Yalnız Mesajı Göster

Zayıf Ve Uydurma Hadisler Serisi

Eski 07-27-2012   #7
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zayıf Ve Uydurma Hadisler Serisi



( Beş hayvan yükünden ( 300 sa’dan) aşağıya zekât gerekmez )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn253]
İmâm Ahmed Şeyhi olan Ebu Hanife’ye hilafen bu sahih hadisi alır[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn254]
Allah’ın kulları üzerine farz kılmadığı bir şeyi onların üzerine farz kılmak, işte bu zayıf hadislerin etkilerinden birisidir!
120-( الإيمان مُثْبَتٌ في القَلْبِ كالجِبال الرَّواسي وزيادَتُهُ ونَقْصُهُ كفرٌ ) ( İman kalbte keskin dağlar gibi sabittir Ondaki fazlalık ve eksiklik küfürdür )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn255]
Bu hadis uydurmadır
Râvilerinden olan Ebû Mutî el-Belhî bir önceki hadiste de geçtiği gibi bu hadisin de illetidir Çünkü kendisi hadis uydurmaktadır İbn Hibbân, ez-Zehebî, İbn Hacer, İbnu’l-Cevzî[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn256] ve es-Suyûtî bunu bu şekilde ifade ederler
Ayrıca bu uydurma hadis imanın arttığını açıklayan birçok âyete de muhâliftir Örneğin;
(ليزداد الذين آمنوا ايمانا)

( imanlarını bir kat daha arttırsınlar diye)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn257]
121- (علماء أمتي كأنبياء بني إسرائيل)
(Ümmetimin alimleri İsrail oğullarının peygamberleri gibidir )
Bu hadisin aslı yoktur
Alimlerin bu hadisin aslının olmadığına dair ittifakları vardır
Dalâlette olan Kadiyâniyye taifesi peygamberliğin hâlâ devam ettiğine delil olarak bu hadisi getirirler Sahih olsaydı bile onların aleyhine delil oturdu Biraz düşünen bunu anlar
122- (من صلى بين المغرب والعشاء عشرين ركعة بني الله له بيتا في الجنة)
( Kim akşam ile yatsı namazı arasında yirmi rek’at kılarsa Allah ona cennette bir ev bina eder)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn258]
Bu hadis uydurmadır
Ravilerinden olan Ya'kub b el-Velîd hakkında İmam Ahmed şöyle der; « büyük yalancılardandır, hadis uydurur »[b]
İbn Ma'in ve Ebû Hatim de bu ravinin yalancı olduğunu söylemişlerdir, buna rağmen es-Suyûtî hadisi el-Câmiu's'Sağîr de zikreder!
123- (من صلى ست ركعات بعد المغرب قبل أن يتكلم غفر له بها ذنوب
خمسين سنة )

( Kim akşam namazından sonra konuşmadan Önce altı rak'at namaz kılarsa bu sebeble elli senenin günahları affolunur )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn260]
Bu hadis çok zayıftır
Ebu Zur'a şöyle der; « bu hadis uydurmaya benzemekte, ravilerinden olan Muhammed b Gazavân ed-Dımeşkî'nin hadisi münkerdir »[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn261]
124- (من صلى بعد المغرب ست ركعات لم يتكلم فيما بينهن بسوء عُدِلنَ لَهُ بعبادة ثنتي عشرة سنة )

