08-02-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla
Muhakkak ki Allah’u Azze ve Celle, şeriatını ve taktirini hükmedip, iyi kadınların iyi erkekler için olduklarını belirtmiştir Yüce Allah (c c ) mutlak olarak tayyib olan olduğuna göre, O’nun kelimeleri, fiilleri, sıfatları, isimleri vs bunların hepsi tayyibdir Başkası bunlara hak sahibi değildir Öyle ki güzel olan sadece O’nun tayyib kılması sonucudur Onları başka tayyibeler yine O’nun tayyib kılması sonucu tayyibtir, güzeldir Dolayısı ile bu güzel tahiyyet (selamlama) ancak Allah’a (c c ) olur
Selam da tahiyya türlerinden olunca, müslüman bir kimse de icabet edenler istemektedir Yüce Allah’da (c c ), ubudiyetine has kılmış olduğu kulları için, kendisinden selam istenilendir Nefsi ile de onlardan razı olmuştur Kendisine en ikramlı ve en samimli gelen ile başlamayı meşru kılmıştır Aynı zamanda İslam’ın anahtarı olan şehadet kelimesiyle de bu selamlamada konum bakımından da en yakın olanı ile başlamayı da meşru kılmıştır Kul namazda buna tekbirle, hamd, sena getirmekle, övmekle, Rububi ve ilahi tevhidle giriverir Namazın sonunu da: “La ilahe illallah, Muhammeden Resulullah” kelime-i şehadeti ile bitirir İşte bu selamlama namazın ortasında meşru kılınmıştır Şayet bu ikinci rekata taşacak olsa, iki secde arası oturma faslı ile buna birer teşbih olarak bulunsa işte bunda fasılası ile beraber namaz kılana, neşat ve kuvvetiyle son iki rekatın istikbali için bir rahatlık vardır Rekatlar arası peşpeşe yapmasına hilaf olarak  Bu yüzden de nafilelerde en faziletli olan ikişer ikişer kılınmasıdır Şayet dört rekatlık bir tetavvu (nafile sünet) kılacak olsa ortasında oturuverir
|
|
|