Yalnız Mesajı Göster

Namazın Kaza Olacağını Kabul Edenlerin Delilleri F

Eski 08-02-2012   #13
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazın Kaza Olacağını Kabul Edenlerin Delilleri F




Sizlerin: “Rasulullah’ın (sav) Hendek günü uyku ve unutkanlık olmadan namazı tehir etmeleri sonra da kaza yapmaları190 ile ilgili delil getirmenize gelecek olursak; buna da:
“Ya Allah’ım! Ne kadar da şaşılacak bir açıklamadır deriz Çünkü bu getirdiklerimizin aynısını bizler söylesek hemen kıyametinizi kopartırsınız Bizim de kıyametimizi bizlere saldırıp bizlerekötü davranmakla ikame edersiniz Sizler nasıl olur da namazı kaçıranı; Allah’a asi olan, günahkar, Allah’ın haddlerini aşan, kaçırmasıyla akıbetine müstehak olan kimseyi, Allah’ın en takvalı ve itaatli, Allah’ın en sevdiği ve razı olduğu, Allah’ın emrine en çok tabi olan kulu olduğu halde (Rasulullah’ın) bu konuda da tehir etmesini Allah’a itaat, Rasulullah’ın (sav) bunda, Allah’ın razılığına tabi olduğu ile delil getirirsiniz?
Nitekim Rasulullah’tan (sav) bunun tehir edilmesi ya unuttuğundan dolayı ya da kasten tehir etmesinden dolayı olabilir Bu iki takdir üzere, sizlerin bunda hiçbir yönle deliliniz bulunmamaktadır
(190) Sayfa: 72’de geçti
Nitekim Rasulullah (sav) eğer unutmuş olsaydı, bizler vediğir ümmet de bunun mucibini söylerdik Çünkü unutan kimse hatırladığı vakit namazı kılar şayet Rasulullah (sav) kasten (tehir etmişse) -bu da bir vakitten bir vakite olan tehiridir- kendisine bunda izin verilmiştir tıpkı misafirin ve mazeretlinin öğle namazını ikindi vaktine, akşamında yatsı vaktine tehir edip kılması (cem etmesi) gibidir
Kişi düşmanla savaşmakla meşgul iken, namaz vakti gelse, bu kişinin namazı hakkında insanlar üç görüşle ihtilaf içerisinde girmişlerdir:
1- Namazı tehir etmeden, haline göre savaş halince (durumunca) namazı kılar Bazıları:
“Hendek günü namazın tehir edilmesi mesuhtur” demiştir Bu İmam-ı şaafi’nin, İmam-ı Malik’in ve mezhebinden meşhur gürüşünden birisi olan Ahmed’in görüşüdür
2- Bu kimse tıpkı Hendek günü Rasulullah’ın (sav) tehir ettiği gibi namazı tehid eder Bu da Ebu Hanife’nin mezhebine göredir
İlk görüşü belirtenler buna:
“Bunun korku namazı kılınmadan önce olduğu, korku namazı meşru kılındığı vakit başka bir savaşta dah namazı tehir etmemiştir” diyerek cevap vermişlerdir Hanefiler ise:
“Korku namazı bu yönlerle ancak savaş şiddetlenmediği zaman kılınmakla meşru kılınmıştır Çünkü onlara Yüce Allah’ın emrettiği gibi, korku namazını iki saf yaparak -bir safın kılması diğer safında nöbet beklemesi şeklinde kılmaları mümkün olur ancak savaş şiddetlendiği zaman bu ise mümkün değildir Dolayısıyla namazı ertelemek de savaşla meşgul olmaktan dolayı olmuş oluyor İşte bunun bir yeri ve öbürünün de bir yeri bulunmaktadır İşte bu gördüğün gibi kavilde olandır” demişlerdir
3- üçüncü taife ise:
“Namazın takdim edilmesi ve namazın duruma göre ifa edilmesi konusunun arası ile namazın kılınması mümkün olana dek tehir edilmesi konusunun arası muhaylerliğe bırakılır Bu da şam4lılardan olan bir grubun görüşüdür Aynı zamanda bu Ahmed’in iki rivayetinden bir görüştür Çünkü sahabeler böylece yapıyorlardı Bunun örneği Beni Kurayza kıssasında da sabittir Nitekim bunu inşaallah ileride zikredeceğiz
Dolayısıyla bu üç görüş de:
“(Namazı kaçıran) asi, ifratçı ve haddi aşan bu kişi, nitekim bunu kaçırmanın günahı ile Allah’ın akıbetini de almış ve bu konudaki yönlerden bir yönde onun için delil olamamıştır
Muvaffakiyet Allah’tandır


Alıntı Yaparak Cevapla