Yalnız Mesajı Göster

Gece Namazını Gündüz Vakti Ve Gündüz Namazını

Eski 08-02-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Gece Namazını Gündüz Vakti Ve Gündüz Namazını




1- şüphesiz sünnet iki konumun arasınıayırt etmiştir Ramazan kazasının tehir edilmesini caiz kılmış, unutanın hatırlaması halinde ise vacip kılmıştır Dolayısı ile sünnetin iki şeyin arasını ayırdığı bir konuyu bizim birleştirmemiz bize doğru olmaz
2- Bu kıyas onların aleyhine birer kıyastır Çünkü Ramazanın tehir edilmesi ancak öbür ramazan ayı gelmediği zaman caizdir ama onlar geçenin tehir edilmesini caiz görmektedirler Buna ek olarak şayet birçok vakit namazı da getirseler, kıyas nerede?
Onların: “şayet hemen kılmak vacip olsa idi şeytanın bulunuşundan dolayı tehir edilmesi caiz olmazdı” sözleri hakkındaki cevap az önce geçmişti Bu da; hemen kılınması lazımdır diyenler; sadece namazı tamalamak maslahatından dolayı az bir tehiri caiz görmektedirler Namazda Rasulullah’ın (sav) şeytanı boğması128 öğneği ile vermeleri tersliğine gelecek olursak, bu şüphesiz nakzın (tersliğin) en acayibidir Çünkü az bir vaktin, şeytanın mekanından -adilikten dolayı- tehir edilmesi ile namaz zaten terkedilmiş olunmaz Vakti bile gitmiş, demek değildir Bu mesele aynı zamanda şeytanın kişiye namaza muarız olmasına hilafen, namaz kılan kimsede kendisini namazdan bundan dolayı kesmez Çünkü bu yüzden namazı terkedecek olsa o zaman en batıl namaz onunki olacaktır Buna girmesinden sora da namazı kesilmiş olacaktır Belki de ikinci namazda ona muarız olacak olursa o namazı kesecektir ve namazı tamamı ile terkedecektir öyleyse iki meselede; bu açıklama nerede, öbür açıklama nerede?
Allah en iyisini bilir
(128) Bu hadisin tahrici için geçen hadisin tahricine bakınız: Sayfa: 70


Alıntı Yaparak Cevapla