Yalnız Mesajı Göster

Zayıf Ve Uydurma Hadisler Serisi

Eski 07-27-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zayıf Ve Uydurma Hadisler Serisi



46-( إذا ذلت العرب ؛ ذل الإسلام ) ( Arablar itibarını kaybedince, İslâm da itibarını kaybeder )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn117]
Hadis uydurmadır
Ebû Hâtim şöyle der: « Bu hadis bâtıldır aslı yoktur»
Hadisin iki tane illeti vardır:
İlki: Ravilerinden olan Muhammed b el-Hattâb, hâli itibarıyla mechûldur
İkincisi: Ali b Zeyd zayıftır
Hadis mana itibarıyla batıl bir manaya delâlet etmeseydi, zayıf hükmü ile yetinirdik Çünkü İslâm’ın izzeti Arablarla bağlantılı değildir Tam tersine Allâh İslâm’ı Arab olmayan müminlerle de izzetli kılmıştır Özellikle Osmanlı devletinin ilk zamanlarında böyleydi Allâh İslâmı onlarla güçlendirmişti, ta ki hükümdarlıkları Avrupanın ortasına kadar uzanmıştı İslâm’dan saparak Avrupa kanunlarına yönelip, hayırlı olanı hayırsız olan ile değiştirdiklerinde otoriteleri, hem orada hemde diğer topraklarda giderek kayboldu Öyle oldu ki, hükümranlığı kendi topraklarında dahi kalmadı! O topraklarda müslüman olduklarına delâlet eden az bir belirti kaldı Böylelikle kuvvet ve izzetten sonra, bütün müslümanlar arabıyla acemiyle boyun eğip alçaldılar Kafirler topraklarına girerek, çok azı hâriç müslümanlar zillet altında yaşamaya mahkûm oldular Ekonomi gibi bir çok tasarı adı altında bu toprakları kafirler sömürmeye başladılar!
Böylece İslâmın, arab ve acemin düşmesiyle zelîl, güçlenmesiyle de izzetli olacağı sabitleşir ( Arabın arab olmayana üstünlüğü ancak takvadadır)
Allâhım! müslümanlara izzet nasib eyle, onlara Kitâbına ve Peygamberinin sünnetine dönmelerini ilham et Tâ ki İslâm onlarla güçlenmiş olsun
Ancak bu durum, arab cinsinin diğer ümmetlerin cinsinden daha üstün olmasına engel değildirArab cinsinin üstün olması konusu Ehlî Sünnetin’de görüşüdür Konuyla ilgili sahîh hadisler vardır, bunlardan bir tanesi de şudur:
( Allâh İbrâhim’in çocuklarından İsmâil’i seçmiştir İsmâil’in çocuklarından da Benî Kinâneyi, Benî Kinâne’den Kureyşi, Kureyşten Benî Hâşimi seçmiştir Beni de Benî Hâşimden seçmiştir)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn118]
Ancak bu fazîlet, Arab olanın kendi cinsiyle övünmesine götürmemesi gerekir Çünkü İslâm bu cahiliyye âdetini ibtâl etmiştir Aynı zamanda bizlerin de Arabların bu üstünlüğe hak sahibi olmalarının sebebini de bilmemezlikten gelmememiz gerekir Onlar akıl ve lisanlarıyla, ahlak ve amelleriyle temâyüz etmişler, güzel sıfatlarıyla diğer ümmetlere İslâm davetini taşımada ehil kılınmışlardır İşte arab olan kimse bunu bilir ve korur ise, kendinden öncekiler (selefleri gibi) İslâm davetinin taşınmasında namzet bir üye olur Ama o, bütün bunlardan soyutlanırsa o zaman hiç bir fazîleti olmaz Bilâkis İslâm ahlâkı ile nitelenen bir acem şüphesiz ondan daha hayırlıdır Gerçek üstünlük Allâh’ın, Muhammed (sas)’le birlikte gönderdiği imân ve ilme tâbi olmak iledir Üstünlük Kur’ân ve Sünnette gelen belirli isimlerledir; İslâm, İmân, İyilik, Takvâ, İlim, Amel ve İhsân gibi İnsanın sadece arab veya acem olması, hiç bir üstünlük kazandırmaz
47-( البطيخ قبل الطعام يغسل البطن غسلا، ويذهب بالداء أصلا )( Yemekten önce karpuz mideyi iyice yıkar, hastalığıda kökünden giderir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn119]
Uydurmadır
Ravilerinden olan Ahmed b Yakûb’un hadis uydurduğunu el-Beyhakî ve el-Hakim beyan eder
es-Sahâvî şöyle der: « Ebu Umer en-Nukânî karpuzun fazileti hakkında bir cüz tasnif etmiştir, bütün hadisleri batıldır» [url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn120]
48- ( بركة الطعام الوضوء قبله وبعده )

