Yalnız Mesajı Göster

Namaz Sıratta Burak, Kabirde Nur, Haşirde Şefaatçi Namazdaki Nur

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namaz Sıratta Burak, Kabirde Nur, Haşirde Şefaatçi Namazdaki Nur






Namaz sıratta burak, kabirde nur, haşirde şefaatçi Namazdaki Nur
Namaz sıratta burak, kabirde nur, haşirde şefaatçi
Namazdaki Nur
Allaha ibadet etmek insanın ahlaki özellik mücevherlerini kazanmak için çaba, gayret, mücadele, temizlenme göstermesi anlamına gelir Bütün ibadet faaliyetleri kalbin bu en asil ahlaki faziletlerini güçlendirir, bunlar ibadet yolu ile gerçekleşen saflaşmadır Bu yüce karakter özelliği ubudiyet ile insanının özünün nurlanmasını temsil eder Cenab-ı Allaha olan muhabbetin kemale ermesiyle tamamlanır

Resul-u Ekrem Efendimiz (sav) namaz hakkında buyurmuştur ki: 'Her şeyin bir nişanı vardır İmanın nişanı da namazdır' Namaz dinin direğidir Namaz hikmet nurudur Allah katında vaktinde kılınan namazdan daha sevimli bir şey yoktur Kuran-ı Kerim’de namazdan seksen üç defa bahsedilmiştir Peygamber Efendimizin en çok önem verdiği ibadettir Namaz sıratta burak, kabirde nur, haşirde şefaatçidir

Namaz hazinesi, âlemlere rahmet olarak gönderilen zatın nefsten sıyrılmış hali ile Rahman ve Rahim olan âlemlerin Rabbi ile arasındaki bir sohbet-i ilahiyedir

Namaz evrensellik çekirdeği taşır Namaz, bütün kâinatı ve içindekileri kapsar Fatiha suresinin 'Hamd, âlemlerin Rabbi Allaha'dır' ayetleriyle kâinat ve ötelerine açılarak, evrensel hakikatlere ulaşarak, sonsuzluğa açılarak, Allah’ın ebedi kemal ve cemal hedefine ulaşarak, müminin kalbi evrensel bir boyuta ulaşır

Namaz tevhid dinine mensup müminler için mükemmel bir zemin, muhteşem bir ilahi mekândır

Huzur-u İlahinin letafetine ve güzelliğine doğru yükselişi ifade ettiği için namazın mahiyeti zaman ve mekân sınırlarının ötesindedir

Namazda amaç; Mi'râc'tır, Mi'râc'dan amaç; Allah'ı bâtınında müşahede etmektir İmam-ı Ali (kv)'nin meşhur bir sözü var: 'Görmediğim bir İlaha ibadet etmiyorum' Namazın amacı Allah-u Teâlâ ile doğrudan rabıta kurmaktır Halife bu makama miracın son sahnesi olan 'makam-ı müşahede 'demiştir Mahbubun güzelliğinin müşahede edildiği, 'El-Baki' ve' Es-Samed' ile olan sohbetin hakikatini yaşayarak kılınan namaz hakiki namazdır

Miraç gecesinde namazın müminlerin üzerine farz kılınması Efendimiz (sav)'in duasının bir neticesidir Resul-u Ekrem Efendimiz (sav) hiçbir zaman kendi adına bir şey istemediği için Rabbine en yakın olduğu o anda O’ndan, miracı ümmetine de yaşatmasını diledi Habibinin duasını kabul ederken Allah-u Teâlâ şöyle buyurdu: 'O zaman, onlar da namaz kılacaklar' İşte namaz bundan dolayı müminin miracıdır Efendimiz (sav) ise şöyle anlatır: 'Kalbim bu ibadet şekillerini şiddetle arzuluyordu Bu arzumdan ötürü Rabbim yedi kat semavatta ibadet eden meleklerin çeşitli ibadet şekillerini bir araya getirdi ve ümmetimin üzerine farz olan bir ibadet haline koydu Ümmetimden her kim bu beş vakit farz namazı dosdoğru kılarsa yedi kat semavattaki meleklerin ibadeti gibi ibadet etmiş olur'Namaz ile onun ümmetine dâhil olan herkesi miracı yaşama şerefine nail eden onun arzusudur Eğer Peygamber Efendimizin isteğine uygun davranırsak, Cenab-ı Hakkın Habibi hakkında isteğine uyma mertebesine de çıkmış oluruz O zaman, namazı kılarken en büyük hediye olan miraca iştirak etme imkânını elde eder ve en nihayetinde Efendimiz (sav)'in 'gözümün nuru' diye tabir ettiği namazdan aldığı lezzete de ortak oluruz

