Yalnız Mesajı Göster

Sünen-İ Nesai Süslenme

Eski 07-27-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sünen-İ Nesai Süslenme



62- SAÇI İKİYE AYIRMAK
5143- İbn Abbas (ra)’tan rivâyete göre, Rasûlullah (sav) saçını ayırmadan olduğu şekilde bırakırdı Müşrikler ise saçlarını ikiye ayırırlardı Rasûlullah (sav) emrolunmadığı hususlarda ehli kitaba uymayı severdi Daha sonraları Rasûlullah (sav) saçlarını ikiye ayırırdı (Ebû Davud, Tereccül: 10; İbn Mâce, Libas: 36)
63- SAÇ TARAMAK
5144- Rasûlullah (sav)’in ashabından Ubeyd (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (sav) İrfa’yı çok yapmayı yasaklardı” İbn Büreyde’ye: “İrfa nedir?” diye soruldu O da: “Saç taramaktır” dedi (Ebû Davud, Tereccül: 1; Tirmizî, Libas: 22)
64- SAÇ TARARKEN DE SAĞDAN BAŞLAMAK
5145- Âişe (ranha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (sav): “Abdest almakta, ayakkabı giymekte ve saçını taramakta imkan nispetinde sağdan başlamayı severdi” (Buhârî, Libas: 39; Ebû Davud, Libas: 44)
65- SAÇA KINA YAKMAK
5146- Ebu Hüreyre (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Yahudi ve Hıristiyanlar saç ve sakallarını boyamazlar siz onlara uymayın ve saçlarınızı kına ile boyayın” (Tirmizî, Libas: 20; Ebû Davud, Tereccül: 18)
5147- Câbir (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ebu Bekir’in babası Ebu Kuhafeyi Peygamber (sav)’in yanına getirdiler saçı ve sakalı bembeyaz olmuştu Bunu gören Peygamber (sav): “Kına yakın ve rengini değiştirin” buyurdu (Tirmizî, Libas: 20; Ebû Davud, Tereccül: 18)
66- SAKAL SARIYA MI BOYANMALI?
5148- Ubeyd (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: İbn Ömer’i gördüm sakalını sarıya boyuyordu Niçin böyle boyadığını sorunca şöyle dedi: “Rasûlullah (sav)’i sakalını böyle boyarken gördüğünü söyledi” (Ebû Davud, Tereccül: 19; İbn Mâce, Libas: 34)
67- SAKALI VERS VE ZA’FERANLA BOYAMAK
5149- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (sav) tabaklanmış deriden imal edilmiş ayakkabı giyer, sakalını vers ve za’feranla sarıya boyardı” İbn Ömer de aynen böyle yapardı (Ebû Davud, Tereccül: 19; İbn Mâce, Libas: 34)
68- SAÇ NAKLİ VE PERUK KULLANMAK
5150- Humeyd b Abdurrahman (ra)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Muaviye, Medine’de minberde şöyle derken işittim: Elinin altından bir top saç yığını çıkararak şöyle demişti: “Ey Medineliler! Alimleriniz nerede Rasûlullah (sav)’den işittim böyle saç takmayı yasaklamıştı İsrailoğullarının kadınları böyle peruk kullandıkları yüzünden helak olup gittiler” (Buhârî, Libas: 83; Ebû Davud, Tereccül: 5)
5151- Said b Müseyyeb (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Muaviye Medine’ye geldiğinde bir hutbe verdi ve eline bir tutam saç alıp, bunu Yahudilerden başka birinin kullandığını görmedim Rasûlullah (sav)’e bunun kullanıldığı haberi ulaşınca: “Bunu kullanmanın günah olduğunu söylemiş ve zûr adını vermişti” (Buhârî, Libas: 83; Ebû Davud, Tereccül: 5)
69- SAÇLARI ÇAPUT VE BENZERİ ŞEYLER İLAVE EDEREK UZATMAK
5152- Muaviye (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ey İnsanlar! Peygamber (sav) sizi saçlarınıza ilave yapmaktan yasakladı Bir miktar çaput getirip önlerine koydu ve şöyle dedi: “İşte şu paçavra kadın bunu saçına takar sonra da üzerine başörtüsünü örter” (Buhârî, Libas: 83; Ebû Davud, Tereccül: 5)
5153- Muaviye (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav), Zûr kullanmayı yasak etmiştir Zûr, kadının başına saç ve çaput ilave etmesidir (Buhârî, Libas: 83; Ebû Davud, Tereccül: 5)
70- PERUK TAKANLAR LANETLENMİŞLERDİR
5154- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, “Rasûlullah (sav) peruk kullananlara lanet etti” (Sadece Nesâi rivâyet etmiştir)
71- PERUK TAKAN VE TAKTIRANA LANET
