Konu
:
Abdest Hakkında Nebi (S.A.V.)’Den
Yalnız Mesajı Göster
Abdest Hakkında Nebi (S.A.V.)’Den
08-02-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Abdest Hakkında Nebi (S.A.V.)’Den
Nebi (s
a
v
)’den şüphesiz başının bir bölümünü meshetmekle kasrettiğine dair bir tane hadis bile sahih değildir
Ancak kendileri (s
a
v
) başın nasiye miktarını meshedecekleri vakit, sarığın üzerinden meshin hepsini tamamlardı
Ebu Davud’un rivayet ettiğiEnes hadisine gelecek olursak, şöyledir: “Ben, Rasulullah’ı (s
a
v
) abdest alırken gördüm
Üzerinde katri bir sarık bulunuyordu
Elini sarığın altına soktu ve başının ön kısımlarını meshetti
Sarığı da çözmedi
” İşte bu Enes’in kendisinin kastettiği şu ibaredir: “Nebi’nin (s
a
v
) bütün saçlarını mesh kaplayıncaya dek sarığını çıkarmamıştır
Nitekim sarık başın tamamının meshedilmesini engellemez
Bunu Muğure b
şube ve başkaları sâbit de kılmışlardır
Enes’in susması ise bunun nefyolduğuna delalet etmez
Nebi (s
a
v
) mazmaza ve istinşak yapmadan abdest aldığı yoktur
Bİr defa da olsun bunları ihlal ettiği sabit değildir
Kendisi bazen başına ve bazen de sarığına bazen de nasiye miktarı ile sarığına meshederdi
Sadece nasiye miktarı diye buna kasredip meshettiği O’ndan sabit olmamıştır
Ayaklarında mesh ya da çorap olmadığımüddetçe ayaklarını yıkardı
Ayaklarında çorap ya da mesh olduğu vakitte bunlara meshederdi
Kulağını da başı ile beraber mesheder, iki kulağın hem dışlarını ve hem de içlerini mesehederdi
Bunlar için yeniden bir su alıp mesehettiği sabit olmamıştır
İşte bu ancak ibni Ömer’den sahih olarak gelmiştir
Boynunu meshettiği ile ilgili hadis ise O’ndan sahih olarak gelmemiştir şüphesiz
Nebi’nin (s
a
v
) abdest alırken besmele hariç bir şeyler söylediği O’ndan mahfuz değildir
Peygambere dayandırılan abdestin zikir ve duaları ile ilgili hadisler yalan ve uydurulmuştur
Nitekim Nebi (s
a
v
), bunlardan birisini bile söylememiştir
Ümmetine bunları öğretmemiştir de
Başında besmele çekmesi hariç, (bu konuda) Peygamber’den (s
a
v
) birşey sabit olmamıştır
Nebi’nin (s
a
v
) söylemiş olduğu:
“Eşhedü enla ilahe illallahu vahdehula şerikeleh ve eşhedü enne muhammeden abduhu ve rasuluhu
Allahümme calni minet tevvabine vecealni minel mutetahhirin”
kavli ise abdestin sonunda okunmaktadır
”
*
(*)
Manası: Allah’dan (c
c
) başka ilah olmadığına, tek olup şeriki bulunmadığına ve Muhammed’in de O’nun kulu ve Rasulu olduğuna şahitlik ederim
Ya Rabbi! Beni çokça tevbe edenlerden ve çokça temizlenenlerden kıl
” (Mütercim)
Başka bir hadiste: “Nesei’nin Sünen’in de geçen abdestten sonra okunan bir dua da şudur:
“Subhaneke allahumme vebihamdik eşhedü enla ilahe illa ente
Esteğfuruke ve etubu ileyke
”*
(*)
Manası: “Seni tenzih ederim
Ya Rabbi! Seni hamdederim
Senden başka ilahın olmadığına şehadet ederim
Senden bağışlanma diliyor ve sana tevbe ediyorum
” (Mütercim)
Abdestin başında: “Abdestsizliği kaldırmaya ve namaza hazırlanmaya niyet ettim” demezdi
Bunu elbette sahabelerinden hiç kimse de söylememiştir
Bu konu hakkında O’ndan (s
a
v
) bir harf bile rivayet etmemişlerdir
Ne de sahih ve zayıf bir isnad
Nebi’den (s
a
v
) azaları üçten fazla yıkadığına dair bir rivayet yoktur
Aynı şekilde dirsekleri ve tdpuklarını aştığı ve o halde yıkadığı da yoktur
Ancak Ebu Hureyre (r
a
) bunu yapıyordu
Nebi’den (s
a
v
) gelen “parlaklığın artması” ile ilgili hadisi te’vil etmektedir
Peygamberin abdest alma şekli hakkında Ebu Hureyre (r
a
) hadisine gelince; “Nebi (s
a
v
) pazularına kadar iki elini yıkardı ve dizlerine de gelinceye dek ayaklarını yıkardı” ibaresi abdestde dirseklerin ve topukların içine kadar girdiği (kısıma) delalet etmektedir
“Parlaklığın artması” ile ilgili konuya girmemektedir
Nebi (s
a
v
) abdestden sonra azalarını kurulamayı adet edinmemiştir
Bunun hakkında sahih bir hadis elbetteki yoktur
Bilakis tersi (kurulamadığına dair) hadis vardır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul