Yalnız Mesajı Göster

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?

Eski 08-02-2012   #17
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namazı Terkeden Küfren Mi? Yoksa Hadden Mi?




Başka bir hadiste de:
“Kim Allah’tan başkasına yemin ederse kafir olur”85
diye buyurulmuştur
(85) Tirmizi: 1535, Yeminler ve adak’da: Allah’tan başkasına yemin etmenin keraheti babında; Hadisi Tirmizi hasen’lemiştir; Ebu Davud: 3251, Yeminlerde ve Adak’da: Babalara yemin etmenin keraheti babında; Hakim: 1/18 ve 4/297 sahihlemiştir Zehebi de onaylamıştır Ahmed de Ömer’in Müsned’inde 229 onay vermiştir Aynı zamanda 4904, 5375’de İbni Ömer müsnedi ile de İbni Hibban sahihlemiştir 1/77
Bunu Hakim “sahihin”de bu lafız ile rivayet etmiştir
Rasulullah (sav) bir hadisinde ise şöyle buyurmuşlardır:
“Ümmetimde iki şey vardır ki bunlar onlara küfürdür Birincisi, nesebleri inkar ikincisi, ölünün arkasından yapılan niyaha (cahiliyye ağıt, etek, baş, kıl saç yolmak ve vurmak vs)”86
(86) Müslim: 67, İman’da; Nesebi inkar ve niyaha da kişiye küfür isminin kullanılımı babında
Nitekim konu ile ilgili deliller çokçadır Kendileri devamla şöyle demişlerdir:
“Rasulullah (sav) zina eden, hırsızlık yapan ve içki içenden87 ve müntesibten iman ismini nefy etmiştir ancak bir ismin gitmesini onlardan gerekli kılmamıştır onları ebedi cehennem ve inkari küfür olarak saymamıştır işte namazı terkeden kişi de böylecedir Bunun bu fiili cuhud küfrü (apaçık, bile bile küfür) değildir Aynı zamanda ebedi ateşte de bırakan bir fiil değildir Nitekim Rasulullah (sav) şöyle buyurmuştur:
“Emanetinde durmayanın imanı yoktur”88
(87) Buhari: 5/86, Mezalim bölümünde: Sahabenin izni olmadan nehy babında; İçeceklerde başındaki bölümünü, Haddler bölümünde: Zina, içki içmek babında; Müslim: 57 ve 102’de; Ahmed: 7316’da rivayet etmişlerdir
(88) Ahmed: 3/135-154-210-251’de; Beyhaki Sünen’de: 6/288; Ziya: El-Ehadis El-Muttana adlı eserinde 2/234; Enes’den gelen iki yolla rivayet etmiştir Ceyyid bir hadistir iki isnadından biri hasen’dir şahitleri de bulunmaktadır
Burada o kişiden imanı nefy etmiştir ancak emaneti koruyamayanın, eda edemeyenin, İslam dininden çıkaran bir küfür işlediği icab etmemekte ve bu manaya gelmemektedir
ibni abbas, yüce Allah’ın:
“Her kim allah’ın indirdikleri ile hükmetmezseişte onlar kafirlerin ta kendileridir3 (Maide: 5/44)
ayeti hakkında: “kendisine gittikleri küfr değildir bu” demiştir Tavus ise: “İbni abbas’a bu ayetten soruldu O da: “Bu küfürdür ancak kişinin Allah’ı, meleklerini, kitaplarını ve Rasullerini vb küfrettiği gibi küfr değildir” dediğini bildirmiştir
Yine ibni abbas şöyle demiştir:
“Dinden çıkarmayan bir küfürdür”89
(89) Hakim: Müstedrek adlı eserinde 2/313; ibni abbas’dan Tavus’un yolu ile rivayet etmiştir Kendisi hadisi sahihlemiştir Zehebi de onaylamıştır
Süfyan ibni Cüreyc’ten o da Ata’dan şöyle demiştir:
“Bu, küfrün dışında bir küfürdür, zulmün dışında bir zulm, fıskın dışında bir fısktır


Alıntı Yaparak Cevapla