08-02-2012
|
#1
|
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Müslümanım Diyen Niçin Namaz Kılmak İstemez?
Kendimi Henüz Hazır Hissetmiyorum
Birçok ibadetlerin önüne kocaman set çeken bir mazeret olan "kendilerini henüz hazır hissedemedikleri" mazereti, her ne kadar da masumca ağızdan çıkmış olsa da bu tamamen şeytanın attığı bir zarftır
Bu mazeretin arkasına sığınarak kolayca namazı terk edenlerle konuştuğumda; birkaç defa namaz kılmaya çalıştıklarını fakat gereken hazzı alamadıklarını; bu sebeple de namaz İçin kendilerini hazır hissedinceye kadar ertelediklerini söylediler, Sanki anlaşmışlarcasına namazda gereken hazzı alamayan herkes bu mazeretin arkasına saklanıyor  
Namazlarında huşu duymayanların önünde iki seçenek var:
1-Ya namazlarında huşu duymak için arayış içine girecekler,
2-Ya da kendilerini hazır hissedene kadar namazdan uzak kalacaklar  
Şimdi elimizi vicdanımıza koyalım ve değerlendirme yapalım: Namazdan uzak kalarak çözüme ulaşabilir miyiz?
Bu dosyamızda kılacağımız namazdan nasıl huşu duyabiliriz sorusuna cevap vermeyi düşünmüyorum  İlerleyen sayfalarda değineceğim inşaallah  
Bu mazerete sığınanlarla şeytan arasında şöyle bir diyalog geçmiştir;
Şeytan: Öyle bir namaz kıldın ki, bunu sen bile beğenmedin! Allah nasıl beğenip kabul edecek?
Bu vesvese ok gibi saplanacak beyne  Ve kısa bir zaman
zarfında Allah ile empati yaparak kendisini yadırgayacak:
-"Bu nasıl namaz? Ne okuduğun sürelerin manasını biliyorsun ne de namazda sadece beni düşünüyorsun  Aklına türlü türlü şey geliyor! İmtihan sonucunu düşünüyorsun, elde edeceğin kan düşünüyorsun! Hep dünyalık şeyler bunlar! Böyle bir namazı kabul edemem ben! Namaza iyice adapte olana dek sana kızmıyorum  İyice hazırlan sonra sel!"
Tamamen şeytanın arzuladığı bu telkin anında kabul görür  Ve muhatabımız rahatlar  Öyle bir namaz anlayışına sahip olmuşlardır ki; kendilerini hazır hissedene kadar namazdan muaf kalacaklar  Kendilerine ahirette, kılmadıkları dönem namazları sorulmayacakmış gibi rahat edecekler  
Kesinlikle Allah'tan şöyle bir sesi işitmek istemeyeceklerdir: "Ey filan kulum! Namazlarını düzeltmeye çalış!!!"
Şimdi tekrardan bu mazerete sığınanlara soralım: Kendinizi namaza hazır hissetmediğinizden namazı bıraktığınızı söylüyorsunuz  Peki;
— Kendinizi ne zaman hazır duruma getirmeye çalışacaksınız?
— Namazınızın devamlı olması için nasıl bir programınız var?
— Ne zaman start vereceksiniz?
— Vereceğiniz zaman dilimine kavuşmadan ölmeyeceğinize dair bir belge var mı eliniz de?
Bu yazdıklarımı sakin bir kafayla düşündüğünüzde hiçte aklınıza gelmeyen şeytanın sizi çok farklı bir yöntem kullanarak kandırmaya çalıştığını göreceksiniz  
Aslında şeytan çok basit bir tuzak hazırlamış  
"Namazdan uzak durarak namaza hazırlan!!"yok, böyle bir şey yaaa  
Akla şöyle bir sorunun gelmesine şaşırmam ve beklerim:
Peki, ne yapmalı? Bu şekilde kılmaya devam mı edeceğiz yani?
Cevabı o kadar basit ki; evet  O şekilde de olsa kılmaya devam edeceğiz  Bıkmadan  Usanmadan  Amma, bu arada da huşu duymak için çözümler arayacağız  Unutmayalım ki namazdan uzaklaştığımız oranda şeytana yaklaşırız  
Bu mazerete sığınıp ta namazdan uzaklaşanlar nasıl bir namaz hayal ediyorlar acaba?"Namazdayken akla dünyevi hiçbir şey gelmemeli  Her şey dört dörtlük olmalı  " Güzel bir temenni ama inanın çoğu namazlar maalesef arzuladığımız gibi olmuyor  Bu, namazı terk edeceğiz anlamına gelmemeli  Yani hususuz namazdansa hiç kılmamak olmuyor  
"kendimi henüz hazır hissetmiyorum" demenin başka bir alt yapısı daha olmalı  Namazı insandan uzaklaştıran bu anlayışın beslendiği ortamların acilen bilinmesi lazım  
Bazı okuyucularımla birebir görüştüğümde bu bahanelerin çıkış merkezinin işlenen günahların devam etmesi ve o günahları bırakmaya pek de gönüllerinin olmaması dikkatimi çekmişti  Bu durum namazla çelişince bırakılmaya en müsait amelin namaz olduğunu görürüz  Peki, neden?
