Yalnız Mesajı Göster

Mahrem Olan Amca, Dayı Gibi Yakınlarımızın Yanında Tesettürün Ölçüsü Nasıl Olmalıdır?

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mahrem Olan Amca, Dayı Gibi Yakınlarımızın Yanında Tesettürün Ölçüsü Nasıl Olmalıdır?






Mahrem olan amca, dayı gibi yakınlarımızın yanında tesettürün ölçüsü nasıl olmalıdır?
Mahrem olan amca, dayı gibi yakınlarımızın yanında tesettürün ölçüsü nasıl olmalıdır?

Kadın için mahrem olan erkeklerin başlıcaları şunlardır: Babası, kayınpederi, oğlu, kocasının eski hanımından olan oğlu, kardeşi, erkek ve kız kardeşlerinin oğulları, amcası, dayısı, süt kardeşi
Fukahanın bu mesele hakkında tespitleri şöyledir: Baş, saç, boyun göğüs, kulak, bilek ve kol, bacak ve ayak kadının süs yerleridir Nikahı kendisine haram olanların yanında bu gibi yerlerini açık bulundurmasında dinen bir sakınca yoktur Ancak belini, karnını, sırtını ve diz kapaklarından yukarı kısmı açması haramdır Diz kapağı da buna dahildir 1
Erkeğin kendisine nikahı haram olan kadınların belirtilen süs yerlerine bakması, nikahı ebediyen haram olanlar hakkındadır, muvakkat olanlar hakkında değildir O halde baldızının belirtilen süs yerlerine bakması, baldızın da bu gibi yerlerini açık bulundurması haramdır Çünkü ikisi arasındaki nikah tahrimi muvakkattır Sahih olan da bu görüştür 2
Mahremi sayılan kadınların bu gibi yerlerine bakmasının mubah olması, şehvetle bakmadığı takdirde böyledir Şayet bu gibi yerlerine bakmakla kendisinde bir şehvet arız olursa, o takdirde hüküm değişir, yani bakması haram olur Aynı zamanda kadınların bu gibi yerlerine elle dokunması da böyledir
Erkek ister anası, ister kız kardeşi veya diğer bir yakını olsun, onların sırtına, beline, karnına, yanlarına ve diziyle birlikte dizden yukarı kısımlara hem bakması, hem elle dokunması haramdır Zaruri haller müstesna 3
Erkek çocuk, ihtiyaç duyulduğunda annesinin üzerinde gecelik veya entari bulunduğu halde belirtilen yerlerini ovabilir Çünkü o anasına herkesten daha yakındır
1- El Mebsut – Şemsüleimme Serahsi
2- Fetevayı Kadıhan – El Muhit – Rdiyüddin Serahsi
3- El Muhit – Radiyüddin Serahsi – Fetevayı Hindiyye
İslam Fıkhı Celal Yıldırım

Alıntı Yaparak Cevapla