( Yemeğin bereketi, öncesinde ve sonrasında abdest almaktır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn121]
Zayıftır
Ravilerinden olan Kays b Rabi’nin zayıf olduğunu Ebû Davut ve et-Tirmizî söyler
Bu konuyla ilgili başka bir hadiste:
( Her kim Allah’ın onun evinin hayrını çoğaltmasını severse, öğlen yemeği hazır olduğunda ve kaldırıldığında abdest alsın )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn122]
Ancak hadis münkerdir
el-Münzirî şöyle der: « Süfyan yemekten önce abdest almayı kerih görürdü el-Beyhakî derki: aynı şekilde Malik b Enes’te kerih görürdü Yine arkadaşımız eş-Şafii abdestin terkini mustehab görmüştür, İbn Abbas hadisini delil getirmiştir
( Peygamber (sas)’in yanındaydık ve helâya gitti, sorada döndü Yemek getirildi ve dendi ki: Abdest almayacakmısın? O da, namaz kılmayacağım ki abdest alayım, dedi)» [url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn123]
et-Tirmizî ve Ebû Davut’un rivayet ettikleri hadiste şu fazlalık vardır:
(Ancak namaza kalktığımda abdest almakla emrolundum )
Bazıları bu hadiste geçen el-Vudû yâni abdest kelimesini yalnız ellerin yıkanması olarak tevil ederler Ancak bu mâna Peygamber (sas)’in sözlerinde bilinmemektedir Eğer hadis sahih olmuş olsaydı, yemek öncesi ve sonrası ellerin yıkanmasının istihbabına delil olurdu ve hadisin bu şekilde tevili de caiz olmazdı
Yemekten önce ellerin yıkanmasına gelince ; ellerin pis olması gibi, yıkanmasını gerektiren bir durum var ise, yıkamak meşrûdur
Netice olarak; ellerin yemekten önce yıkanması, hadis sahih olmadığından ibâdet değildir Mâna olarak makûldur, kirli ise meşrûdur, yoksa değildir
49-( إن لكل شيء قلبا ، وإن قلب القرآن (يسن) ، من قرأها ؛ فكأنما قرأ القرآن عشر مرات )

( Gerçekten her şeyin bir kalbi vardır, Kur’an’ın kalbide ( Yâsindir ) Kim onu okursa sanki Kur’an’ı on kere okumuş gibidir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn124]
Hadis uydurmadır
et-Tirmizî, ravilerinden olan Hârûn b Muhammed’in meçhûl olduğunu söyler ez-Zehebî de bu hadisi onun uydurduğunu zikreder Ebû Hâtim ise hadisin batıl olup, aslının olmadığını bildirir
Ancak es-Suyûtî adeti üzere rivayeti el-Câmi es-Sagir adlı kitabına alır! es-Sabûnî de İbn Kesir’in muhtasarında[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn125] zikreder! Zannınca sadece sahih hadisleri zikredecekti! O nerede bunu yapmak nerede; bu kuru bir iddiadan başka bir şey değildir!
50-( من ولد له مولود، فسماه محمدا تبركا به؛ كان هو ومولوده في الجنة) ( Kimin çocuğu olurda ona bereket talebiyle Muhammed ismini verirse ; o ve çocuğu cennettedir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn126]
Hadis uydurmadır
İbn Kayyım, ravilerinden olan Hâmid b Hammâd el-Askerî yüzünden, hadisin bâtıl olduğunu belirtir eş-Şeyh el-Kâri[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn127] de ona katılır
Bu araştırmayı gözden kaçıran el-Munâvî es-Suyûtî’nin hadisi hasen saymasına katılır Dolayısıyla buna aldanma
51- ( فكرة ساعة خير من عبادة ستين سنة ) ( Bir saat düşünmek, altmış sene ibâdetten daha hayırlıdır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn128]
Bu söz uydurmadır
İbnu’l-Cevzi, ravilerinden olan Osman b Abdullah el-Kuraşi ve İshak b Nuceyh el-Malatî’nin yalancı olduklarını söyler[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn129]
Diğer bir rivayette ise:
( Gece ve gündüzün farklılığındaki bir saatlik düşünce, bin senelik ibâdetten daha hayırlıdır)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn130] Bu hadis te uydurmadır Çünkü ravilerinden olan Said b Meysere güvenilir ravilerden uydurma rivayetlerde bulunmuştur Buna rağmen es-Suyûtî rivayeti kitabına almıştır!
52- ( لا صلاة لجار المسجد إلا في المسجد ) ( Cami komşusunun namazı, ancak camidedir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn131]
Hadis zayıftır
Ravilerinden olan Süleyman b Davut el-Yemâmî zayıftır el-Buhârî onun hakkında: « hadisi münkerdir » der Yanî bu kişinin hadisini rivayet etmek helâl değildir
Cemaat namazıyla ilgili gelen sahih hadisin lafzı şöyledir:
( Kim özürü olmadığı halde ezanı duyarda (camiye) gelmez ise, namazı yoktur )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn132]
En-Nevevî, el-Askalânî ve ez-Zehebî hadisin sahih olduğunu söylemişlerdir
53-( الجمعة حج الفقراء ، وفي لفظ: المساكين ) ( Cuma fakirlerin haccıdır, diğer bir lafızda : Miskinlerin )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn133]
Hadis uydurmadır
Ravilerinden olan Mukâtil yalancıdır Dolayısıyla es-Sagânî ve İbnu’l-Cevzî rivayeti, uydurma hadisleri topladıkları kitablarında zikrederler
54-( الدجاج غنم فقراء أمتي ، والجمعة حج فقرائها ) ( Tavuk, ümmetimin fakirlerinin koyunudur Cuma’da fakirlerinin haccıdır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn134]
Hadis uydurmadır
Ravilerinden olan Abdullâh b Zeyd yalancıdır, hadis uyduran birisidir
el-Munâvî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn135] bu ve bir önceki rivayetin uydurma olduğunu ez-Zehebi’den nakleder
55-( إذا جامع أحدكم زوجته أو جارية ؛ فلا ينظر إلى فرجها، فإن ذلك يورث العمى )
( Biriniz hanımıyla veya cariyesiyle ilişkide bulunduğunda, edep yerine bakmasın, çünkü bu körlük bırakır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn136]
Hadis uydurmadır
İbnu’l-Cevzî rivayeti el-mevdûât adlı kitabında zikreder İbn Hibbân ve Ebu Hatim er-Râzi rivayetin uydurma olduğunu söylerler
İbn Salâh hadisin gerçek illetine vakıf olmadığı için, isnadın ceyyid (iyi) olduğunu söyler Ancak İbn Salâh, kendisinin koyduğu ve daha önce kimsenin söylemediği kaideye muhalefet ederek bu hadisin kuvvetli olduğunu söyler İbn Salâh’a göre, kendisinin yaşadığı o asırlarda artık hadis hakkında sahih hükmünün verilmesi kesilmişti, dolayısıyla hiç kimsenin tashih etme hakkı yoktu![url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn137] Ona göre vacib olan; daha önceki hadis imamlarının hükümlerine tabi olmaktır[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn138] Ancak bu kaideye nereye dayanarak burada muhalefette bulundu ve iki büyük hadis imamımın uydurma hükmünü verdikleri hadisin, sahih olduğunu söyledi?
Doğru anlayış, hadisin batıl olduğuna delildir İlişkiye nisbetle edep yerine bakmanın haram kılınması, vesilelerin haram kılınması babındandır Allâh Teâla erkeğe zevcesiyle ilişki izni verdiyse, zevcesinin edep yerine bakmasını yasaklaması nasıl kavranabilir?! Bunu Aişe validemizden gelen hadis teyid eder, O şöyle der:
( Ben ve Allâh Resûlu (sas) aramızdaki bulunan bir kaptan gusül alırdık Benden önce davranırdı, bende ona : bana da bırak, bana da bırak derdim )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn139]
Bu hadisten anlaşılan edep yerine bakmanın caiz olduğudur Bunu İbn Hibban’ın Süleyman b Musa yoluyla naklettiği rivayet destekler: Süleyman b Musa erkeğin zevcesinin edep yerine bakması hakkında sorulur? Bunu Atâ’ya sordum der, o da: Aişe’ye sordum, bu hadisi mâna olarak zikretti der
Hafız b Hacer şöyle der: « Bu hadis erkeğin zevcesinin avret mahalline ve zevcenin de erkeğin avret mahalline bakmasının cevazına delildir»[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn140]
Bu, açıklığa kavuştuğuna göre, öyleyse gusül veya temas esnasında bakmak arasında hiç bir fark yoktur Böylece yukarıdaki hadisin bâtıl olduğu açığa çıkar
56- ( إذا جامع أحدكم ؛ فلا ينظر إلى الفرج ، فإنه يورث العمى ، ولا يكثر الكلام ؛ فإنه يورث الخرس )

