Yalnız Mesajı Göster

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?

Eski 08-02-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?




Ahmed b Hanbel “Müsned”inde rivayet edilmiştir46
(46) Ahmed: 5/170; Nesai: 2/177, İftitah bölümünde: Ayetin çokça okunuşu babında; İbni Mace: 1350, Namazın ikamet olunuşu bölümünde: Gece namazında okuma ile ilgili babda; Hakim: 1/241’de rivayet etmişlerdir Hakim hadisi sahihlemiştir Zehebi de onaylamıştır “Zevaid” adlı eserde El-Busiri’de bunu sahihlemiştir
Yine “Müsned”de Aişe’den (ra) gelen bir hadiste Rasulullah (sav) şöyle buyurmuştur:
“Allah katında divanlar üçtür Bunlardan birisi Allah’ın bir şey hazırlamadığı bir divan, birisi Allah’ın ondan bir şeyi terketmediği bir divan, birisi de Allah’ın afetmediği divana gelince; bu şirktir Allah (cc) şöyle buyurmuştur:
“Her kim Allah’a ortak koşarsa, Allah hiç şüphesiz cenneti ona haram kılar” (Maide: 5/72)
Allah’ın bir şey hazırlamadığı divana gelince; bu da kul ile Rabbi arasında olup, terkettiği oruç ya da terkettiği namazı olup (bundan dolayı) nefsine işlediği zulümdür şüphesiz Allah (cc) bunu afeder ve dilerse ona karşılık verir Allah’ın ondan bir şeyi terketmediği divana gelince; bu da kulların birbirleriyle işledikleri zulümdür şüphesiz bu da kısas’tır”47
(47) Ahmed: 6/240 hadiste Sıdka b Musa vardır Kendisi sadık birisidir Ancak evhamlıdır Yezid b Babnus da vardır kendisini İbni Hibban hariç güvenen olmamıştır
Yine “Müsned”de Ubade b Samit’den gelen bir rivayette kendisi Rasulullah’ın (sav) şöyle buyurduklarını işitmiştir:
“Allah (cc) kullar üzerine beş vakit namazı farz kılmıştır Her kim bunları yerine getirirse Allah katında, Allah’ın (cc) onu cennete sokacağı ahdi bulunur Her kimde bunları yerine getirmezse Allah katında onun ahdi kalmamıştır Allah dilerse azap eder, dilerse afeder”48
(48) Ahmed: 5/315-319; Bunu başkaları da rivayet etmiştir Bak sayfa: 29 te: 2
“Müsned”de yine Ebu Hureyre (ra) hadisinde, Rasulullah (sav) şöyle buyurmuştur:
“Kıyamet gününde kulun ilk olarak hesaba çekileceği ameli farz namazlar olacaktır şayet bunları tamamlamış ise (tamamdır), aksi takdirde ona: “Bakın nafileleri var mıdır?” denilir şayet onun nafileleri (kıldığı) olmuşsa, nafileleri ile farz tamamlanır Sonra da diğer farz ameller de böylece yapılır”49
(49) Hadis sahih’tir Sayfa: 32’de geçmişti
Ehli Sünen rivayet etmiştir Tirmizi de: “Hadis hasen’dir” demiştir Demişlerdir ki: Rasulullah’ın (sav) şöyle buyurduğu sabit olmuştur:
“Her kimin son sözü “Lailahe illallah” diye bitmişse cennete girer”50
(50) Müsned: 5/233- 247; Ebu Davud: 3116, Cenaze bölümünde: Telkin etme babında; Hakim: 1/351, rivayet etmiştir Hakim: “İsnadı sahihtir” demiştir Zehebi de onaylamıştır Bu da ikisinin dediği gibidir Salih b Ebi Urayb hariç ravilerinin hepsi sika’dır Ondan da sika (güvenilir) kimselerden bir grup rivayet etmiştir İbni Hibban’da ona güvenmiştir İbni Mendeh ise: “O meşhur mısırlıdır” demiştir Bak: “Tevhid” adlı esere G: 48/2
Başka bir lafızda ise:
“Her kim “Lailahe illallah” sözünü bilir olarak ölürse cennete girer”51
(51) Müslim: “26” İman’da: Tevhid üzere ölenin kesinlikle cennete gireceği hakkında delil babı
“Sahih”de geldiği üzere Itban b Malik kıssasında:
“Muhakkak ki Allahu Teala: Gerektiği gibi umarak “La ilahe illallah” diyee ateşi haram kılmıştır
diye buyrulmuştur52
(52) Buhari: 1/433-436, Namaz bölümünde: Mesatler evlerdedir babında; Teheccüd bölümü: Cemaatle nafile namazı babında; Müslim: 33, İman’da: Tevhid üzere ölenin kesinlikle cennete gireceği hakkında delil babı
şefaat hadisinde ise yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“İzzetim ve Celalim hakkı için şüphesiz Ben: “La ilahe illallah” diyen kimseyi mutlaka ateşten çıkaracağım
Başka bir rivayette ise:
“Hiçbir hayır işlememişse de ateşten çıkar
diye buyurulmuştur53


Alıntı Yaparak Cevapla