Yalnız Mesajı Göster

Gece Namazını Gündüz Vakti Ve Gündüz Namazını

Eski 08-02-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Gece Namazını Gündüz Vakti Ve Gündüz Namazını




(121) Ahmed: 1/386, 464; Ebu Davud: 447, Namaz’da: uyuyup namazı kılamayan ya da unutan kişi hakkındaki babda rivayet edilmiştir Hadis sahih olup, Münziri’de hasen’lemiştir
Bu hadis imamlar arasında muttefekun aleyh bir hadistir
İki meselede ihtilaf etmişlerdir: Lafzı ve Hükmi’de
Lafziye gelince: Bu namaza eda mı yoksa kaza mı denilecek? işte bunda kesin lafızda ihtilaf vardır Bu, Allah’ın onlara farz kılmış olduğu bir ibadet olduğu için kazadır (Yoksa) uyuyan ve unutan kişi hakkında vakit itibarınca edadır Çünkü her ikisinde de vakit uyanma ve hatırlama vaktidir Bu da ancak içinde kılanacağı emredildiğimiz vakitte kılınır
Fakihlerin kitaplarında zikrettikleri: 3Hatırladığı zaman kılsın Çünkü bu onun vaktidir” sözü ziyade olup hadis kitaplarında bu yoktur Bunun bir senedinin olduğunu da bilmiyorum Lakin Beyhaki ve Darekutni, ibni Zinad’ın hadisinden, o da A’rac’den o da Ebu Hureyre’den gelen bir rivayette Rasulullah (sav) şöyle buyurmuştur:
“Her kim namazı unutacak olursa, hatırladığı zaman onun vaktidir”122
(122) Beyhaki, Süneninde: 2/219; Darekutni: 1/162’de her ikisi de Hafs b Ömer b Ebi ataf hadisinden almışlardır Bunu “mecma”: 1/332 adlı eserde Heysemi Taberani’nin “Evsat” adlı eserine -Hafsı la’lil ederek- nisbette bulunmuştur Buhari ve Nesai bunu zayıf saymışlardır Hafızda: takrib adlı eserde: Zayıftır ancak bu konu ile ilgili başka hadisler çokça vardır Bunlardan çoğu geçti demiştir Beyhaki dedi ki: “Buhari ve başkaları: Bizim zikrettiimiz ebu Hureyre’den ve başkasının Rasulullah’tan (sav) zikrettii hadistir Hadiste: “Hatırladığı zaman onun vaktidir” ibaresi yoktur ve geçen Ebu Katade hadisinde ebu Hureyre ve ikisinin dışındakilerin delaleti, kaza vaktinin dar olmadığını, eğer dar olsaydı şeytanın mekanı için, bu namazı uyanma halinden tehir edemeyecek konusuna daha benzer olduğunun anlaşıldığıdır Nitekim Rasululah (sav) şeytanı boğarak (ona fırsat vermeyerek) namaz kılandı imam şafii şöyle demiştir: “Namazda şeytanı boğması demek, içinde şeytan(lar) bulunan bir vadiden daha büyük bir konudur


Alıntı Yaparak Cevapla