Yalnız Mesajı Göster

İtikadi Küfür Ve Ameli Küfür Hakkında Fasıla

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İtikadi Küfür Ve Ameli Küfür Hakkında Fasıla




İtikadi Küfür ve Ameli Küfür Hakkında Fasıla

Burada işte başka bir asıl konu daha vardır! Bu da küfrün iki tür olduğu konusu: ameli küfür ve içinde cuhud ve inad bulunan küfür
Cuhud küfrü (bilerek inkar etmek) şudur: Rasulullah’ın (sav) allah’ın katından getirdikleri şeyleri bilerek inkar, Allah’ın isimlerine, sıfatlarına, fiillerine ve ahkamlarına da inat etmektir işte bu küfür her yönü ile imana zıtlık arz eder
Ameli küfre gelince; bu da imanı götüren ve götürmeyen olarak ayrılmaktadır
Mesela: Puta tapmak, Kur’anla dalga geçmek, Rasulullah’ı (sav) öldürmek Ona sövmek imanı götürür
Mesela: Allah’ın indirdiklerinin dışındakilerle hüküm etmek, namazı terketmek ise kesinlikle ameli küfürden sayılmaktadırlar Bu kişiden küfürismini allah’ın ve Rasulü’nün itlak etmesinden sonra nefy etmek mümkün değildir
Allah’ın indirdiklerinin dışındakilerle hükmeden kafir olur aynı zamanda namazı terkeden de Rasulullah’ın (sav) nassı ile kafir olur92 Lakin bu ameli küfür olup itikadi küfür değildir
(92) Sayfa: 46’da geçen hadise işaret etmiştir
Nitekim, yüce Allah, kendi kanunları ile hükmetmeyenin kafir olduğunu, Rasulullah (sav) ta namazı terkedenin kafir olduğunu isimlendirdikleri halde bunları işleyene küfür ismi itlak edilemez demek mümteni bir konudur Muhakkak kiRasulullah (sav) zina işleyen, içki içen ve hırsızlık yapan kimseden iman ismini nefy etmiştir93 aynı zamanda komşusu kendisinden emin olmayandan da iman ismini nefy etmiştir Nitekim kenidisinden iman ismi nefy olunca işte o zaman bu amel bakımından kafir olmuş olur Kendisinden cuhud ve itikad küfrü nefy olmuş (bulunmamış) olur
(93) Sayfa: 52’de geçmişti
aynı zamanda Rasulullah’ın 5sav):
“Benden sora kafirler olarak dönüpte birbirinizin başlarını vurmayınız”94 hadisi de yine böylece olup, ameli bir küfürdür Yine hadiste geçen:
“Her kim kahine giderse onu doğrularsa ya da dübüründen hanımını yaparsa şüphesiz Muhammed’e indirilene küfr etmiş olur”95
kavli de böylecedir Hadiste şöyle de buyurulmuştur:
“Bir kimse kardeşine: “ey kafir!” der ise kisinden birisine döner”96
(94) Bu veda hutbesinde Rasulullah’ın (sav) uzun hutbelerinden alınan bir parçasıdır Buhari: 3/458-459, Hacc bölümünde: Mina günlerinde hutbe babında ve fitne bölümünde: Benden sonra kafirler olarak dönüpte birbirinizin başlarını vurmayınız babında rivayet etmiştir Başkaları da rivayette bulunmuştur Müslim: 1679, Kasame bölümünde: Kanların haram olduğu babında; Ebu Davud: 1/1947, Hacc bölümünde: Haram aylar babında rivayet etmişlerdir
(95) Bak Sayfa: 51’de geçen adisin tahricine
(96) Suhari: 10/428, Edeb bölümünde: Kim tevilsiz kardeşini tekfir ederse dediği gibi olur babında; Müslim: 60, iman bölümünde: Kardeşine; ey kafir diyen bir kimsenin hali babında Muvatta: 2/984, Kelam’da: kelam’da (sözde) mekruh olanlar babında rivayet etmişlerdir
şüphesiz Allahu Teala, kitabından, bazısı ile amel eden ve bazısını da terkeden hakkında, amel ettikleriyle mü4min, etmedikleri ile de kafir ismini kullanmıştır ayette buyurduğu şöyledir:
“Hani sizden, birbirinizin kanını dökmeyin ve birbirinizi yurtlarınızdan çıkarmayın
diye söz almıştık Sonra kabul ettiniz Hala da şahitlik etmektesiniz
(Bu sözünüzden) sonra işte sizler yine birbirinizi öldürüyor, içinizden bir kısmı yurtlarından çıkarıyor ve onlara karşı günah ve düşmanlıkla birleşip yardımlaşıyorsunuz Eğer size esir olarak gelirlerse fidye verip onları kurtarınız Halbuki onların çıkarılması size haram kılınmıştır Yoksa siz kitabın bir kısmına inanıyorsunuzda bir kısmını da inkar mı ediyorsunuz? içinizden böyle yapanların cezası, dünyada horlanmaktan başka bir şey değildir Kıyamet gününde ise azabın en şiddetlisine döndürülürler allah (cc) yaptıklarınızdan gafil değildir” (Bakara: 2/84-95)


Alıntı Yaparak Cevapla