Yalnız Mesajı Göster

Abdest Hakkında Nebi (S.A.V.)’Den

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Abdest Hakkında Nebi (S.A.V.)’Den




Nebi (sav)’den şüphesiz başının bir bölümünü meshetmekle kasrettiğine dair bir tane hadis bile sahih değildir Ancak kendileri (sav) başın nasiye miktarını meshedecekleri vakit, sarığın üzerinden meshin hepsini tamamlardı
Ebu Davud’un rivayet ettiğiEnes hadisine gelecek olursak, şöyledir: “Ben, Rasulullah’ı (sav) abdest alırken gördüm Üzerinde katri bir sarık bulunuyordu Elini sarığın altına soktu ve başının ön kısımlarını meshetti Sarığı da çözmedi” İşte bu Enes’in kendisinin kastettiği şu ibaredir: “Nebi’nin (sav) bütün saçlarını mesh kaplayıncaya dek sarığını çıkarmamıştır Nitekim sarık başın tamamının meshedilmesini engellemez Bunu Muğure b şube ve başkaları sâbit de kılmışlardır Enes’in susması ise bunun nefyolduğuna delalet etmez
Nebi (sav) mazmaza ve istinşak yapmadan abdest aldığı yoktur Bİr defa da olsun bunları ihlal ettiği sabit değildir Kendisi bazen başına ve bazen de sarığına bazen de nasiye miktarı ile sarığına meshederdi Sadece nasiye miktarı diye buna kasredip meshettiği O’ndan sabit olmamıştır
Ayaklarında mesh ya da çorap olmadığımüddetçe ayaklarını yıkardı Ayaklarında çorap ya da mesh olduğu vakitte bunlara meshederdi
Kulağını da başı ile beraber mesheder, iki kulağın hem dışlarını ve hem de içlerini mesehederdi Bunlar için yeniden bir su alıp mesehettiği sabit olmamıştır İşte bu ancak ibni Ömer’den sahih olarak gelmiştir Boynunu meshettiği ile ilgili hadis ise O’ndan sahih olarak gelmemiştir şüphesiz
Nebi’nin (sav) abdest alırken besmele hariç bir şeyler söylediği O’ndan mahfuz değildir Peygambere dayandırılan abdestin zikir ve duaları ile ilgili hadisler yalan ve uydurulmuştur Nitekim Nebi (sav), bunlardan birisini bile söylememiştir Ümmetine bunları öğretmemiştir de Başında besmele çekmesi hariç, (bu konuda) Peygamber’den (sav) birşey sabit olmamıştır
Nebi’nin (sav) söylemiş olduğu:
“Eşhedü enla ilahe illallahu vahdehula şerikeleh ve eşhedü enne muhammeden abduhu ve rasuluhu Allahümme calni minet tevvabine vecealni minel mutetahhirin” kavli ise abdestin sonunda okunmaktadır*
(*) Manası: Allah’dan (cc) başka ilah olmadığına, tek olup şeriki bulunmadığına ve Muhammed’in de O’nun kulu ve Rasulu olduğuna şahitlik ederim Ya Rabbi! Beni çokça tevbe edenlerden ve çokça temizlenenlerden kıl” (Mütercim)
Başka bir hadiste: “Nesei’nin Sünen’in de geçen abdestten sonra okunan bir dua da şudur:
“Subhaneke allahumme vebihamdik eşhedü enla ilahe illa ente Esteğfuruke ve etubu ileyke”*
(*) Manası: “Seni tenzih ederim Ya Rabbi! Seni hamdederim Senden başka ilahın olmadığına şehadet ederim Senden bağışlanma diliyor ve sana tevbe ediyorum” (Mütercim)
Abdestin başında: “Abdestsizliği kaldırmaya ve namaza hazırlanmaya niyet ettim” demezdi Bunu elbette sahabelerinden hiç kimse de söylememiştir Bu konu hakkında O’ndan (sav) bir harf bile rivayet etmemişlerdir Ne de sahih ve zayıf bir isnad
Nebi’den (sav) azaları üçten fazla yıkadığına dair bir rivayet yoktur Aynı şekilde dirsekleri ve tdpuklarını aştığı ve o halde yıkadığı da yoktur Ancak Ebu Hureyre (ra) bunu yapıyordu Nebi’den (sav) gelen “parlaklığın artması” ile ilgili hadisi te’vil etmektedir
Peygamberin abdest alma şekli hakkında Ebu Hureyre (ra) hadisine gelince; “Nebi (sav) pazularına kadar iki elini yıkardı ve dizlerine de gelinceye dek ayaklarını yıkardı” ibaresi abdestde dirseklerin ve topukların içine kadar girdiği (kısıma) delalet etmektedir “Parlaklığın artması” ile ilgili konuya girmemektedir
Nebi (sav) abdestden sonra azalarını kurulamayı adet edinmemiştir Bunun hakkında sahih bir hadis elbetteki yoktur Bilakis tersi (kurulamadığına dair) hadis vardır


Alıntı Yaparak Cevapla