada Kur’an gibi beşer üstü bir mucize varken, Müslüman olsun, gayrimüslim olsun, yüzyıllardır ilim adamları tarafından tetkik edilen ve hayranlıkla izlenen ve yüzlerce Batılı oryantalistin zihnini meşgul eden bir kitabın sahipsiz olmasını düşünmek kadar bir hezeyan var mıdır?
Tarihin şahadet ettiği, dört halife devri, Emevî, Endülüs, Abbasî, Eyyubî, Selçuklu, Osmanlı devletleri gibi daha nice devletler güneş varlığı kadar kesin iken ve bu devletlerin hepsi de Hz Muhammed (a s m) adındaki peygamber namına hareket ederken, bütün bunların şahadetlerini görmezlikten gelmek bir cehalettir
Hz Muhammed (a s m)’in İran Kisra'sına yazdığı mektubun aslının fotoğrafları sağlam bir vesika olarak doğuda ve batıdaki gazete ve dergilerde neşredilmiştir (bk Prof Dr Muhammed Hamidullah, -trc Prof Dr Salih Tuğ-İslam Peygamberi/İst 1993/1/360-373)
Keza aynı eserde, Hz Muhammed (a s m)’in Bizans Kralı Hereklius (a g e, 1/332-350) ile, Mısır hükümdarı Mukavkıs’a (bk a g e, 1/313-324) gönderilen mektubun aslının fotoğrafı da yer almakta ve vesikaların doğruluyla ilgili, geniş bilgi verilmektedir
Hamidullah hoca, Haydarabad/October 1939 “Some Arabic Inscriptions of Madinah of Early Years of Hijrah” adlı makalesinde, Medine bölgesinde kayalara kazınmış iki ayrı kitabe gördüğünü, bunlardan birinde Hz Ebu Bekir (ra) ile Hz Ömer (ra)’in isminin yazılı, birinde de Hz Ali (ra)’in yazlı olduğunu bizzat gördüğünü yazmıştır (bk a g e, 367-368-694 dipnot)
|
|
|