Yalnız Mesajı Göster

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?

Eski 08-02-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?




Namazı Terkedenin Kafir Olacağını Söyleyenlerin Delilleri

Kafir sayanlar şöyle demişlerdir:
“Namazı terkedenin kafir olmayacağı hakkında delil getirmiş olduğunuz hadisleri, bizzat (hadislerin) korunması kendileri vesilesi ile olmuş olan sahabeler, namazı terkedenin küfrüne bizzat hüküm vermişlerdir
Ebu Muhammed b Hazm şöyle demiştir:
“şüphesiz Ömer’den, Abdurrahman b Avf’dan, Muaz b Cebel’den, Ebu Hureyre’den ve başka sahabelerden geldiğine göre onlar:
“Vakti çıkana dek kasten bir vakit farz namazı terkeden kişi kafir ve mürted olmuştur” demişlerdir56
(56) Muhalla: 2/242’de (279) nolu mesele
Demişlerdir ki:
“Bizler bu konuda, sahabelerden aksi bir görüş bildiren kimseyi bilmiyoruz şüphesiz namazı terkedenin kafir olacağına kitap, sünnet ve sahabenin icması delalet etmektedir
Birinci delil: Kitaba gelince bu konuda yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“Biz müslümanları o günahkarlar gibi kılar mıyız hiç? Ne oldu size; nasıl hüküm veriyorsunuz? Acaba sizin bir kitabınız var da ondan mı okuyorsunuz? Beğenip seçtiğiniz her şey mutlaka sizindir diye (orda mı yazıyor) yoksa sizin bizim üzerimizde: Ne hüküm ederseniz muhakkak sizindir” diye kıyamet gününe kadar sürecek yeminleriniz mi vardır?”
ayetinden:
“Baldırın açılacağı o günde onlar secde etmeye davet edilecekler de, edemiyecekler Gözleri önlerine eğilmiş, kendilerini de bir zillet kaplamış olarak Halbuki onlar sapsağlam iken secdeye çağrılıyorlardı” (Kalem: 68/35-43)
Evet bu ayetin delalet yönü: şüphesiz ki Allahu Teala müslümanları bir defa mücrimler gibi kılmaz Bu emirde O’nun hikmetine ve hükmüne layık da değildir Sonra Allahu Teala müslümanların zıddı olan mücrimlerin (günahkarların) hallerini zikretmiştir ve: “Baldırın açılacağı o günde” diye buyurmuştur Ve onlar? Rabblerine secde etmek için çağrılırlar Ancak bununla onlar arasında bir engel bulunur Dolayısıyla da müslümanlarla birlikte -dünyada iken namaz kılanlarla beraber iken secde etmeyi terkettikleri için- onlara bir ceza olarak onlar, secde edemeyeceklerdir Bu da onların kafir ve münafıklarla beraber olduklarına delalet etmektedir Öyleki müslümanlar her secde ettikleri vakit (kafir ve münafıkların) sırtları tıpkı ineğin meyaminleri gibi olacaktır57 şayet bunlar müslümanlardan olsalardı onlara da tıpkı müslümanlara izin verildiği gibi secde etmeleri izni verilirdi
(57) Buhari “Sahihin”de, 8/508; Ebu Said’den (ra) rivayet etmiştir Rasulullah’tan (sav) şunu işitmiştir: “Yüce Rabbimiz baldırı açılır Her mü’min erkek ve mü’min kadın Allah’a secde eder Dünyada iken riya ve gösteriş olarak secde eden kimse de kalıverir Secde etmeye gider ancak sırtı (dimdik olup) ters döner de (secde yapamaz)
İkinci Delil: Yüce Allah (cc) şöyle buyurmuştur:
“Her bir nefis kazandıkları karşılığında rehin alınmıştır Ashabul yemin müstesna Cennettedirler, birbirlerine soru sorarlar, suçlular hakkında sizi sakar’a ne sürükledi? Derler ki: Biz namaz kılanlardan değildik, yoksulları yedirmezdik, biz de dalanlarla birlikte daldık Din gününü de yalanlardık Nihayet ölüm bize gelip çattı” (Müddesir: 74/38-47)
Bir defa bu hasletlerden her birisinin, kendilerini sakar’a (ateşe) sürükleyen, kendilerini mücrimlerden ya da topluluklarından kılan -şayet bunların hepsi teker teker mustakil de olsa delalet apaçık zahirdir ya da her dört haslet de bulunsa- işte bu onların küfürlerinin ve akıbetlerinin tehditliliğini ve sakatlığını göstermektedir Aksi takdirde bu hasletlerden her biri için akıbet içeriği bulunmuş olur Öyleki bunlarla mustakil (ayrı ayrı) olana, akıbetin verilişinde, tesiri olmayan konuyu birleştirip bir çatı altında toplamak, caiz değildir
Bilinen şu ki: Namazı ve -kendisi ile beraber zikr olunanları- terketmek din gününü yalanlamadaki akıbet hususunda şart olmayıp bilakis akıbet hususunda tek başına olması bile yeterli olmaktadır Dolayısı ile kendisi ile beraber zikredilen her vasıf; bunun gibi olduğuna delalet etmektedir Öyleki bir kişinin sadece bu dört vasıf toplandığı zaman azab görür demesi imkan dışıdır
Nitekim bu hasletlerden her biri mücrimliği gerektirecek olsa, şüphesiz yüce Allah günahkarları (mücrimleri) müslümanların zıddı kılmıştır Nitekim namazı terkeden kişi mücrimlerden olup sakar’a (ateşe) girecek olanlardandır Allahu Teala şöyle buyurmuştur:
“Muhakkak ki mücrimler sapıklıkta ve çılgın ateş içindedirler O gün yüzleri üzere ateşe sürüklenirler (ve): Cehennemin dokunmasını tadın (denilir)” (Kamer: 54/47-48)
Başka bir ayette ise şöyle buyurmuştur:
“şüphe yok ki o mücrimler, iman edenlerden bir kısmına gülerler” (Mutaffifin: 83/29)


Alıntı Yaparak Cevapla