Yalnız Mesajı Göster

Namazın Kaza Olacağını Kabul Edenlerin Delilleri F

Eski 08-02-2012   #11
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazın Kaza Olacağını Kabul Edenlerin Delilleri F




Sizin: “Namazı unutan ya da uyku ile kaçıran kimse mazeretli olup, bunlar vakit çıktıktan sonrada kaza ederler Kasten terkedende daha öncelikli olur” sözünüze gelecek oluruna cevap vermek şu yönlerle mümkündür:
1- Kendisinden ya da benzerinden daha sahih olan bir şeyin muarız olması Bu da:
“Kendisine emrolunduğu fiilinde bir tefrit bulunmayan, Allah’a ve Rasulü’ne itaat eden mazeretli bir kimseden, vakitten sonra kaza etmesinin sıhhati (sahihliği) ilzam olmaz Ondan bunun kabul edilmesi -sıhhatinin- ile Allah’ın haddlerini aşan, emrini zai eden, kasten ve düşmanca hakkını terkeden bu kazanın k abul edilmesine gelince; ibadetin sıhhatinde ve kabul edilişinde bir burada zimmetinin beri olmasınnda bunun buna kıyas edilmesi hiç şüphesiz en fasit kıyaslardan birisidir
2- Uyku ya da unutmaktan dolayı mazeretli olan bir kimse, namazı vaktin dışında kılmaz Bilakis Allah’ın vakitlemiş olduğu vakitte kılar Çünkü bu kimsenin vakti uyandığı ve hatırladığı vakittir Rasulullah’ın (sav) buyurduğu gibi:
3Her kim namazı unutacak olursa onun vakti hatırladığı vakittir
Bunu Beyhaki ve Darekutni rivayet etmiştir188
(188) Sayfa: 79’daki hadise bakınız
Bu da geçmişti nitekim Dolayısı ile vakit iki tanedir: İhtiyar vakti ile özür vakti Dolayısıyla uyku ya da unutma yolu ile mazereli olan kimsenin vakti hatırlama ve uykusundan uyanma vaktidir İşte bu kimse sadece vaktinde namazı kılar Öyleyse bu, vaktinin dışında kasten ve düşmanca kılmayanla nasıl kıyas edilebilir?
3- Muhakkak ki şeriat; kaynaklarında ve ilkelerinde kasten terkedenle, unutarak terkedenin, özürlü ile başkasının arasını mutlaka ayırt etmiştir Dolayısı ile birisini başkasına katmak asla caiz değildir
4- Bir defa bizler -sizin zikrettikleriniz bizlerin aleyhine delil olana dek- namazı, mazeretliye emretmekte, kasten terkeden ifratçıdan da bunu düşürmemekteyiz Bilakis biz namazı o haddi aşan ifratçı kişiye daha tedarik edemeyeceğine yol bulamayışı gibi çok ağır tehditli bir yönü (sözü) söylemeyi, ifratçı olmayanla, mazeretli kimseye de kaza edeceğinin cevazını vermeyi gerekli görmekteyiz


Alıntı Yaparak Cevapla