( Biriniz (zevcesiyle) temas ettiğinde, avret mahalline bakmasın, çünkü bu körlük
bırakır, çokta konuşmasın, çünkü bu da
dilsiz bırakır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn141]
Hadis uydurmadır
Ravilerinden olan Muhammed b Abdurrahman el-Kuşeyrî, yalancı olup hadisi tekedilmiştir
57-( لا تكثروا الكلام عند مجامعة النساء ؛ فإن منه يكون الخرس و الفأفأة ) ( Kadınlar ile olan temasta fazla konuşmayın, çünkü dilsizlik ve kekeleme ondan meydana gelir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn142]
Hadis çok zayıftır
Rivâyetin dört tane illeti vardır, dolayısıyla rivâyet çok zayıf olduğundan delil teşkil etmez
58- ( من سافر من دار إقامته يوم الجمعة ؛ دعت عليه الملائكة أن لا يصحب في سفر )

( Kim cuma günü ikâmet diyârından sefere çıkarsa, melekler yolculuğunda refakatçısı olmaması için aleyhine duâ da bulunurlar ) [url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn143]
Hadis zayıftır
Rivâyet İbn Lehi’a sebebiyle zayıftır Rivâyet bir başka yoldan da gelmiştir, ancak uydurmadır İlâve olarak ( haceti giderilmemesi için ) fazlalığı vardır
Ayrıca el-Gazâlî rivâyeti (el-İhya)’da zikreder!
Sahih sünnette cuma günü yolculuğa çıkmayı yasaklayan hiç bir delil yoktur
Esved b Kays’ın babasından rivâyet ettiği bir eserde :
( Umer (ra) yolculuğa istekli bir adam görür Onun şöyle söylediğini duyar : “Bugün cuma günü olmasaydı çıkardım” deyince Umer (ra) şöyle der: “Çık, çünkü gerçekten cuma yolculuğa mani değildir”)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn144]
Bu sened sahihtir, ravilerinin hepsi güvenilirdir
59-( الحج قبل التزوج )

( Hac evlilikten öncedir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn145]

Hadis uydurmadır

Senetteki iki râvi hadis uydururlar Buna rağmen es-Suyûtî rivâyeti el-Câmi de zikreder

Rivâyetin diğer bir lafzı şöyledir:

60- ( من تزوج قبل أن يحج ؛ فقد بدأ بالمعصية )

( Kim hacca gitmeden önce evlenirse, günah ile başlamıştır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn146]

Hadis uydurmadır

61-( تختموا بالعقيق ؛ فإنه مبارك ) ( Akîk’ten yüzük takın, çünkü gerçekten akîk bereketlidir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn147]

Hadis uydurmadır

Râvilerinden olan Yakûb b İbrahîm ez-Zührî, yalancı ve hadis uyduran birisidir
Hafız es-Sahâvî, akîk taşı ile ilgili gelen rivayetlerin hepsinin bâtıl olduğunu söyler
Gerçi konu ile ilgili rivayetler değişik lafızlar ve senedlerle gelmesine rağmen hadisi kuvvetlendirmemektedir Zayıflığın sebebi, zabtın ve hıfzın zayıflığından kaynaklanmış ise, yolların çokluğu hadisi kuvvetlendirir Ancak durum burada böyle değildir Bilâkis konu ile ilgili rivayetlerin geneli yalan ile itham edilmiş ravilerden hâli değildir Ayrıca lafızlar arasında şiddetli bir çelişki görülmektedir, yukarıda:
( Çünkü gerçekten akîk bereketlidir ) olarak gelir
Diğer bir rivâyette :
62- ( تختموا بالعقيق ؛ فإنه ينفي الفقر )

( çünkü gerçekten akîk fakirliği yok eder )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn148]
Hadis uydurmadır
Diğerinde :
63- (تختموا بالعقيق ؛ فإنه أنجح للأمر ، واليمنى أحق بالزينة )

