Yalnız Mesajı Göster

(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila

Eski 08-02-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

(Kunutun Şekli Hakinda) Fasila




(314) Nebi (sav) tüm boş vakit namazda kunut yapmıştır Tıpkı Ebu Davud, Darekutni hasen senedle rivayet ettikleri gibi Onun son rekatta rukudan sonra kunut yaptığı hadisinde Ebu Davud ve Hakim rivayet etmişlerdir Hakim sahihlemiş, Zehebi de onaylamıştır
(315) Ahmed: 2747; Ebu Davud: 1443 Namazda, Namazlarda kunut babında
Gördüğün gibi bu hadisler Nebi (sav)’in son rekatta rukudan sonra kunut ettiği hususunda ittifak etmiştir Bunlar da hiç şüphesiz arızi olup devamlı yaptığı değildir “Sahihi Müsim’de” Enes’den gelen bir rivayette şöyle demiştir: “Nebi (sav) arablardan bazı kabilelere beddua ederek kunut etmiştir Sonra da terk etmiştir316 Ahmed dedi ki: “Nebi (sav) bir ay kunut etti Sonra da terk etti317 Ebu Malik El-Eşcai dedi ki: Ben babama:
“Ey babacığım!Sen şüphesiz ki Resulullah’ın (sav), Ebu Bekr’in, Ömer’in, Osman’ın ve Kufe’de Ali’nin arkasında burada beş sene kadar kıldın Onlar kunut ediyorlar mı idi?” diye sordum O da:
“Ey oğlum!Bu bidattir” dedi Tirmizi bu hadisin sahih olduğunu belirtmiştir
(316) Sf: 214’de geçti
(317) El-Fethur-Rabbani: 3/298 Hadis sahihtir Bunu Buhari Müslim’de rivayet etmiştir
Nesei de rivayet etmiş ve lafzı da şöyledir: “Ben Rasulullah’ın (sav) arkasında namaz kıldım Kunut etmemiştir Ebu Bekir’in arkasında kıldım O da kunut etmemiştir Ömer’in arkasında kıldım O da kunut etmedi, Ali’nin arkasında kıldım O da, kunut etmedi” dedi Sonra da: “Ey oğlum bu bidattir” diye devam etti318 Sabah namazında kunutu kerih gören bu hadisleri delil getirmektedir Enes’in: “Sonra terk etti” kavli hakkında: “Bu da mensuh olduğudur” demişlerdir Rukudan önce yapmaya müstehaptır diyenlerin delilleri, sahabenin ve tabiinin bu konudaki eserleridir (rivayettendir)
(318) Tirmizi: 402 Namazda, Kunutun terki babında Nesei: 2/203, 204 İftitahda, Kunutun terki babında hadis sahihtir Bu, “Sahihayn da” da geçmiş idi “Resulullah (sav) bir ay boyunca kunut yaptı Ril, Zekvan ve Usayye kabilelerine beddua etmiştir”Bu da gösteriyor ki kunut, musibetler vs olunca yapılmaktadır
Ebu Davud et-Tayalisi dedi ki: “Said bin Ebi Arube bize hadise tahdis etti O da Ebu Reca’dan O da Ebi Mağfel’den rivayet etmiştir Dedi ki: “O, sabah namazında rukudan önce kunut etmiştir319 Malik dedi ki: “Hişam bin Urve, O da babasından rivayetle dedi ki: “Kendisi rukudan önce kunut ederdi321 İsba bin Ferec, Haris bin Miskin ve ibni Ebi Ömer dediler ki: “Bizlere Abdurrahman bin Kasım hadisi tahdis ettiler Dedi ki: “Sabah namazındaki kunut hakkında Malike şanı soruldu”:
“Hangisi sizin için daha iyidir diye?”O da:
“İnsanların kavuşacağı Bu da rukudan önce öncekilerin kunutu konusudur” dedi Ben de:
“Hangisini hasseten kendin için alıyorsun?” diye sorunca O da:
“Rukudan önce kunuttur” dedi Ben de:
“Kunut öyleyse vitirdedir” dedim O da:
“Onda kunut yoktur” dedi322
(319) Tayalisi’nin matbu olmuş müsnedinde bulamadım
(320)“Muvatta” ve “Mudevvene” adlı eserlerde bulamadım Ancak Zerkani’nin Muvatta’ya yaptığı şerhte buldum O da şöyledir: “İbni Ömer’in hadisinden sonra birçok Muvattalarda: Malik, O da Hişam bin Urve’den rivayette, babası ne bir namazda ve ne de vitirde kunut etmezdi Ancak kendisi sabah namazında son rekatta ruku etmeden önce kıraatini bitirince okurdu”Muvatta Şerhi: 1/322
(321) Bunu İmamı Malik’in, “Muvatta” ve “Mudevvine” adlı eserlerinde bulamadım
(322) Bu da yine öncekisi gibidir


Alıntı Yaparak Cevapla