Konu
:
Vites Kutusunun Anotomisi
Yalnız Mesajı Göster
Vites Kutusunun Anotomisi
08-01-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Vites Kutusunun Anotomisi
Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez
10 saniyenizi ayırarak üye olun
]
1
Eğer drag yarışıcısı değilseniz debriyaj contanız sıyırmaya başlarsa yenisi ile değiştirmek gereklidir
İşlem basittir
2
Motoru debriyaj tarafının tersine dayayarak işe başlayın
Bu kapak açıldığında yağın içerde kalmasını sağlayacaktır
Şayet debriyaj bozulduktan sonra değiştiriyorsanız yağıda değiştirin içinde parçacıklar olabilir
Debriyaj kapağının tüm somunlarını karşılıklı olarak gevşetin
Kapakta bir nokta seçin ve işaretleyin, somunları birer birer sökün ve temiz bir bez üzerine sıralayın
Bir tornavidayla yada ayıraçla kapağı dikkatlice yuvasından ayırın
Tornavidanın ucu kapak veya ana blok kenarlarına değmeyecek şekilde conta katmanlarının arasından sokularak kanırtılmalıdır
Tornavidayı araya sokarken conta katmanlarını ortalayın ki metal yüzeyleri zedelemesin
Contayı tekrar kullanmayın yenisini takın
Yağ sızmalarını önlemek için bu gerekli bir masraftır
3
Debriyaj baskı yay vidalarını sökün ve aynılarını yerlerine takacak şekilde işaretleyin ve dizin
Baskı plakasını yerinden çıkarıp bir kenara koyun
Dışarı atım plakası baskı plakasının çıkması ile dışarı çıkabilir
Eğer bu olursa alışma işaretlerini kontrol ederek tekrar yerine takın
4
Parmak uçlarınızı yada iki uzun çentikli çubuk kullanarak debriyaj balatalarını birer birer çıkarın ve aynı düzenle de yerlerine takın
Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez
10 saniyenizi ayırarak üye olun
]
5
Parçaların nasıl düzenli bir şekilde bir kenara konduğunun önemi bellidir
Bu parça artırmanıza engel olacağı gibi karışıklıkları da önleyecektir
Söktüğünüz vida ve somunları çıktıkları aynı deliklerine tekrar takmak önemlidir
6
Debriyaj sökülmüş durumdayken debriyaj sepetinin iç ve dış göbeğindeki aşınmaları kontrol ediniz
Eğer herhangi bir çentik veya çizik görürseniz sepetleri değiştirin
Sepetlerin nasıl değişeceğini uzman bir mekaniğe sormalısınız
Bazı motorlarda göbek/sepet montesi için kutuların ayrılması gerekmektedir
Eski bir sepete yeni debriyaj takılması garip vites geçişlerine ve çatırdamalara sebep olur
7
Eğer çelik balatayı da fiber balata ile birlikte değiştirmeyi düşünmüyorsanız aşınma durumunu kontrol edin ve kabul edilir ölçüler içinde olduğundan emin olun
Şayet balatalardan herhangi birini cam gibi düz bir yüzeye yatırdığınızda topallıyorlarsa ikisi de değişmelidir
Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez
10 saniyenizi ayırarak üye olun
]
8
Yeni balataları takmadan fiber balatayı beş on dakika yağ içinde bekletin
Ve eskilerin takılış şekilleriyle aynı düzende yerlerine takın
Üye Olmayanlar Forumumuzdaki Linkleri Göremez
10 saniyenizi ayırarak üye olun
]
9
Baskı plakasını yerine yerleştirin
Debriyaj plakası ve iç göbekteki alışma işaretlerinin karşılıklı gelmesine çok dikkat edin
Yayları takın ve tutana kadar sıkın ve plakaya eşit basınç gelmesi için karşılıklı olarak sıkın
Sıkma değerleri imalat normlarına göre uygulanmalıdır
Fiber yerine karbon balata ve daha sert yaylar da çeşitli yarış nedenleriyle kullanılmaktadır
10
Eski conta atıklarının tamamen temizleyin ama yüzeye zarar vermemeye özen gösterin
Kimyasal yumuşatıcıları gerekirse boyalı kısımlardan uzak tutarak kullanabilirsiniz
11
Sertleşmeyen sıvı contalar en iyisidir
Eski sürülme yerlerine de dikkat ederek yeniden conta yapın ve birkaç dakika sıvının kabuk tutmasını bekleyerek vidaları söktüğünüz aynı yuvalarına yerleştirip elinizle sıkın
Tüm cıvatalar takıldıktan sonra gerekli ölçüde basınçla hepsini karşılıklı olarak tekrar sıkın
Not
: Debriyaj takılması durumunda pedalın zorlanarak vitesi geçirmeye çalışılması ile resimdeki ay şeklindeki hareketli parçaların kırılarak bütün sisteme zarar vermesi söz konusu olur
Uyarı
: Yukarıda bilgiler genel bilgi olarak verilmiştir
Tamir ve bakım için yeterli değildir
FARKLILIKLAR VARDIR
Kaynak: Alfa
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul