Yalnız Mesajı Göster

(Son Teşehhüdde Nebi (S.A.V.)’E Salavat Getirme)

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

(Son Teşehhüdde Nebi (S.A.V.)’E Salavat Getirme)




(329) Müslim: 591 Mesacid, Namazdan sonra zikirin müstehaplığı ve sıfatının beyanı babında, Tirmizi: 300 Namazda,namazda selam verince ne der babında; Ebu Davud: 1513 Namazda, Selam verince ne der babında, Nesei: 3/68 sehvde selamdan sonra istiğfar getirme babında
(330) Buhari: 2/275 Namazın sıfatında, namazdan sonra zikir babında: Daavat’da, namazdan sonra dua babında; Müslim: 593 Mesacid’de, namazdan sonra zikirin müstehaplığında; Ebu Davud: 1505 namazda, selam verince kişinin dediği babında Nesei: 3/170 Sehvde, Namaz bitince diyeceği şeyler hakkında başka bir nevdir rivayet ettiler
(331) Müslim: 594 Mesacid de, namazdan sonra zikrin müstehaplığı babında; Ebu Davud: 1506 Nesei: 3/170, Sehvde, selamdan sonra tehlil ve zikrin sayısı babında
(332) Müslim: 596 Mesacidde, namazdan sonra zikrin müstehaplığı babında Tirmizi: 3409 Daavatda, namazdan sonra ne kadar tesbih eder babında: Nesei: 3/75 Sehvde: Teşbihin sayısında başka bir nev babında rivayet ettiler
Nebi (sav), Ukbe bin Amir’e namazın sonunda muavizeteyni okumasını emretmiştir333 Ebu Umame hadisinden rivayetle Nesei Nebi (sav)’nin şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: “Her kim her namazdan sonra ayetel kursiyi okursa, ölüm hariç hiçbir şey onun Cennet’e girmesini mani kılmaz”334 Nebi (sav) öğle’den önce dört rekat, sonrasnda ise devamlı olarak iki rekat kılardı335 Kendisinin meşguliyeti bulunduğunda ikindiden sonra (o sünnetleri) kılardı336
(333) Ebu Davud: 1523 Namazda, İstiğfar babında; Nesei: 3/68 Sehv’de Namazda teslimden sonra muavizeteyni okumanın emri babında
(334) Bunu ibni Kayyim “Zadul Mead”: 1/160 eserinde Nesei’nin “Kübra” adlı eserine nisbette bulunmuştur Şöyle dedi: “Bunu Muhammed bin Hamir, O da Muhammed bin Ziyad El-Hilali, O da Ebi Umame’den tek olarak rivayet etmiştir Aynı zamanda Hasan bin Bişr’den, O da Muhammed bin Hamir’den rivayet etti Bazı insanlar bu hadisi sahihtir der iken bazıları da: “Mevzu” demiştir Ancak bunun asla delalet eden yolları bulunmaktadır Dolayısı ile mevzu (uyduruk) değildir İbni Hacer de böylece demektedir
(335) Tirmizi: 424 Namazda: Öğle de dörtlüyü kılmak hususundaki babda Hadis hasendir
(336) Tirmizi: 184 Namazda, ikindiden sonra namaz babında: Dedi ki: İbni Abbas’ın hadisi hasen bir hadistir Bak: Bu hadisin güzel münakaşası için vs Tirmizi: 1/346, 350 sayfaya Bunda Ahmed Şakir’in tahkiklisine müracatta bulunun
Öğlenin farzından sonra dört rekat sünnet kılmayı da mendüb görmüştür “Her kim öğleden önce dört rekatı kılacak olursa ve dört rekatı da sonrasında kılacak olursa ateşi ona haram kılar”337 Tirmizi dedi ki: Bu hadis sahihtir” Nebi (sav)’den, onun ikindiden önce sünnet kıldığına dair sahih bir hadis nakl olunmamıştır “Sünen’de”Onun: “İkindiden önce dört rekat sünnet kılana Allah’a rahmet etsin” buyurduğu mevcuttur338
(337) Yollarının mecmasu ile hadis sahihtir Tirmizi: 428, namazda, Öğleden sonra iki rekat babında; Ebu Davud: 1369 Namazda: Öğleden önce ve sonra dört rekat kılma babında; ibni Mace: 1160 Namazın ikametinde öğleden önce dört ve sonrasında da dört rekat kılan babında, Nesei: 3/265; Ahmed: 6/326: Hakim: 1/312’de

Alıntı Yaparak Cevapla