Yalnız Mesajı Göster

Namazı Terkedenin Kafir Olacağı Hakkında Tabii’İn

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazı Terkedenin Kafir Olacağı Hakkında Tabii’İn




Namazı Terkedenin Kafir Olacağı Hakkında Tabii’in ve Onlardan Sonra Gelen (Tabi et-Tabiin’in) Görüşleri Hakkında Fasıla

Tabiilerden ve kendilerinden sonra gelen alimlerden, namazın terkinin küfrü hakkındaki sözleri, bunlardan açıklamalar ve bu konu hakkında icmanın olduğu ile ilgili (görüş bildirenler) Muhammed b Nasr dedi ki: Bize Muhammed b Yahya, onlara da ebu Numan, ona da Hammad b Zeyd hadisi anlattı o da Eyyüb’ten dedi ki:
“Namazın terki küfür olup bunda hiçbir ihtilaf yoktur
Muhammed, ibni Mübarekten şöyle dediğini anlatmıştır:
“Her kim özürsüz, kasten olarak vakti çıkana dek bir namazı tehir edecek olsa kafir olur
Ali b Hasan b şakik, abdullah b Mübarekten şöyle dediğini işitmiştir:
“Her kim: “Ben bugün beş vakit (farz) namazı kılmayacağım” derse işte bu eşekten bile daha kafirdir
Yahya b Mein dedi ki Abdullah b Mübarek’e:
“Muhakkak ki ikrar ettikten sonra oruç tutmayan ve namaz kılmayanın kamil manada mü’min olduğunu” söyleyen kimselerin olduğu soruldu Bunun üzerine de Abdullah b Mübarek:
“Bizler tıpkı onların söyledikleri gibi söylemeyiz Nitekim her kim özürsüz olarak kasten namazı diğer vakit girinceye dek terkedecek olursa kafir olur” demiştir
İbni ebi şeybe dedi ki: Rasulullah (sav):
“Kim namazı terkederse kafir olur”110
(110) Bunu Münziri “tergib ve Terhib” 1/386, adlı eserinde kendisine nisbette bulunmuş ve hakkında susmuştur Hadis sahih olup bu manada hadis çokça olup, geçmiştir
Dolayısı ile o kılmayana “küfürden dön” denilir aksi taktirde imam (islam Devlet Başkanı) üç gün erteledikten sonra öldürülür
Ahmed b Yessar: Ben Sidka b Fadl’dan kendisine, namazın terki hakkında sorulduğunu işittim ve kendisi “kafirdir” dedi Bunun üzerine birisi ona “karısı ondan boş olur mu?” diye sordu O da: “Küfür nerede boşama nerede! şayet bir erkek kafir olsa karısı ondan boş olmaz” dedi
Abdullah b Nasr: “Ben ishak’ın Rasulullah4tan (sav) “namazı terkedenin kafir olacağı” ile ilgili sahih bir hadisi vardır, aynı şekilde Rasulullah’ın (sav) yanından günümüze dek gelen ilim ehlinin görüşleri de: Her kim özürsüz olarak, kastın vakti çıkana dek namazı terkedecek olursa kafir olacağını söyledikleridir” dediğini işittim


Alıntı Yaparak Cevapla