Yalnız Mesajı Göster

(Nebi (S.A.V.) Namazının Sıfatı (Şekli) Hakkında)

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

(Nebi (S.A.V.) Namazının Sıfatı (Şekli) Hakkında)




(328) Ebu Davud: 757 Namaz’da: Namazda sağı solun üzerine koymak babında: Nesei: 2/126 iftitahda; namazda sağı solun üzerine koymak babında: İbni Huzeyme 480 namazda sağ elin içini sol elin dışına koyma, kolla bilek hepsini koyma babında rivayet etiler
(329) Manası: “Allah’ın seni tenzih ederim Allah’ım! Doğu ile batıyı nasıl ayırmışsan, beni de hatalarımla ayır Allah’ım! Beyaz bir elbiseden (siyah) bir kiri temizlediğin gibi beni de hatalarından temizle, koru Allah’ım! hatalarınımı su, kar ve dolu ile temizle, yıka” Mütercim
Ebu Davud: 759 Namaz’da: Namazda sağı solun üzerine koymak babında: İbni Huzeyme: 479 Namazda, kıraate başlamadan önce sağı solun üzerine namazda koyma babında; Ebu’ş Şeyh’de bunu Tarihu’l isbahan’da: 125 rivayet etmiştir
(330) Manası: “Yüzümü müslüman ve hanif olarak semavatı ve yeri yaratana çevirdim Ben müşriklerden değilim Şüphesiz ki namazım, ibadetlerim, yaşamam ve ölümüm alemlerin Rabbi olan Allah’adır O’nun ortağı yoktur Ben böylece emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim Allah’ım!Sen meliksin senden başka hiçbir ilah yoktur Bende senin kulunum Nefsime zulm ettim Günahlarımı itiraf ettim Öyleyse benim bütün günahlarımı bağışla Senden başka günahları bağışlayan yoktur Beni en güzel ahlaka ulaştır Ancak en güzeline sen ulaştırırsın Günahlarımı da benden uzaklaştır Senden başka günahları uzaklaştıracak yoktur Lebbeyke, senin emrine amadeyim Hayırın hepsi iki elindedir Şerr ise sana değildir (senden değildir) Biz senden geldik, sana döneceğiz Sen mübarek ve yüce olansın Senden bağış istiyor, tevbe ediyorum sana” Mütercim
Buhari: 744, Ezan’da: Tekbirden sonra ne der babında; Müslim: 598 mesacidde: İhram tekbiri ve kıraat arasında neler de babında; Ebu Davud: 781 Namaz’da: İftitah sırasında sekte babında Nesei: 2/128-129 İftitah’da: Tekbir ve kıraat arasındaki babda rivayet ettiler Hafız dedi ki: 2/230: “Bu Hanefilere hilaf olarak namazda Kuran’ın dışında da dua etmenin cevazını göstermektedir Aynı zamanda bu dua ubudiyyeti izhar etmek için resulullah (sav)’den de mubalağalı bir yolla olmuş bir duadır Baıları da: “Ümmetime öğretme yolu ile olan bir duadır” da demişlerdir
(331) Manası: “Allahu Ekber, Allahu Ekber o büyük, çokça hamd O’nadır, çokça hamd O’nadır Gece ve gündüz (her zaman) onu tenzih ederim” Mütercim
Müslim: (771) Misafirlerin namazında: Gece namazı ve kıyamındaki dua babında: Ebu Davud: 760 Namazda; namaz (hangi) dua ile açılır babında; Nesei: 2/130 iftitahda: Tekbir ve kıraat arasında zikir ve dua etmek hakkında başka bir tür babında rivayet etmişlerdir
(332)Manası: “Şeytanın şerrinden Allah’a (cc) sığınırım Onun (şeytanın) üfürmesi, nefesi ve hile sokmasından da sığınırım” Mütercim
Ahmed: 4/80 ve 85 Ebu Davud: 764 Namaz’da: Namaz (hangi) dua ile açılır babında: İbni Mace: 807 namazın ikamesinde: Namazda Allah’a (cc) sığınma babında rivayet ettiler İbni Hibban; 443 sahihlemiştir Hakim: 1/235’de rivayet etmiş Zehebi de onaylamıştır Hadis sahihtir
(333) Manası: “Allah’ım! Ben sana şeytanın şerrinden sığınırım Şeytanın hile, nefesi ve üfürmesinden de yine Allah’a (cc) sığınırım” Mütercim
Ebu Davud: İbni Mace, Darekutni rivayet etmiş, Hakim sahihlemiş, Zehebi de onaylamıştır İbni Hibban’da sahihlemiştir Hadis sahih bir hadistir
Sonra da Rasulullah (sav) Fatihatul Kitabı (Fatiha suresini) okurdu334 Şayet namaz cehri (sesli okunan bir) namaz ise kıraati onlara dinlettirirdi O (sav): “Bismillahirrahmanirrahim” demeyi de cemaate işitirmezdi335 O’nun Rabbi (cc) onun okuyup okumadığını en iyi bilendir Nebi (sav) ayetleri teker teker okurdu Sonra da: “Rabbil alemin” ayetinde durur (beklerdi) Sonra da “Maliki yevmid-Din” ayetini yavaşca ve tertil üzere okurdu Rahman lafzını ve Rahim lafzını çeker idi “Maliki yevmid-Din” ayetini de elifli okurdu Sureyi bitirdiği zaman da, amini seslice söylerdi, sesini de bununla çekerdi, yükseltirdi336 Arkasındakiler de mescid inleyene dek seslice çekerlerdi337
(334) Buhari: 2/200 Namazın sıfatında: Kıraatın vavibliği babında; Müslim: 394 Namazda, her rekatta Fatiha’yı okumanın vucubiyeti babında; Ebu Davud: 822 Tirmizi: 247; ibni Mace:837, Nesei: 2/137, 138’de rivayet ettiler
(335) Buhari: 2/188 namazın sıfatında Tekbirden sonra ne der babında Lafzı ise şöyledir: “Nebi (sav), Ebu Bekir ve Ömer (ra) namazı: “Elhamdulullahi Rabbil Alemin” ile açarlardı: Tirmizi: 246’da rivayet etmiş ona göre de: “Kıraat” lafzı “namaz”a bedel gelmiştir Kendisi “Osman” lafzını da ziyade etmiştir Müslim: 399 namazda besmele sesli okunmaz diyenin delili babında rivayet etti
(336) Tirmizi: 248 Namaz’da: İmamın arkasında temin (amin) demek babında rivayet etti: İsnadı sahihdir Bunu hafız “Telhis” adlı eserinde; 90 zikretmiş, nisbetini de Darekutni, ibni Hibban’a; Süfyan-ı Sevri yolu ile belirtmiştir Senedi de sahihtir” demiştir, Nesei: 2/122; ibni Hibban: 462’de rivayet ettiler
(337) İsnadı zayıftır Bunu Şaafi “Sünen’in”de: 1/76’da rivayet etmiştir Hadisin senedinde Müslim bin Halid ez-Zenci vardır Kendisinde çokça vehm bulunmaktadır İbni Cüreyc de bu senedde bulunmaktadır Kendisi de müddelis olup ananesi mevcuttur


Alıntı Yaparak Cevapla