5155- Esma (ranha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (sav)’in huzuruna bir kadın gelerek şöyle dedi: “Ey Allah'ın Rasûlü! Kızım gelin oluyor düğünü var saçlarından rahatsızlanıp saçı döküldü, peruk kullansa bana günahı var mı?” Bu soru üzerine Rasûlullah (sav): “Allah, peruk takana ve taktırana lanet etti” buyurdu (Buhârî, Libas: 83; Müslim, Libas: 33)
72- DÖVME YAPAN VE YAPTIRANA DA LANET VARDIR
5156- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (sav) saç nakli yapana ve yaptırana (peruk kullanan ve kullandırana) dövme yapan ve yaptırana da lanet etmiştir” (Sadece Nesâi rivâyet etmiştir)
73- DİŞLERİNİ DİKKAT ÇEKECEK HALE GETİRMEK İÇİN İNCELTENLEREDE LANET VARDIR
5157- Abdullah (ra)’tan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Allah kaşlarını inceltmek için kıllarını alan ve dişlerini dikkat çekmek için inceltenlere lanet etmiştir” Dikkat edin, Allah’ın lanet ettiği Peygamber (sav)’in lanet ettiğine ben de lanet ediyorum (Müslim, Libas: 33; Ebû Davud, Tereccül: 15)
5158- Abdullah (ra)’tan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav): “Dövme yapanlara, kaşlarını inceltmek için kıllarını yolanlara ve dişlerini inceltenlere ve Allah’ın yaratışını değiştirenlere lanet etmiştir” (Ebû Davud, Tereccül: 6; Müslim, Libas: 33)
5159- Abdullah (ra)’tan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Allah: Dişlerini incelten, kaşlarını alan, dövme yaptıran ve Allah’ın yarattığı şekli bozanlara lanet etmiştir” Bir kadın gelerek: “Böyle böyle söyleyen sen misin?” dedi Abdullah’ta: “Rasûlullah (sav)’in söylediğini niçin söylemeyeyim” dedi (Ebû Davud, Tereccül: 6; Müslim, Libas: 33)
5160- Abdullah (ra)’tan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Allah dövme yapanlara dişlerini ve kaşlarını inceltenlere lanet etmiştir” Ben de, Allah Rasûlünün lanet ettiklerine lanet ediyorum (Ebû Davud, Tereccül: 6; Müslim, Libas: 33)
74- DERİLERİ DİKKAT ÇEKMEK İÇİN SARIYA BOYAMAMAK
5161- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) erkeklerin derilerini sarıya boyamalarını yasakladı (Ebû Davud, Tereccül: 8)
5162- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) erkeklerin derilerini boyamalarını yasaklamıştır (Ebû Davud, Tereccül: 8)
75- KOKU SÜRÜNMEK
5163- Enes b Malik (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav)’e koku verilince reddetmezdi (Buhârî, Libas: 80)
5164- Ebu Hüreyre (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Kendisine koku ikram edilen kokuyu reddetmesin, taşınması kolay ve hoştur” (Ebû Davud, Tereccül: 7; Müslim, Salat: 30)
5165- Abdullah’ın hanımı Zeyneb (ranha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (sav) kadınlara hitap ederek şöyle buyurdu: “Yatsı namazına gelenleriniz koku sürünmesin” (Ebû Davud, Tereccül: 8; Müslim, Salat: 30)
5166- Abdullah’ın hanımı Zeyneb es Sekafiyye (ranha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (sav) kadınlara hitap ederek şöyle buyurdu: “Yatsı namazına gelecek olan kadınlar koku sürünmesinler” (Ebû Davud, Tereccül: 8)
5167- Zeyneb es Sekafî (ra)’den rivâyete göre, Peygamber (sav) kadınlar için şöyle buyurdu: “Hanginiz mescide gelecekse koku sürünmesin” (Ebû Davud, Tereccül: 8; İbn Mâce, Libas: 6)
5168- Ebu Hüreyre (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Hangi kadın koku sürünürse, bizimle birlikte mescide namaz kılmak için gelmesin” (Ebû Davud, Tereccül: 8; İbn Mâce, Libas: 6)
76- EN GÜZEL KOKU
5169- Ebu Said (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) bir kadının yüzüğünün kaşına misk doldurduğunu anlattı ve şöyle buyurdu: “O ne güzel kokudur” (Müslim, Libas: 2; İbn Mâce, Libas: 40)
77- ALTIN KULLANMAK ERKEKLERE HARAMDIR
5170-Ebu Musa (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Allah ümmetimden kadınlara ipek elbise giymeyi helâl, erkeklerine haram kıldı” (Müslim, Libas: 2; Tirmizî, Libas: 1)
