08-02-2012
|
#2
|
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Fasıl
“Ben insanları La ilahe illallah, Muhammeden Rasulullah”a şehadet edinceye, namaz kılıncaya ve zekat verinceye dek savaşmakla emrolundum şayet bunu yaparlarsa kanlarını, mallarını -islam hakkı hariç- korumuş olurlar Hesapları da Allah’a (c c )dır ”15
(12) şaafi: 1/12 El-Benna’nın tertibi ile olan eserde Hadis ravileride güvenilirdir Ahmet: 5/432-433 Malik Muvatta: 1/171
(13) İbarenin haberi kendisinden öncekisi delalet etsin diye mahzuftur Takdiri (hadisin devamı ise) şöyle olur: “ve o da günah işlemezse ”
(14) Müslim: 1854, İmare: idareciler şeriate muhalif olurlarsa onlara karşı inkarın vacib olduğu bab, Tirmizi: 2266; Ebu Davud: 476; Ahmet Müsned: 6/295, 302, 305, 321
(15) Buhari: 1/70, 71 İman “şayet tevbe eder ve namaz kılarsa” babı, Müslim: 22; İman “La ilahe illallah” demeye şahitlik edinceye dek insanlarla savaşmakla emir babı
Bunun delil getirme yönü iki vecihlidir:
1- Onlar namaz kılıncaya dek, onlarla savaşmak emri
2- Hadiste geçen, hakk hariç ibaresi Nitekim namaz en büyük hakkındandır Ebu Hureyre’den Rasulullah (s a v ) şöyle buyurmuştur:
“Ben insanlar “La ilahe illallah, Muhammedun Rasulullah”a şehadet etmelerine, namazı kılmalarına ve zekatı vermelerine dek onlarla savaşmakla emrolundum Sonra onların kanları ve malları bana haram olmuştur Hesapları ise Allah’a (c c )dır ”16 İmamı Ahmed, ibni Huzeyme de sahihinde rivayet etmişlerdir
Onlar namazı kılmalarına dek onlarla savaşmakla emrolunduğunu haber vermiştir Canları ve malları da ancak onlar kelime-i tevhide şehadet getirince namazı kılıp zekatı verince haram olduğunu belirtmiştir Dolayısı ile bu şartlardan önce (bunlar yapılmazsa) can ve malları haram değil mübah olmaktadır
Enes b Malik’ten, “Rasulullah (s a v ) vefat ettiği vakit (bazı) araplar mürted oldular Ömer’de bunun üzerine17:
“Ya Ebubekir! Araplara karşı nasıl savaşırsın?” dedi Ebubekir:
“Muhakkak Rasulullah (s a v ) şöyle buyurmuştur:
“Ben insanlar ‘la ilahe illallah’a ve benim de Allah’ın Rasulu olduğuma şehadet etmelerine, namazı kılıp, zekatı vermelerine dek onlarla savaşmakla emrolundum ”18 Bunu Nesei rivayet etmiştir Hadis sahihtir
Nitekim bu hadislerin kayıtlanmaları, onların delil olarak sundukları öldürmenin terkedilişindeki delillendirdikleri mutlak hadisin içeriğini beyan etmektedir Dolayısıyla can da mal da sadece islamın hakkı ile sabit olmaktadır Mutlak olarak da namaz bu hakkın en pekiştirilmişidir İbni Mes’ud’un:
“Müslümanın kanı ancak şu üç şeydan biri ile helal olur ”19 diye rivayet ettiği hadise gelecek olursak, bu meselede bu bizlere birer delildir Çünkü bu şıklarda dinini terkeden de bulunmaktadır Namaz ise bu yüce dinin rüknudur Özellikle biz: “O kişi kafirdir” dersek o zaman dini tamamıyla terketmiştir manasına gelir şayet tekfir etmezsek o zamanda bu “dinin direklerini terketmiş” manasına gelir İmamı Ahmed şöyle demiştir: Hadiste şöyle buyurulmuştur:
“İslam’da namazı terkedenin hiçbir nasibi yoktur ”20
(16) Müsned: 2/345 Buna önceki hadis şahitlik etmektedir Başka hadisler de çokça bulunmaktadır “Camiul Usul”: 1/2245 ve sonrasına müracaat ediniz
(17) Bu hadiste bilindiği üzere kısaltma yapılmıştır
(18) Nesei: 7/76; Kanın haram oluşu bölümünde: Hadisin ravileri de sahih ravilerdir İmran Ebul Avam hariç Kendisi doğru birisidir ancak vehimi vardır Lakin bu hadisin manası Sahihayn’da ve başkalarında sabittir Geçen hadiste olduğu gibi
(19) Bu hadisin tahrici sayfa: 17’de geçmişti
|
|
|
|