Çünkü haramlar nefse çok tatlı gelir, namaz ve benzeri ibadetler ise haramlar kadar nefse hoş gelmez  Namaz ve günah  Ateş ve barut misali birbirlerinden pek hoşlanmazlar  Namaz, günahtan; günah namazdan etkilenmeye müsaiddir  
Günahından taviz vermek istemeyen bir insan namaz esnasında çelişkiyi anında görür ve: "kimi kandırıyorum?" Der  Tam o esnada insan düşmanı şeytan sağdan yanaşarak: Evet haklısın  Kimi kandırıyorsun? Ya adam gibi namaz kıl günahı sıfıra çek, ya da namazı sıfıra çek  Hemen karar verilmeden önce vicdan denen şeyin rahatlaması için yine Allah ile kısa bir empati yapılır:
"Ey günahkâr kuluml Günahınla sevabınla sen benim kulumsun  Her ne kadar günah işlesen de benim sonsuz rahmetimden dolayı bağışlarım  Bu arada günahlardan bıkıp tövbe edene kadar namaza yaklaşma! Ne zaman karar uerdin,o zaman namaza başla Şimdilik serbestsin!" haşa!!!
İnanın bu ya da benzeri iç konuşmalar yaşanır  Ve özgürce günahlar işlenmeye devam edilir  Namaz için kendini hazır hissetme yaşı emekliliğe ayrılma yaşma kadar ertelenir  Ey bu sebebe sığınan kardeşim-bacım! Vallahi şeytan erteleme virüsünü size aşılamış  Unutmayın ki şeytan size namaz kılma demez  
Sürekli erteletmeye çalışır  Şeytan umduğumuzdan daha zeki ve daha uyanıktır  Unutmayın ki ne kadar günah işlemiş olursanız olun devam edip kılacağınız namaz gün gelir işlediğiniz günahlardan uzaklaştırır sizi  Bakın yaratanımız nasıl anlatıyor:
[size="4"]"Sana vahyolunan kitabı oku, namazı da dosdoğru kıl Çünkü namaz insanı hayâsızlıktan ve münkerden alıkor Allah'ı zikretmek ise elbette ki en büyüktür Allah ne yaptığınızı bilir "
Günah ve namaz  "Bu ikilinin bir arada olunamayacağı düşüncesi İnsan yapısına terstir  Bizler insanız  Ne melek ne de peygamberiz  Günah işlemeye meyyal yaratılmışız  İşlediğimiz günahlar ayrı bir şey, namazı terk etmemiz apayrı bir şey  Hatta Resulullah aleyhisselam ne güzel buyurmuş:
[size="4"]"Mü'min kul abdest alırsa; mazmaza yaptığında ağzından günahlan dökülür, burnuna su alıp sümkürdüğünde burnundan günahlan dökülür, yüzünü yıkarken yüzünden günahları dökülür, (kollarınla birlikte) ellerini yıkadığında tırnaklarının altı dâhil ellerinin tümünden günahlan dökülür  Başını mesh ettiğinde kulakları dahil başının tümünden günahlan dökülür  Ayaklarını yıkadığında tırnakların dâhil ayaklarının tümünden günahları dökülür  Sonra camiye gidişi ve namaz kılışı onun nafile (fazladan getiren ameli) olur
SubhanAllah! Allah'ın şu merhametini görebiliyor muyuz? Günahların üstüne turnusol kâğıdı gibi düşüyor  Eğer namaz kılan bir insan için günah işlememe şartı olsaydı bu tür müjdeli haberler olmazdı  Bu paragrafı okuyan bir kişinin aklına:
"madem abdest bile günahlarımızı döküyor günahlarımızdan vazgeçmenin ne anlamı olacak ki?" düşüncesi gelebilir  
Tamamen şeytanın özel kaleme aldığı bir vesvese olan bu söz, Allah'ın, kullarına sıcak yaklaşımını suiistimalden başka bir şey değildir  İşlenen günahın cinsi ve büyüklüğü ne olursa olsun namazla olan birlikteliğine bir süre sonra son verecek zaten  O günahı işleyen kişi Allah'ın her şeye rağmen bağışlayacağını vaat etmesi altında ezilecektir kuşkusuz  Gün gelecek devam ettiği o günahı işlemeye utanacak ve o günahı terk edecektir  İşte burada o günahtan vazgeçtiren iki unsurdan biri her şeye rağmen devam edilen namaz ve Allah'ın bağışlayacağını vaat etmesidir  
Yukarıdaki paragrafı yazarken aklıma kaya parçasına oyuklar açan su damlacıkları geldi  Bir su damlası taş parçasını oya-maz  Bu mümkün değildir  Kayayı oyan, su damlasının devamlılığıdır  Sabırla  Bıkmadan  Kararlı bir şekilde eylemine devam etmesidir  
Allah namaz kılacakların melek gibi olmalarını şart koşmuyor   Allah biliyor insanın her an günah işleyebileceğini  
Peki, çözüm ne?
Bu mazeretten dolayı namazı terk eden ya da kılmayanlara tavsiyem:
1- Her şartta ve koşulda namazlarınızda huşu duymuyorsanız bile geri adım atarak namazı terk etmeyin
2- Huşu duyuncaya kadar {isterse bir ömür boyu huşu duymayın) namaz kılmaya devam edin  
3- Günahlarınızın çokluğuna aldanıp ta namazdan soğu-mayın  
4- Mazeret beyanınızın Allah katında geçerli olmadığını bilin  
5- Namazla beraber bırakamadığmız günah ya da günahlar olduğunda, o an şeytanın kulağınıza vesveseler fısıldayacağını unutmayalım  
6- Namaz esnasında aklımıza günahlarımızın gelmesi bizi namazdan soğutmamalı  
7- Namaz kılarak kendimizi namaza hazır hissedelim  
8- Kendimizi hazır hissedince namaza başlayacağım diyen bir insan kılmadığı her namazdan sorumludur  
[url=http://www ebediyyen biz/#_ftnref1] Ankebut, 45
[url=http://www ebediyyen biz/#_ftnref2] malik-Ahmet -Nesei
|
|
|
|