Bu dünyadan Mevla'nın yanına ayrılışta, Efendimiz (sav) şu duayı etmiştir: 'Allah, Allah, Allah! Namaza ve sağ ellerinizin sahip olduklarına dikkat edin' Bu dünyadan ayrılmadan önce en önem verdiği mesele namazdı Emrimizde çalışanlara muamelemizde Allah'tan korkmamızı da öğütlemiştir İlk vahyin Pazartesi günü gelmesinin ardından Salı günü Cebrail (as) Rasulullah Efendimize namaz ayetlerini getirdi ve ümmeti için de farz kılındı Kabirde en evvela namazdan hesaba çekileceğiz Peygamber Efendimiz (sav)'e bir Müslüman'ın hayatında olabilecek en güzel şeyi sordular O da şöyle cevap verdi: 'Namazı vakt-i evvelinde kılmak' Efendimiz (sav) namazla ilgili şunları söylemiştir; 'Bana yüz deve de verseniz, sabah namazının iki rekât sünnetinin sevabına değişmem'

'Cehennemi istihkak etmiş günahkâr müminlerin bedenleri ateşte yanacaktır Sadece Allaha secde etmiş organları ateşten etkilenmeyecektir Bu yüzden namazı tüm içtenliğinizle kılın'

'Eğer bir kişi namaz kılmıyorsa, hiçbir dini kabul etmemiş gibidir'

'Sizi kötülüklerden alıkoymayan namaz sadece Allah'la aranızdaki mesafeyi artıracaktır'

'Günde beş defa evinin önünü yıkayan kişinin evinde pislik kalmayacağı gibi günde beş defa Cenab-ı Allah’ın huzuruna giren kişinin İlahi Rahmetin huzuruna girdiği ve günahları affolunduğu için üzerinde günahlarının pisliği kalmaz'

Sahabe Efendilerimizin rivayetlerinden biliyoruz ki Rasulullah Efendimizin geceleri kıyamda uzun süre kalmaktan ayakları şişerdi Gözlerinden akan yaşlar sel olur Hz Ayşe (rh)'nin yatağına ulaşıp uyuyan Hz Ayşe'yi uyandırırdı

Geceler boyu Peygamber Efendimiz ne kadar ibadet ederse etsin, ne kadar dua ederse etsin aşk ve şevkinden bir şey kaybetmezdi ve gözünün nuru hiç sönmezdi Nur nedir? Bu ilahi zevk, manevi lezzet, gözün tazeliği, serinliği nedir? Aşkının niteliği neydi, ona ne sevdirilmişti? “Gözümün istirahatı bana namazda verilir” derken demek istediği kalbinin gizli gözüyle Hakikati görmenin verdiği yoğun lezzetten bahsedilmektedir Ona ibadet ederken ve dua ederken Onu görmekte ve duymaktadır Nihayetsiz ilahi tecellilere mazhar olmuştur Hakkı, insan gözü ile değil hakikat gözü ile gördü Miracın hakiki anlamdaki özü budur Yani, bu dünyadaki en halis ve doğru kalp, ilahi hakikatin tecellisine mazhar olmuştur Bu nedenden dolayı, namaz ibadetinin yegane amacı, "Namaz gözümün nurudur" diyen Efendimizin seviyesine yükselebilmektir

Namaz kılan bir kişi namazında manen miraca çıktığını nasıl hisseder?

Cevap şudur ki Allah sevgisiyle ve insanlığa İslam kanunlarını, şeriatı getiren Hz Muhammed (sav) Efendimizin aşkıyla yol almalıyız Demek ki, içimizdeki karşı konulmaz arzu, Allah'a olan ihtiyacımız ve muhabbetimiz bizi ibadete sevk eder Tüm ibadetler, özellikle de namaz ile ilgili büyük bir hakikat vardır ki o da kişi namaza veya herhangi bir ibadete ihtiyaç ile başlar Âlemlerin Rabbi olan Allah ile aramızdaki ilişkiyi açıklayan da 'ihtiyaç'tır İlahi idrak, ilahi şuur, samimi sohbet, teklik, birlik, kucaklama, muhabbet ve şefkat ihtiyacı yani hakikat ihtiyacıdır

Sevenlerin kendi iradeleri yoktur, tamamen Allahın iradesine teslim olmuşlardır Sadece bu şekilde ibadet eden kalpler namaz gözün nurudur hakikatini yaşarlar Bu, sadece Rabbinin iradesine kendini teslim etmişlerin eriştiği mahbubiyet mertebesidir Peygamber Efendimiz (sav) yaptığı veya söylediği her şeyi kendi nefsine değil Rabbine dayandırdı Bu yüzden bütün hayatı boyunca hiçbir şeyi kendi iradesiyle seçmedi Kerim ve Mün'im Rabbi tarafından bütün nimetler ona verildi ve sevdirildi Dünyadaki her şey ona Allah namına sevdirildi Dünyanın güzellikleri ona ilahi güzelliğin bir aynası oldu Rabbinin cemalini müşahede edebileceği aynalar mecmuası oldu Büyük evliya Celaleddin Rumi der ki: 'Miraç gecesinde Rasulullah nefsinden sıyrılmış olarak 100000 yıllık yol gitti'

Alıntı Yaparak Cevapla