( çünkü gerçekten akîk işi başarılı kılar, sağ el de ziynete daha hak sahibidir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn149]
Hadis uydurmadır
Başka bir rivayette:
64- ( تختموا بالخواتم العقيق ؛ فإنه لا يصيب أحدكم غم ما دام عليه )

( Akîk’ten yüzükler takın, çünkü gerçekten üzerinde olduğu müddetçe birinize üzüntü isabet etmez )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn150]
Hadis uydurmadır
Bir diğerinde :
65- ( من تختم بالعقيق ؛ لم يزل يرى خيرا )
( Kim akîk’ten yüzük takarsa, hayır görmeye devam eder )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn151]
Sonuç olarak ; akik taşından yüzük edinme hakkında gelen hadislerin hepsi bâtıldır
66- ( سيد الأعمال الجوع ، وذل النفس لباس الصوف ) ( Amellerin efendisi açlıktır, nefsin zilleti de yün elbisedir )
Bu sözün aslı yoktur
el-Irâkî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn152] ve es-Subkî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn153] aslını bulamadıklarını söylerler
67- ( الفكر نصف العبادة ، وقلة الطعام هي العبادة ) ( Fikir ibâdetin yarısıdır, az yemekte ibâdetin kendisidir )
Bu söz batıldır
el-Irâkî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn154] aslının olmadığını ifade eder
68-( صوموا تصحوا ) ( Oruç tutun sıhhat bulun )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn155]

Hadis zayıftır

Ravilerinden olan Züheyr b Muhammed Şamlılar’dan olan rivayetinde zayıftır Dolayısıyla hafız el-Irakî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn156] senedin zayıf olduğunu belirtir
69-( إياك والسرف ؛ فإن أكلتين في يوم من السرف ) ( Seni israf etmekten sakındırırım ; gerçekten günde iki kere yemek israftandır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn157]
Hadis uydurmadır

el-Gazâlî İhyâ da, bu sözü Peygamber (sas)’in Aişe (ra)’ya söylediğini zikreder el-Irakî İhyâ üzerine yaptığı çalışmada, rivâyetin zayıf olduğunu söyler Ancak rivâyet zayıflıkta kalmaz, çünkü râvilerinden olan Muhammed b el-Hüseyn es-Sûfî Tasavvufçular için hadis uyduran birisidir
70-( كان إذا أشفق من الحاجة أن ينساها ؛ جعل في يده خيطا ليذكرها ) ( Peygamber (sas) bir ihtiyacı unutma endişesi duyduğunda, hatırlaması için eline ip koyardı )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn158]
Hadis batıldır
Râvilerinden olan Sâlim b Abdul-A’lâ hadisi terkedilmiş olup, kendisi güvenilir râviler üzerine hadis uyduran birisidir
Bu rivayetle çakışan diğer bir rivâyette:
71-( من حول خاتمه، أو عمامته، أو علق خيطا في أصبعه ؛ ليذكره حاجته؛ فقد أشرك بالله عز وجل ، إن الله هو يذكر الحاجات )

( Kim ihtiyacını hatırlatması için yüzüğünü veya sarığını döndürür, yahutparmağına ip bağlarsa; Allah Azze ve Celle’ye şirk koşmuştur Çünkü ihtiyaçları hatırlatan Allâh’dır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn159]
Hadis uydurmadır
Râvilerinden olan Bişr b el-Hüseyn, diğer bir râvi olan ez-Zübeyr’den bâtıl rivâyetler nakleder Bu kişi aynı râviden yüz elli hadise yakın uydurma bir nüsha rivâyet etmiştir[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn160]
72-( حق الجوار إلى أربعين دارا، وهكذا، وهكذا، وهكذا ؛ يمينا وشمالا، وقدام وخلف )