78- ALTIN YÜZÜK ERKEKLERE HARAMDIR
5171- İbn Abbas (ra)’tan rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle demiştir: “Kıpkırmızı elbise giymekten, altın yüzük kullanmaktan ve rüku’da Kur’an okumaktan yasaklandık” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5172- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (sav): “Bana altın yüzük kullanmayı, rüku’da Kur’an okumayı, ipek elbise giymeyi ve sapsarı renkli elbise giymeyi yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5173- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) bana: “Altın yüzük kullanmayı, sapsarı elbiseler giymeyi, ipek elbise giymeyi ve rüku’da Kur’an okumayı yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5174- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (sav) beni rüku’da Kur’an okumaktan yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5175- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) beni sapsarı elbise giymekten, altın yüzük kullanmaktan, ipek elbise giymekten ve rüku’da Kur’an okumaktan yasakladı (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5176- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) beni dört şeyden yasakladı: “Sapsarı elbiseler giymeyi, altın yüzük kullanmayı, ipek elbise giymeyi ve rüku’da Kur’an okumayı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5177- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav): “Sapsarı elbiseler giyinmeyi, ipek elbise giymeyi, rüku’da Kur’an okumayı ve altın yüzük kullanmayı yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5178- Ebu Hüreyre (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav): “Altın yüzük kullanmayı yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
5179- Ebu Hüreyre (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav): “Altın yüzük kullanmayı yasakladı” (Müslim, Libas: 4; Ebû Davud, Libas: 11)
79- RASÛLULLAH (SAV)’İN YÜZÜĞÜNÜN (MÜHRÜNÜN) ÖZELLİĞİ
5180- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) altından bir yüzük yaptırmış ve takınmıştı insanlar da altın yüzük yaptırdılar Bunun üzerine Rasûlullah (sav): “Ben bu yüzüğü takıyordum ama bundan sonra hiç takmayacağım” dedi ve yüzüğü parmağından çıkardı İnsanlar da yüzüklerini parmaklarından çıkardılar (Ebû Davud, Hatem: 1; Müslim, Libas: 14)
5181- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (sav)’in yüzüğünün kaşında Muhammed Rasûlullah yazılıydı (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5182- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Peygamber (sav) gümüşten bir yüzük yaptırmıştı kaşı da Habeş taşından idi üzerinde de Muhammed Rasûlullah yazılıydı (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5183- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) Rum (Bizanslı)’lara mektup yazmak istedi Ashab: “Onlar mühürsüz mektupları okumazlar” dediler Rasûlullah (sav)’de bunun üzerine gümüşten bir mühür yaptırmıştı, sanki şu andan O’nun elinde o yüzüğün parlaklığını görür gibiyim üzerinde de Muhammed Rasûlullah yazılıydı (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5184- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav) gümüşten bir yüzük yaptırmıştı kaşı da Habeş taşındandı (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5185- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav)’in yüzüğü gümüştendi kaşı da gümüştendi (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5186- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav)’e: “Yüzük yaptırdık ve üzerine de Muhammed Rasûlüllah yazdırdık, hiç kimse o yazıyı yüzüğüne yazdırmasın” buyurdular (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
80- YÜZÜK HANGİ PARMAĞA TAKILIR?
5187- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Peygamber (sav): Gümüşten bir yüzük edindi ve şöyle buyurdu: “Biz bir yüzük yaptırdık ve üzerine de Muhammed Rasûlüllah yazdırdık, hiç kimse yüzüğüne bu yazıyı yazdırmasın” Rasûlullah (sav)’in küçük parmağına taktığı o yüzüğün parlaklığını hala görüyor gibiyim (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 15)
5188- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav) yüzüğü sağ eline takardı (Ebû Davud, Hatem: 3; Müslim, Libas: 13)
5189- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (sav)’in yüzüğünün parlaklığını sol elinin parmağında görür gibiyim (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 13)
5190- Sabit (ra) anlatıyor: Enes’ten Rasûlullah (sav)’in yüzüğünü sorduklarında sol elinin küçük parmağını kaldırarak sanki gümüş yüzüğünün parlaklığını görür gibiyim (Buhârî, Libas: 51; Müslim, Libas: 13)
5191- Ebu Bürde (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ali’den işittim şöyle diyordu: “Rasûlullah (sav) yüzüğü orta ve şehadet parmaklarına takmayı yasak etti” (Ebû Davud, Hatem: 4; İbn Mâce, Libas: 43)
5192- Ali (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) yüzüğü şehadet parmağıma, orta parmağıma ve onun yanındaki parmağıma takmayı yasaklamıştı (Ebû Davud, Hatem: 4; İbn Mâce, Libas: 43)
81- YÜZÜĞÜN MÜHÜR KAŞI NEREDE DURMALI?
5193- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) altından bir yüzük edinmişti sonra onu çıkarıp atmıştı Sonra gümüşten bir yüzük takınmıştı üzerinde Muhammed Rasûlullah yazılıydı sonra şöyle buyurdu: “Hiç kimse yüzüğüne bu yazıyı yazdırmasın!” Yüzüğün kaşı avucunun içersindeydi (Buhârî, Libas: 54; Müslim, Libas: 12)
82- RASÛLULLAH (SAV) YÜZÜĞÜNÜ NEDEN ATMIŞTI?
5194- İbn Abbas (ra)’tan rivâyete göre, Peygamber (sav) bir yüzük yaptırıp takmıştı bir süre sonra: “Bu yüzük beni meşgul ediyor sabahtan beri bir ona bakıyorum bir de size bakıyorum” buyurdu ve çıkarıp attı (Buhârî, Libas: 54; Müslim, Libas: 14)
5195- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) altından bir yüzük yaptırmış ve onu takıyordu, onun kaşı avucunun içindeydi Bunu görenler de birer yüzük yaptırdılar sonra Rasûlullah (sav) minber üzerine oturarak: “Bu yüzüğü takıyordum ve kaşını da avuç içine getiriyordum deyip çıkardı attı sonra da vallahi ebedi olarak bunu takmayacağım” buyurdu İnsanlar da yüzüklerini çıkardılar (Buhârî, Libas: 54; Müslim, Libas: 14)
5196- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav) bir gün gümüş yüzük yaptırıp taktı bunu görenler de birer yüzük yaptırıp taktılar, Rasûlullah (sav) çıkarıp attı insanlar da çıkardılar (Buhârî, Libas: 54; Ebû Davud, Hatem: 2)
5197- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) altın bir yüzük yaptırmıştı kaşını avucunun içerisine getirerek kullanıyordu İnsanlar da altından yüzük yaptırdılar Bunu gören Rasûlullah (sav) yüzüğü çıkarıp attı, insanlar da yüzüklerini attılar sonra gümüşten bir yüzük yaptırdı onu mühür olarak kullanıyor ve takmıyordu (Buhârî, Libas: 54; Ebû Davud, Hatem: 1)
5198- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) altından bir yüzük yaptırmıştı kaşı avuç içine gelecek şekilde kullanıyordu Bunu gören insanlar da altın yüzük yaptırdılar Rasûlullah (sav) onu çıkarıp attı ve şöyle buyurdu: “Bunu ebedi olarak takmayacağım” sonra gümüşten bir yüzük yaptırıp taktı Sonra Ebu Bekir’in eline geçti Sonra Ömer’in eline geçti daha sonraları da Osman’ın eline geçti, Eris kuyusuna düşünceye kadar onun elinde kaldı (Buhârî, Libas: 52; Ebû Davud, Hatem: 1)
83- ALLAH VERDİĞİ NİMETİ KULU ÜZERİNDE GÖRMEYİ SEVER
5199- Ebu’l Ahvas (ra), babasından naklederek şöyle demiştir: Rasûlullah (sav)’in yanına girmiştim elbisemi pejmürde durumda görünce bana “Senin malın mülkün var mıdır?” buyurdu Ben de: “Her cins maldan Allah bana vermiştir” dedim “Öyleyse malın varsa üzerinde görünsün” buyurdular (Ebû Davud, Libas: 17; Tirmizî, Edeb: 54)
84- İPEK ELBİSE GİYMEK ERKEKLERE HARAMDIR
5200- Ömer b Hattab (ra) anlatıyor: Mescidin kapısında çizgili ipekten dokunmuş elbise satılıyordu Peygamber (sav)’e: “Ey Allah'ın Rasûlü! Bundan alsan da Cuma günleri ve yanına gelen heyetlere giyseniz” dedim Bunun üzerine Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “Bu cins elbiseleri ahirette nasibi olmayanlar giyer” Sonraları o elbiselerden bir elbise Rasûlullah (sav)’e getirildi O da onlardan birini bana gönderdi Ben de: “Ey Allah’ın Rasûlü! Sen bu elbiseyi bana gönderiyorsun halbuki bu elbise hakkında şöyle böyle demiştin” dedim Bunun üzerine Rasûlullah (sav): “Onu sana giyesin diye vermedim, onu sana birilerine giydiresin diye veya satıp parasından istifade edesin diye verdim” buyurdu Ömer de onu anne bir kardeşi olan müşrik birine verdi (Müslim, Libas: 2; Ebû Davud, Libas: 10)
85- KADINLAR İPEKLİ ELBİSELER GİYEBİLİRLER
5201- Enes (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (sav)’in kızı Zeyneb’in üzerinde çizgili ipek elbise gördüm (İbn Mâce, Libas: 19; Ebû Davud, Libas: 10)
5202- Enes b Malik (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav)’in kızı Ümmü Gülsüm’ü üzerinde enine çizgili kumaş olan ipek elbise gördüm (İbn Mâce, Libas: 19; Ebû Davud, Libas: 10)
5203- Ebu Salih el Hanefiyye (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ali’den işittim şöyle diyordu: Rasûlullah (sav)’e ipekli kumaştan çizgili bir elbise hediye ettiler, O da onu bana gönderdi Onu giyince yüzünden bana kızdığını anladım ve şöyle buyurdu: “Onu sana giyesin diye vermedim” Çıkarıp kadınlara vermemi emretti Ben de kadınlar arasında bölüştürdüm (Müslim, Libas: 2; İbn Mâce, Libas: 19)
86- İPEKLİ KALIN KUMAŞLAR DA GİYİLMEZ
5204- İbn Ömer (ra) anlatıyor: Ömer pazara çıktığında kalın ipekli kumaştan elbise satıldığını gördü Rasûlullah (sav)’in yanına gelerek: “Ey Allah'ın Rasûlü! Şu elbiseyi satın al ve Cuma günleri heyetler geldiğinde giyersin” dedi Bunun üzerine Rasûlullah (sav): “Onu ancak ahirette nasibi olmayanlar giyer” buyurdu Daha sonra o elbiselerden üç tane Rasûlullah (sav)’e hediye geldi Onlardan birini Ömer’e birini Ali’ye birini de Üsâme’ye vermişti Ömer, Rasûlullah (sav)’e gelip şöyle dedi: “Ey Allah'ın Rasûlü! Bu elbise hakkında şöyle böyle konuşmuştun sonra da onu bana göndermişsin” Bunun üzerine Rasûlullah (sav): “Onu sat ihtiyacını karşıla veya hanımlarına bölüştür başörtü yapsınlar” buyurdu (Müslim, Libas: 2; İbn Mâce, Libas: 19)
87- İSTEBRAK İPEKTEN DOKUNMUŞ KALIN KUMAŞTIR
5205- İbn ebî İshak (ra) anlatıyor: Sâlim istebrak nedir? deyince: “İpek kumaştan kalın ve sert olanıdır” dedi Sâlim şöyle dedi: Abdullah b Ömer’den işittim şöyle diyordu: Ömer bir adamı yanında ipek ince kumaştan bir elbise görünce, Rasûlullah (sav)’in yanına giderek: “Ey Allah'ın Rasûlü bu elbiseyi al” demişti (Hadis buradakilerden uzuncadır) (Müslim, Libas: 2; Ebû Davud, Libas: 10)
88- DİBÂÇ İPEKTEN YAPILMIŞ İNCE KUMAŞTIR
5206- Abdullah b Ukeym (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Huzeyfe bir köyün çiftlik ağasından bir su istemişti Adam gümüş bir kapla suyu getirince kabı alıp fırlattı Sonra da yaptığı işten dolayı özür diledi ve şöyle dedi Gümüş kaptan su içmem caiz değildir Rasûlullah (sav)’den işittim şöyle diyordu: “Altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, ipekten yapılmış ince ve kalın elbiseler de giymeyin onlar dünya da kafirlerin ahirette bizimdir” (Ebû Davud, Libas: 18; Müslim, Libas: 2)
89- ALTIN TELLERLE DOKUNMUŞ KUMAŞ GİYİLİR Mİ?
5207- Sa’d b Muaz (ra)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Enes b Malik, Medine’ye geldiğinde yanına varıp ona selâm verdiğimde: “Sen kimlerdensin?” dedi Ben de: “Sa’d b Muaz’ın oğlu Amr’ın oğlu Vâkıd’ım” dedim Enes: “Şüphesiz Sa’d büyük adamdı ve uzun boyluydu” dedikten sonra ağladı epey ağladıktan sonra şöyle dedi: “Rasûlullah (sav) Dûme hükümdarına Ükeydiri elçi olarak göndermişti O da Rasûlullah (sav)’e altın sırmalı bir cübbe hediye olarak göndermişti Rasûlullah (sav) onu giydi ve minbere çıkıp oturdu konuşmadan geri indi Ashab elleriyle cübbeye dokunmaya başlayınca Rasûlullah (sav): “Cübbe hoşunuza mı gitti Sa’d’ın Cennetteki mendilleri bu gördüğünüz cübbeden daha güzeldir” buyurdu (Tirmizî, Libas: 3)
5208- Câbir (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) kendisine hediye edilen dibâç (kaftanı) biraz giydikten sonra çıkarıp Ömer’e gönderdi Ashab: “Onu çok az giydin” deyince: “Cibril onu giymemi yasak etti” buyurdu O sırada ağlayarak Ömer geldi ve şöyle dedi: “Ey Allah'ın Rasûlü! Hoşlanmadığın elbiseyi bana verdin” Bunun üzerine Rasûlullah (sav): “Onu sana giyesin diye vermedim satasın diye verdim” O zaman Ömer onu iki bin dirheme sattı (Tirmizî, Libas: 3; Müsned: 11776)
90- İPEK ELBİSEYİ DÜNYADA GİYEN AHİRETTE GİYMEZ
5209- Sabit (ra)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Abdullah b Zübeyr Minberde hutbe okurken şu hadisi söylediğini işittim Muhammed (sav): “Dünyada ipek giyen onu ahirette asla giyemez” buyurdu (Müslim, Libas: 2; Ebû Davud, Libas: 10)
5210- Halife (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Abdullah b Zübeyr’den işittim şöyle diyordu: “Kadınlarınıza ipek elbise giydirmeyin Ömer’i şöyle derken işittim Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “İpek elbiseyi dünyada giyen ahirette giyemez” (Müslim, Libas: 8; İbn Mâce, Libas: 16)
5211- İmran b Hıttan (ra) anlatıyor: Abdullah b Abbas’tan ipek elbise giymenin hükmünü sordum o da Âişe’ye sor dedi Âişe’ye sordum şöyle dedi: Abdullah b Ömer’e sor İbn Ömer’e sordum O da şöyle dedi: “Ebu Hafs bana Rasûlullah (sav)’in: “Kim dünya da ipek elbise giyerse ahirette giyemez buyurduğunu söyledi” dedi (Müslim, Libas: 8; İbn Mâce, Libas: 16)
5212- İbn Ömer (ra)’den rivâyete göre, Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “İpek elbiseyi ahirette nasibi olmayanlar giyer” (Müslim, Libas: 8; İbn Mâce, Libas: 16)
5213- Ali el Bârikî (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Bir kadın fetva için yanıma gelince ona: “İşte İbn Ömer ona sor dedim Hemen İbn Ömer’in arkasından gitti ne söyleyeceğini dinlemek için ben de peşinden gittim, İbn Ömer’e ipek elbise hakkında bana fetva ver dedim İbn Ömer de: “Rasûlullah (sav), ipek elbiseyi giymeyi yasak etti” diye cevap verdi (Ebû Davud, Libas: 10; Müslim, Libas: 8)
91- KARIŞIMI İPEK OLAN ELBİSE GİYMEK
5214- Bera b Âzîb (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) bize yedi şeyi emretti ve yedi şeyi de yasakladı “Yasakladıkları altın yüzük kullanmak, gümüş kaplardan yemek-içmek, hayvanların üzerine ipekli minderler koyup binmek, karışımı ipek olan elbiseler giymek” (Müslim, Libas: 8; Ebû Davud, Libas: 11)
92- İPEK ELBİSE GİYMENİN CAİZ OLDUĞU YER VAR MI?
5215- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav), Abdurrahman b Avf ile Zübeyr b Avvam’a vücutlarındaki kaşıntıdan dolayı ipek gömlek giymelerine izin verdi (İbn Mâce, Libas: 17; Müslim, Libas: 8)
5216- Enes (ra)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (sav), Abdurrahman b Avf ile Zübeyr b Avvam’a vücutlarındaki kaşıntıdan dolayı ipek gömlek giymelerine izin verdi (İbn Mâce, Libas: 17; Müslim, Libas: 8)
5217- Osman en Nehdî (ra)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Utbe b Ferkad ile beraberdik O sırada Ömer’in mektubu geldi Mektupta şu hadis vardı Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu: “İpek elbiseyi ancak ahirette bundan nasibi olmayanlar giyer” Ebu Osman bu hadisi bize aktarırken şehadet ve orta parmaklarıyla elbisesindeki ince çizgileri göstererek bu kadarı caizdir dedi Bakınca elbisesindeki ipek çizgileri ve düğmeleri gördüm (Ebû Davud, Libas: 11; Müslim, Libas: 8)
5218- Süveyd b Gafele (ra)’den rivâyete göre, Ömer Elbisenin üzerinde dört parmak kalınlığında ipek bulunmasına izin verdi (Ebû Davud, Libas: 11)

Alıntı Yaparak Cevapla