08-02-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İtikadi Küfür Ve Ameli Küfür Hakkında Fasıla
Fasıla
Burada başka asıl bir konudaha vardır Bu da; muhakkak ki insanda hem küfürün ve hem de imanın, hem tevhidin ve hem de şirkin, hem takvanın, hem de bulunabileceği konusudur işte bu Ehli sünnetin dışındaki bid’at ehli kimselerdir Hariciler, mutezilelileri cehennemden çıkmaları ve orada ebedi kalmazları meselesi de bu asıl üzerine bina edilmektedir
Nitekim buna Kur’an, sünnet, fıtrat ve sahabenin icması da delalet etmektedir
allahu Teala şöyle buyurmuştur:
3Onlar ancak şirk koşarak iman ederler 3 5Yusuf: 12/106)
İşte bu ayette yüce allah onlar için hem imanı ve hem de beraberinde şirkin de olduğunu sabit kılmıştır
Allahu Teala şöyle buyurmuştur:
“Bedeviler “iman ettik” dediler Dedi ki: Siz iman etmediniz Lakin: Teslim olduk” deyiniz İman henüz kalplerinize girmedi şayet Allah’a ve Rasulüne itaat ederseniz, sizin amellerinizden hiçbir şeyi eksiltmez Muhakkak ki allah (c c ) ⁄afir ve Rahim olandır ” (Hucurat: 49/14)
Bu ayette Allah (c c ); islam’ı, allah ve Rasulüne itaatı onlara (burada) sabit kılmıştır, ancak bunlara iman etmeyi de onlardan nefy etmiştir Buda mutlak bir iman olup, ismi de mutlakiyetine göre hak sahibi olur
Başka bir ayeti kerime’de ise şöyle buyurmuştur:
3Mü’minler ancak o kimselerdir ki, allah4a ve rasulüne iman ederler Sonra da şüphe etmezler Malları ve canları ile de Allah yolunda cihad ederler ” (Hucurat: 49/15)
İki görüşten en sahih olanına göre (bedeviler) münafık değildirler Bilakis müslümandırlar Çünkü onlarda da Allah4a ve Rasulüne itaat etme bulunmaktadır Ancak mü4min değildirler Her ne kadar olarda imandan bir cüz bulunsa da ve onları küfürden çıkarsada
İmamı Ahmed dedi ki:
3Her kim (münafıklığın) dört hasletini işlerse, ya da benzerlerini ya da daha üstekilerini -zina, içki, hırsızlık, yağmacılığı kastetmektedir- işlerse o müslüman’dır Lakin ona mü4min ismini vermem Her kimde bunların alttakilerini işlerse -büyük günahın altındakileri kastetmektedir- onu da imanı nakıs mü4min diye isimlendiririm şüphesiz ki buna Rasulullah’ın (s a v ) şu kavli de delalet etmektedir:
“kimde bu hasletlerden birisi varsa işte onda münafıklıktan bir haslet var demektir ”104
(104) Geçen sahifede geçmişti
Bu hadis kişide hem nifakın ve hem de İslam’ın bir arada da bulunabileceğini gösteriyor Nitekim bir kimsenin amelinde bir riya söz konusu olursa işte onda hem şirk ve hem de İslam bulunmuştur demektir kişi allah’ın indirdikleri ile amel etmezse ya da Rasulullah’ın (s a v ) küfür diye isimlendiridiğini yapacak olursa, ancak bu İslam’a ve şeraitına bağlı ise, onda hem küfür ve hem de İslam birarada toplanmış demektir Biz açık olarak biliyoruz Bütün günahlar küfürün şubelerinden birer şubedir , Tıpkı (allah’a ve Rasulüne) itaatların hepsinin imanın şubelerinden birer şube oldukları gibi Bazen bu şube mü4min diye isimlendirilir bazen de isimlendirilmez Tipkı bu şebenin bazen küfür şubesi olarak isimlendirilip bazen de bu ismi almadığı gibi
işte burada iki husus belirmektedir:
1- Lafzı isimli emir
2- Hükmü manevi emir
Maneviye gelince; bu haslet küfür müdür değil midir? Lafziye gelince; bunu yapan kişi kafir olur mu, olmaz mı?
İlk emir; Bunun kesin şeriyat ile ilgilidir ikinci emir ise; şeri olup lugat ile ilgilidir
|
|
|