( Komşunun hakkı kırk eve kadardır Böyle, şöyle ve böyle ; sağdan ve soldan, önden ve arkadan )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn161]
Hadis çok zayıftır
Komşuluğu kırk evle sınırlandıran hadisler sahih olmayıp zayıftır Görünen, bunun örf ile sınırlandırılmasıdır, Allah en doğrusunu bilir
73-( ما ترك القاتل على المقتول من ذنب ) ( Katil maktulun üzerinde hiç bir günah bırakmamıştır )
Bunun aslı yoktur
Hadis kitablarında bu rivâyetin sahih, hasen veya zayıf bir senedi bilinmemektedir
Kıyâmet günü maktûl olan, kâtilden istekte bulunur ve kâtilin hasenatları bu zülme yeterli gelmez, böylece maktûlun kötülükleri kâtile tahvîl edilir Sahih Müslim’de gelen hadiste buna işâret edilir: ( Ümmetimden iflâs eden odur ki, namaz, zekât ve oruçla gelir Ancak bunu kötülemiş, onu lekelemiş, bunun malını yemiş, onun kanını dökmüş, buna vurmuş olarak gelir Buna hasenatlarından verilir, diğerine hasenatlarından verilir Aleyhine olanlar bitmeden önce, hasenatları bittiğinde, onların günahlarından alınır ve onun üzerine atılır sonra da ateşe atılır)
74-( كان يأخذ من لحيته ؛ من عرضها وطولها )
( Allâh Resûlu (sas) sakalının boyundan ve eninden alırdı)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn162]
Hadis uydurmadır
Ravilerinden olan Umer b Hârûn el-Belhî hakkında el-Buhârî şöyle der : « Bu hadisten başka, aslı olmayan veya tek kaldığı hiç bir hadisini bilmiyorum»
Ukaylî de şöyle der: « Bu hadis ancak onunla bilinir, ve Peygamber (sas)’den iyi senedlerle şöyle dediği sabittir :
( Sakalınızı uzatın, bıyıklarınızı kısaltın )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn163]»
Yine bu râvi hakkında İbn Maîn « pis bir yalancıdır » der Sâlih Cezer’e de « yalancı » olduğunu söyler
75-( الأرض على الماء، والماء على صخرة، والصخرة على ظهر حوت يلتقي حرفاه بالعرش، والحوط على كاهل ملك قدماه (في) الهواء )

( Yer yüzü suyun üzerindedir, su kayanın üzerindedir, kaya da balinanın sırtı üzerinde olup iki tarafı arş ile buluşur Balina da ayakları havada olan meleğin sırtının üst kısmındadır)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn164]
Hadis uydurmadır
Rivâyet isrâiliyâttandır Râvilerinden olan Saîd b Sinan ithâm edilmiştir
76-( كنت نبيا وآدم بين الماء والطين ) ( Âdem su ve çamur arasındayken Nebiydim )

Hadis uydurmadır

77-( كنت نبيا ولا آدم ولا ماء ولا طين )
( Nebî olduğumda ne Âdem ne su ne de çamur vardı )
Hadis uydurmadır
es-Suyûtî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn165] bunun ve bir önceki rivâyetin de uydurma olduğunu İbn Teymiyye’den nakleder ve ona katılır
İbn Teymiyye,[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn166] el-Bekrî’ye olan reddiyesinde şöyle der:
« Naklen ve aklen aslı yoktur, hiç bir muhaddis bu rivâyeti zikretmemiştir Manası da bâtıldır Çünkü Âdem (as) su ile çamur arasında hiç bir zaman olmamıştır Çamur, su ve topraktan oluşur Âdem ise, (o anda) ruh ve cesed arasındaydı
Bu dalâlet ehlî, Nebî (sas)’in o zaman var olduğunu ve zatının diğer zevatlardan önce yaratıldığını zannederek uydurma hadisleri delil olarak getirirler Örneğin, Peygamber (sas)’in arşın etrafında bir nur olduğu rivâyetinde olduğu gibi, o şöyle der: « Ey Cibrîl! Ben işte o nur idim»!
Bazıları da, Nebî (sas)’in, Cebrâîl ona Kur’an’ı getirmeden önce onu ezberlediğini iddia ederler »
İbn Teymiyye, « Âdem ise, ruh ve cesed arasındaydı » sözüyle hadisin sahih olan şeklinin bu lafızla olduğuna işaret eder Hadisin lafzı şöyledir:
( Âdem ruh ile cesed arasındayken ben Nebîydim)
Bu hadisin isnâdı sahihtir[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn167]
78- ( كن ذنبا ولا تكن رأسا )

( Kuyruk ol, sakın baş olma)

