08-01-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Rüzgazlı Havada Sürüş Teknikleri
Rüzgar hakkında birkaç nokta var ki sanırım önemli ve bazı şeyleri aydınlatmakta yararlı olacak
Motor aerodinamik bir makinadır Lise fiziğini hatırlayın Rüzgarsız bir havada saatte 80 km ile
gidiyorsanız, karşıdan 80 km hızla gelen bir rüzgara karşısınız demektir
Her tür rüzgar, bu karşıdan gelen rüzgara eklenir ve toplam güç ikisinin vektörel toplamıdır Bunu
sadece gözünüzde canlansın diye söylüyorum, önemli olan nokta rüzgar etkisinin en büyük bileşeninin
karşı taraftan geldiğini bilmek
Şimdi, yelken kullanalar bilir, rüzgara karşı gitmek için zikzaklar çizmek gerekir; rüzgar önce yana alınır
ve itmesine izin verilir, sonra o ivme ile üstüne gidilir, ivme düşünce yine yana alınır   Motorunuzu
yatırdığınız zaman birebir aynı etki gerçekleşir, rüzgar sizi ters yöne doğru kaydırır, biraz daha yatırıp
üstüne doğru kayarsınız, açıyı azaltınca o yine sizi iter BU KİMİ ZAMAN TÜM BİR ŞERİDE YAYILACAK
KADAR GENİŞ BİR HAREKET OLUP TEHLİKELİDİR  !!! Yatış açısındaki en ufak değişikliklere
duyarlıdır, yoldaki hiçbir şeyden kaçamazsınız Bu sürüklenme kolayca sizi yol çizgilerine atar, rüzgara
genellikle yağmur eşlik eder ve YOL ÇİZGİLERİ YAĞMURDA YAĞ GİBİ KAYGANDIR Rüzgarın ani
değiştiği her durumda (köprü ayakları, gelen geçen araçlar vb ) o ana kadar sizi hafif kaymalarla
götüren yatış, aniden bir DÖNÜŞ nedeni olur, toparlamaya çalışmak nelere mal olur hiç
bahsetmeyelim 
Yatmak yerine rüzgar tarafından eklenen gücü bir dönüşe yetmeyecek kadar az bir ağırlık değişimi ile
yenmek mümkün Bazı ön koşullar gerçekleştiğinde özellikle çok kolay bir yöntem Kıçınızı sele
üzerinde bir santim rüzgar yönüne kaydırmak yada ön camın rüzgar tarafından bakmak yeterli; dümdüz
ve kurşun gibi gidersiniz Motora bir yelkenli değil, makina olduğunu söylemenin bir yöntemi Motor ne
kadar alçaksa, ağırlık ne kadar arkadaysa ve maksimum tork'a ne kadar yakınsanız (ve tabii makinanız
maksimum tork'a ne kadar düşük devirlerde erişebiliyor ise), bu o kadar kolay gerçekleşir
İçgüdüsel olarak en sık yapılan hatalardan biri camın arkasına saklanmak amacıyla tanka doğru
yatmak, ağırlığı ortaya-öne doğru vermektir Tam tersi, ağırlık olabildiğince arkada olmalı (ve hatta
bulunabilirse bir artçı taşınmalı  :-) Bu ayrıca bir kamyon yada otobüsün arkasına saklandığınızda
olabilecek riskleri de azaltır
Sol şerit yasak  ! Normal hava koşullarında karşıdan gelen kamyon, otobüs vs 'nin yaratacağı
türbülansı az çok kestirip öncesini, geçişi ve sonrasını ayarlayabiliyorsunuz, hatta bu içgüdüsel hale
geldi Ama rüzgar altında ne süprizlerin çıkacağını, türbülansın ne hale geleceğini kestirebilmek çok
güç Boşuna risk Aynı şekilde, daha yavaş gelişen bir süreç olmasına rağmen sollamak (ve
sollanmak) da birçok bilinmezle birlikte kocaman bir risk Gereksiz
Hız çok önemli bir faktör Çok düşük hız toplam rüzgar gücünün yan bileşenini artıracağı için riskli, fazla
hız size karar - eylem ve refleksler için ayrılan zaman aralığını daralttığı için riskli Sevgilinizle başbaşa
optimum hızınızı bulmak zorundasınız Ama en önemlisi O'nu maksimum tork'a ulaştığı devirlerde
kullanmak Bu ne kadar düşük bir değer ise güvenli sürebileceğiniz hız aralığınız da o kadar geniş
demektir
cem/yorumcu
alıntıdır
|
|
|