08-02-2012
|
#3
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?
Ahmed b Hanbel “Müsned”inde rivayet edilmiştir 46
(46) Ahmed: 5/170; Nesai: 2/177, İftitah bölümünde: Ayetin çokça okunuşu babında; İbni Mace: 1350, Namazın ikamet olunuşu bölümünde: Gece namazında okuma ile ilgili babda; Hakim: 1/241’de rivayet etmişlerdir Hakim hadisi sahihlemiştir Zehebi de onaylamıştır “Zevaid” adlı eserde El-Busiri’de bunu sahihlemiştir
Yine “Müsned”de Aişe’den (r a ) gelen bir hadiste Rasulullah (s a v ) şöyle buyurmuştur:
“Allah katında divanlar üçtür Bunlardan birisi Allah’ın bir şey hazırlamadığı bir divan, birisi Allah’ın ondan bir şeyi terketmediği bir divan, birisi de Allah’ın afetmediği divana gelince; bu şirktir Allah (c c ) şöyle buyurmuştur:
“Her kim Allah’a ortak koşarsa, Allah hiç şüphesiz cenneti ona haram kılar ” (Maide: 5/72)
Allah’ın bir şey hazırlamadığı divana gelince; bu da kul ile Rabbi arasında olup, terkettiği oruç ya da terkettiği namazı olup (bundan dolayı) nefsine işlediği zulümdür şüphesiz Allah (c c ) bunu afeder ve dilerse ona karşılık verir Allah’ın ondan bir şeyi terketmediği divana gelince; bu da kulların birbirleriyle işledikleri zulümdür şüphesiz bu da kısas’tır ”47
(47) Ahmed: 6/240 hadiste Sıdka b Musa vardır Kendisi sadık birisidir Ancak evhamlıdır Yezid b Babnus da vardır kendisini İbni Hibban hariç güvenen olmamıştır
Yine “Müsned”de Ubade b Samit’den gelen bir rivayette kendisi Rasulullah’ın (s a v ) şöyle buyurduklarını işitmiştir:
“Allah (c c ) kullar üzerine beş vakit namazı farz kılmıştır Her kim bunları yerine getirirse Allah katında, Allah’ın (c c ) onu cennete sokacağı ahdi bulunur Her kimde bunları yerine getirmezse Allah katında onun ahdi kalmamıştır Allah dilerse azap eder, dilerse afeder ”48
(48) Ahmed: 5/315-319; Bunu başkaları da rivayet etmiştir Bak sayfa: 29 te: 2
“Müsned”de yine Ebu Hureyre (r a ) hadisinde, Rasulullah (s a v ) şöyle buyurmuştur:
“Kıyamet gününde kulun ilk olarak hesaba çekileceği ameli farz namazlar olacaktır şayet bunları tamamlamış ise (tamamdır), aksi takdirde ona: “Bakın nafileleri var mıdır?” denilir şayet onun nafileleri (kıldığı) olmuşsa, nafileleri ile farz tamamlanır Sonra da diğer farz ameller de böylece yapılır ”49
(49) Hadis sahih’tir Sayfa: 32’de geçmişti
Ehli Sünen rivayet etmiştir Tirmizi de: “Hadis hasen’dir” demiştir Demişlerdir ki: Rasulullah’ın (s a v ) şöyle buyurduğu sabit olmuştur:
“Her kimin son sözü “Lailahe illallah” diye bitmişse cennete girer ”50
(50) Müsned: 5/233- 247; Ebu Davud: 3116, Cenaze bölümünde: Telkin etme babında; Hakim: 1/351, rivayet etmiştir Hakim: “İsnadı sahihtir” demiştir Zehebi de onaylamıştır Bu da ikisinin dediği gibidir Salih b Ebi Urayb hariç ravilerinin hepsi sika’dır Ondan da sika (güvenilir) kimselerden bir grup rivayet etmiştir İbni Hibban’da ona güvenmiştir İbni Mendeh ise: “O meşhur mısırlıdır” demiştir Bak: “Tevhid” adlı esere G: 48/2
Başka bir lafızda ise:
“Her kim “Lailahe illallah” sözünü bilir olarak ölürse cennete girer ”51
(51) Müslim: “26” İman’da: Tevhid üzere ölenin kesinlikle cennete gireceği hakkında delil babı
“Sahih”de geldiği üzere Itban b Malik kıssasında:
“Muhakkak ki Allahu Teala: Gerektiği gibi umarak “La ilahe illallah” diyee ateşi haram kılmıştır ”
diye buyrulmuştur 52
(52) Buhari: 1/433-436, Namaz bölümünde: Mesatler evlerdedir babında; Teheccüd bölümü: Cemaatle nafile namazı babında; Müslim: 33, İman’da: Tevhid üzere ölenin kesinlikle cennete gireceği hakkında delil babı
şefaat hadisinde ise yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“İzzetim ve Celalim hakkı için şüphesiz Ben: “La ilahe illallah” diyen kimseyi mutlaka ateşten çıkaracağım ”
Başka bir rivayette ise:
“Hiçbir hayır işlememişse de ateşten çıkar ”
diye buyurulmuştur 53
|
|
|