Bu sözün aslı yoktur

Es-Sehâvî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn168] bu sözün İbrâhim b Edhem’e ait olduğunu ve bu sözü bazı arkadaşlarına tavsiye ettiğini ifâde eder
79- ( من لم يهتم بأمر المسلمين، فليس منهم ) ( Her kim müslümanların işiyle ilgilenmez ise, onlardan değildir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn169]
Bu hadis zayıftır
Râvilerinden olan Abdullâh b Ebî Cafer ve babası zayıftırlar
Hadis değişik lafızlarla da gelmiştir, ancak senedleri ya uydurma ya da çok zayıftır
80- ( كان خطيئة داود عليه السلام النظر ) ( Dâvud Aleyhisselâm’ın günahı bakmaktı )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn170]
Bu hadis uydurmadır
İbn Salâh Müşkil el-Vasît’te bu hadisîn aslının olmadığını belirtir
Bu hükme ez-Zerkeşi, es-Suyutî ve İbn Arrak’ta katılır
Dâvud (as)’ın bir askerin ailesine bakarak fitneye düşmesi rivâyeti meşhur olup, Peygamberlerin kıssaları ile ilgili kitablar ve bazı tefsir kitablarına girmiştir
Aklı başında olan bir müslüman bu kıssanın bâtıl olduğunda şüpheye düşmez Çünkü bu kıssada o kadınla evlenmek için kocasını öldürme girişimi gibi Peygamberlerin (aleyhimus-selâm) makamlarına yakışmayan işlerin bir Peygambere atfedilmesi vardır
Daha uzunca gelen başka bir rivâyette;
( Nebî olan Dâvud Aleyhisselâm kadına bakıp ona meyledince )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn171]
Peygamber (sas)’e ref edilen bu bâtıl rivâyeti, el-Kurtubî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn172][url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn173] tefsirinde zikrederek bâtıl olduğunu söyler Aynı şekilde İbn Kesîr’de senedinin sahih olmadığını beyan eder
Bu rivâyet, peygamberlerin masum olduklarına inanmayan Ehlî Kitab’ın naklettiği İsrailiyattan olduğu anlaşılmaktadır
Tenbîh: İbn Ebî Hâtim’in tefsirine bu gibi bâtıl rivâyetleri alması, onun kitabının başında zikrettiği; « kendisinin seneden ve metnen en sahih haberleri tahriç etmeye dikkat ettiğine » dair sözü, genel manada değildir
81-( كما تكونوا يولى عليكم )

( Nasılsanız öyle idare edilirsiniz )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn174]

Bu hadis zayıftır

el-Hâfız b Hacer şöyle der: « Rivâyetin isnadında el-Mubârek b Fadâle adlı râviye kadar ki diğer râviler bilinmemektedir »[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn175]
Ayrıca hadisin manası da mutlak olarak doğru değildir Târîh’in bizlere aktardığına göre; sâlih olmayan bir idareci ardından sâlih bir idâreci başa geçmiştir, halk ise aynı halktır değişmemiştir
82-( من ولد له مولود، فأذن في أذنه اليمنى، وأقام في أذنه اليسرى ؛ لم تضره أم الصبيان )

( Kimin çocuğu olurda, sağ kulağına ezan okur, sol kulağına da kamet getirirse; sıbyanların anasının (şeytanın) ona zararı olmaz)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn176]
Bu hadis uydurmadır
Râvilerinden olan, Yahyâ b el-Alâ er-Râzî ve Mervân b Süleyman, hadis uydurmuşlardır
Bu hadisin uydurma olduğu, zikirler ve virdler hakkında kitab yazan bir kısım ilim ehlinin gözünden kaçmıştır İmam en-Nevevî (rh) rivâyetin zayıflığına işaret dahi etmeden kitabında bu hadisi zikreder Kitabı şerheden İbn Allân[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn177] hadis hakkında susarak senedi hakkında hiç bir şey söylemez! en-Nevevî’den sonra gelen İbn Teymiyye hadisi el-Kelimu’t-Tayyib’te, öğrencisi olan İbn Kayyım da ona tabî olarak el-Vâbil es-Sayyib’te hadisi zikrederler Ancak her ikisi de rivâyeti « يُذْكَرُ » yâni zikrolunduğuna göre kelimesi ile başlattıklarından, bu sözle hadisin zayıf olduğuna işaret etmişlerdir Gerçi bu, o ikisinden hadisin zayıflığına sukût etme mesuliyyetini kaldırsa bile, hadisi kitablarında zikretme mesuliyyetini kaldırmaz Çünkü onların bu sözlerinde hadisin uydurma olduğuna değil, yalnız zayıf olduğuna işaret vardır Yoksa öyle olmasaydı hadisi kitablarına almazlardı Bunu, her ikisinin kitablarına muttali olan herkes anlar
Bu konudaki yanlış anlaşılma gayet açıktır Çünkü onlardan sonra gelen birisi, o ikisinin bu hükmüne aldanarak; « her ikiside büyük imamlardır, bunda bir beis yoktur, zayıf hadis ile fadâilu’l-a’mâl’da amel edilir » diyebilir Veya bu hadis, zannınca zayıf olduğundan başka bir zayıf hadis için bunu şahid olarak sayıp hadisi böylece kuvvetlendirir Bu esnada her iki rivâyetin zayıflığının şiddetli olmaması şartını da unutarak bunu yapabilir
Bu zikrettiğimiz yanlışa düşen kişiyi örnek verebiliriz;
et-Tirmizî zayıf bir senedle Ebî Râfi’den, onun şöyle dediğini rivâyet eder:
( رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم أَذَّنَ في أُذْنِ الحسن بن علي حين ولدته فاطمة بالصلاة )

