08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Namaz Kılmayanın Cezası
Namaz Kılmayanın Cezası
Ulu Allah (C C ) cehennemliklerden haber vererek söyle buyuruyor:
"Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki, «Biz namaz kılanlardan değildik, yoksullara yemek vermezdik, batıla dalanlar ile birlikte biz de dalardık "
(Müfessir Sure-i Celilisi; 42-45)
Ahmet Ibni Hambel'in (R A ) rivayet ettiğine göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
«— Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır »
Müslim'in rivayetine göre "Kulla sirk arasında yahut kulla küfür arasında namazı kılmamak vardır " Buyurmuştur
Ebu Davudi ve Neseî'nin rivayeti de şöyledir:
«— Kul ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır »
Ayni hadisi Tirmizî söyle rivayet ediyor: «— Küfür ile iman arasında namaz kılmamak vardır »
Ibni Mace'nin rivayeti de şöyledir: «— Kul ile küfür arasında namaz kılmamak vardır » Bu hadis sahihtir, nitekim Tirmizî ile başkaları onu rivayet etmiştir
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
«— Onlar ile aramızdaki sözleşmenin temeli namazdır, namaz kılmayan kâfir olur »
Taberanî'nin zararsız bir isnatla rivayetine göre:
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"Kim kasten namaz kılmazsa açıkça kâfir olur "
Tirmizi’nin diğer bir rivayetine göre hadis şöyledir:
«— Kul ile sirk arasında sadece namaz kılmamak vardır Namaz kılmayan Allah'a şirk koşmuş olur »
Yine Tirmizi’nin rivayet ettiğine göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"İslâm’ın özü, dinin temeli üçtür, İslâm bunlara dayanır Bunlardan her hangi birine yüz çeviren kimse, o yüzden kâfir olur; kani helâldir "
1 — Allah'tan başka ilâh yoktur» diye şehadet getirmek
2 — Farz namazlar
3 — Ramazan orucu
Tirmizî'nin diğer senedi güzel bir rivayetinde ifade edildiğine göre:
"Bu temellerden birine yüz çeviren Allah (C C)'i inkâr etmiş gibidir Onun hiç bir içtimaî tasarrufu ve adalet dağıtımı ile ilgili görevi geçerli değildir Kanı ve malînin dokunulmazlığı kalkmış olur » şeklindedir
Taberanî ve diğer bazı hadis kaynakların zararsız iki isnatla rivayet ettiklerine göre, Bade Ibni Sabit (R A ) der ki; «Dostum Muhammed (S A S ) bana yedi şey tavsiye etti:
1 — Kesilseniz, yakılsanız, asılsanız bile Allah (C C)'a sakin ortak koşmayın
2 — Mazeretsiz olarak sakin namazı terk etmeyin Kasten ve mazeretsiz olarak namaz kılmayanlar İslâm dininden çıkmış olur
3 — Allah (C C)'a karşı gelmeye kalkışmayınız, çünkü bu tutum Allah (C C)'in gazabını kazanmaya yol açar
4 — İçki içmeyiniz, çünkü o bütün kötülüklerin başıdır
5 — Eşinizden, malınızdan ayrı düşmenizi isteseler bile ana - babanıza karsı gelmeyiniz
6 — Bütün ordu kırılıp da tek başınıza bile kalsanız, cepheden kaçmayınız
7 — Ev halkınıza ve yakınlarınıza iyilik ediniz Yediğinizden onlara da pay ayırınız Onlara el kaldırmayınız, onlara Allah (C C) korkusunu telkin ediniz »
Tirmizî der ki Peygamber´imizin (S A S ) sahabeleri namazdan başka hiç bir ibadeti terk etmenin küfre yol açacağını ileri sürmezlerdi »
«Kulla küfür ve imanın arasında namaz vardır Kul namazı terk etti mi müşrik oldu demektir »
Hadisi sahih’de Bezzar'in rivayet ettiğine göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"Namazı kılmayanın İslâm’dan payı yoktur Abdesti olmayanın da namazı kabul edilmez "
Taberaniye göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"Emanete hıyanet edenin imanı yoktur Temiz olmayanın namazı kabul edilmez Namaz kılmayanın dini yoktur Başın vücutta da yeri ne ise namazın dindeki yeri de odur "
Bezzar’a ve diğer birçok hadis kaynağına göre Ibni Abbas der ki: "göz bebeğim sağlam olarak yerinde durduğu halde gözüm görmez olunca Bana «bir kaç günlüğüne namaz kılmamak kaydıyla seni tedavi ederiz» dediler
Ben de dedim ki: "Hayır, olmaz Çünkü Peygamber (S A V)´imiz bana:
«Namaz kılmayan kendisine karşı gazaplı olarak Allah (C C)'in karşısına çıkar" buyurdu,
Taberani'nin zararsız bir senetle Mütebekatda rivayet ettiğine göre Rasûlallah'a (S A S ) bir adam gelerek:
Ya Rasûlellah bana bir amel öğret ki onu işlediğim zaman cennete gireyim dedi
«— Eziyette görsen, yakılsan da hiç bir şeyi Allah (C C)'a şerik koşma, anana babana itaat et Velev ki seni malından ve her şeyinden etsinler Namazı kasten terk etme Çünkü kasten namazı terk eden kimseden Allah (C C)'in zimmeti beri olur » buyurdular
Diğer senedi sahih, fakat minkat bir rivayette söyle denilmiştir
Öldürülsen de, yakılsan da Allah (C C)'a hiç bir şeyi şerik koşma sakın, annene babana asi olma Velev ki sana ailenden ve malından olmayı emretsinler, sakın kasten farz namazı bırakma, zira kasten farz bir namazı terk eden kimseden Allah (C C)'in zimmeti beri olur Sakın şarabı içme, çünkü onu içmek her kötülüğün başıdır Günah işlemekten sakın, zira günah sayesinde Allah (C C)'in gazabı hak edilir Harp safından kaçma velev ki insanlar helak olsun, onlar helâk olsa da sen yerinde dur Varlığından ailece harca tedbiren sopanı onlardan eksik etme Allah (C C) hususunda onları korkut »
Ibni Hibban'ın (R A ) rivayet ettiğine göre,
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"Kapalı havalarda sabah namazını erken kılınız Çünkü namaz kılmayanlar kâfir olur »
Taberani'nin Peygamber (S A V)´imizin azatlısı Ümeyme'den rivayet ettiğine göre Ümeyme şöyle demiştir: «Rasûlellah (S A S ) in başına su döküyordum Bu arada bir adam gelerek «Bana vasiyette bulun» dedi
O da: «Parçalansan da, ateşte yakılsan da Allah (C C)'a hiç bir şeyi şerik koşma, annene, babana asi olma, velev ki sana aileden ve dünyadan olmanı emretsinler Sakın şarabı içme, çünkü o her kötülüğün anahtarıdır Sakın kasten namazı bırakma, bu yapmandan Allah (C C)'in ve Resulü’nün zimmeti beri olur  » buyurdu
Ebu Naim'e göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
"Mazeretsiz olarak ve kasten namaz kılmayanın adını Allah (C C) cehenneme gireceklerden biri olarak cehennemin kapısına yazar "
Taberanî ve Beyhakî'ye göre
Peygamberimiz (S A S) buyuruyor ki:
«— Namaz kılmayan kimse, ailesinin ve malının dağılmasına yol açar»
|
|
|