( Resûlullâh (sas)’i gördüm Fâtıma, el-Hasen b Ali’yi doğurunca, kulağına ezan okudu )
et-Tirmizî şöyle der: « Hadis sahihtir, amel bu hadis üzeredir! »
Sünen-i şerheden el-Mubârekfurî hadisin senedinin zayıf olduğunu açıkladıktan sonra şöyle der: « Hadis zayıf olmasına rağmen nasıl olurda amel bu hadis üzeredir? Derim ki : Evet, bu hadis zayıftır, ancak el-Hasen b Ali hadisini, Ebû Ya’lâ ve İbn Sünni’nin rivâyet ettikleri diğer bir hadis destekleyip kuvvetlendirmektedir »!
Düşün, nasıl da zayıf bir hadisi uydurma bir hadis ile kuvvetlendiriyor Tabi ki bunun sebebi, hadisin uydurma olduğunu bilmeyişinden ve zikrettiğimiz ilim ehlinin bu hükmüne aldanışından dolayıdır
Konuyla ilgili başka bir hadis ise:
( أن النبي صلى الله عليه وسلم أَذَّنَ في أُذْنِ الحسن بن علي يوم ولد، وأقام في أذنه اليسرى )

( Peygamber (sas) el-Hasen b Ali doğduğu gün kulağına ezan okur, sol kulağına da kâmet getirir)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn178]
Bu hadisin, et-Tirmizî de gelen zayıf hadis için şahid olması imkansızdır Çünkü bu rivâyetin senedinde, biri yalancı ve biri de metrûk (terkedilmiş) olmak üzere iki râvi vardır
Ancak tuhaf olan el-Beyhakî ve İbn Kayyım gibi iki büyük alimin hadis hakkında zayıf hükmüyle yetinmeleridir!
83- ( من تمسك بسنتي عند فساد أمتي؛ فله أجر مائة شهيد ) ( Ümmetimin bozulduğu bir zamanda, sünnetime kim yapışırsa, ona yüz şehid ecri vardır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn179]
Hadis çok zayıftır
Râvilerinden olan el-Hasen b Kuteybe hakkında ez-Zehebî « helâk olmuştur » der ed-Dârekutnî de « hadisi terk edilmiştir » der Bu râvinin şeyhi olan Abdu’l-Hâlık b el-Münzir bilinmemektedir
Hadis başka bir lafızlada rivâyet olunmuştur:
84-( المتمسك بسنتي عند فساد أمتي له أجر شهيد ) ( Ümmetimin bozulduğu bir zamanda, sünnetime yapışanın, bir şehid ecri vardır )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn180]
Hadis zayıftır
Bu hadislere ihtiyaç bırakmayıp sahih olarak gelen rivâyetin lafzı şöyledir:
( إن من ورائكم أيام الصبر، للمتمسك فيهن يومئذ بما أنتم عليه أجر خمسين منكم، قالوا: يا نبي الله أو منهم؟ قال: بل منكم )

( Sizden sonra sabredilecek günler vardır, o günlerde sizin üzerinde olduğunuz şeye tutunana, sizin ellinizin ecri (verilir) Sahâbeler: «Ey Allâh’ın Nebîsi, onlardan (ellisininmi)?» derler O da: «Hayır sizden (ellisinin)» der)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn181]
85- ( كان يرى في الظلمة كما يرى في الضوء ) ( Peygamber (sas) aydınlıkta gördüğü gibi karanlıkta da görürdü )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn182]
Hadis uydurmadır


Alıntı Yaparak Cevapla