( Kim akşam namazından sonra iki namaz arasında kötü bir şey konuşmadan altı rek'at kılarsa, bu onun için on iki senelik ibâdete denktir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn262]
Bu hadis çok zayıftır
et-Tirmizî hadisin garîb olduğunu ve ancak Ömer b Ebî Has'am kanalıyla bilindiğini söyledikten sonra, Buharî’den bu râvinin hadisinin münker olduğunu ve râvinin çok zayıf olduğunu aktarır
ez-Zehebî de bu râvinin iki münker hadisi olduğu ve birisinin de yukarıdaki rivayet olduğunu söyler
125- (الوضوءُ من كل دمٍ سائل)
(Her akan kana abdest gerekir )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn263]
Bu hadis zayıftır
ed-Dârekutnî hadisi tahric ettikten sonra şöyle der; « râvilerinden olan Ömer b Abdu'1-Aziz, Temîm ed-Dâri 'den duymamıştır ve onu görmemiştir Yezîd b Hâlid ve Yezîd b Muhammed ise mechûldurlar»
Bu hükme ez-Zeylaî de[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn264] katılmıştır
Ayrıca hadisin bir başka illeti de vardır, o da râvilerinden olan Bakiyye b Velîd müdellistir, an’ana sigasıyla rivayet etmiştir
Hadisi İbn Adiy yine Bakiyye'nin olduğu başka bir yoldan rivayet etmiştir, ancak râvilerinden olan Ahmed b Ferec yalancıdır
Hak olan şudur ki, kanın çıkmasıyla abdesti gerekli kılan hiç bir sahih hadis yoktur Asıl olan beraattır, yani konu hakkında bir nass olmadıkça kanın çıkması abdesti bozar diyemeyiz Bu Ehli Hicaz'in mezhebidir, Medine Ehli’nden el-Fukahâu's-Seb'a da aynı görüştedir Bu konuda bazı sahâbeden birtakım fiiller naklolunmuştur
(أن ابن عمر بثرة في وجهه فخرج شيئ من دم فحكمه بين أصبعيه ثم صلى ولم يتوضأ )

( İbn Ömer (ra) yüzündeki bir sivilceyi sıkar, bunun üzerine kandan bir şey çıkar, iki parmağıyla ovar sonrada abdest almadan namaz kılar )[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn265]
Bu eserin senedi sahihtir
İbn Ebî Şeybe buna benzer bir eseri Ebû Hureyre'den de (r a) rivayet etmiştir
Yine sahabeden olan Abdullah b Ebî Evfa (ra) namazdayken kan tükürür ve namazına devam eder[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn266]
126- (لا يَركَبُ البحرَ الا حاجٌّ أو معتمرٌ أو غازٍ في سبيل الله فان تحت البحرِ نارًا وتحت النارِ بحرًا )

( Deniz yoluyla ancak hac yapan, umre yapan veya Allah yolundaki gazi gider Çünkü denizin altında ateş, ateşin altında deniz vardır)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn267]
Bu hadis münkerdir
Bu hadis, hadis imamlarının ittifakıyla zayıftır, el-Buharî sahih olmadığını, İmam Ahmed garîb olduğunu, Ebû Dâvud râvilerinin mechûl olduğunu, el-Hattabî de alimlerin bu hadisin isnadını zayıf kıldıklarını söyler[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn268]
Hadis başka bir kanaldan da gelmiştir ancak râvilerinden olan Halîl b Zekeriyyâ terkedildiği için, yani hadisin senedi çok zayıf olduğundan bir yukarıdaki hadisi kuvvetlendirememektedir
Bu hadiste ilim talebi, ticaret ve benzeri menfaatler için deniz yolunun kullanılmasının yasaklılığı sözkonusudur Ancak hikmetli olan Şâri’nin maznun bir sebeb olan denizde boğulma sebebiyle insanları maslahatlarından alıkoyması kati surette makûl değildir Diğer taraftan Allah Teâlâ kulları için gemiler yarattığı ve deniz yolculuğunu onlar için kolaylaştırdığından, kullarının minnettar olmalarını istemektedir O söyle buyurur:
(وآيةٌ لهم أنَّا حَمَلْنا ذُرِّيَّتَهم في الفُلْكِ المَشْحونِ و خلقنا لهم من مثله ما يركبون )

(Onların zürriyetlerini dopdolu bir gemide taşımamız da onlar için büyük bir ibrettir Onlar için, bunun gibi binecekleri başka şeyler de yarattık)[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn269]
Bu ayet, yukarıda geçen hadisin zayıf ve münker olduğuna delildir
Bunu Nebî (sas)'in bir hadisi de teyid eder:
(المائد في البحر الذي يصيبه القيء له أجر شهيد والغرق له أجر شهيدَيْن )

( denizdeki kişiye kusma isabet ettiğinde bir şehid ecri alır Boğulduğunda iki şehid ecri alır)
Bu hadisi Ebû Dâvud ve Beyhakî hasen bir senedle tahric etmişlerdir[url=file:///C:/Documents%20and%20Settings/tayfuN/Desktop/dini%20kitap/4S%C3%BCnnet-Hadis/zayif%20ve%20uydurma%20hadisler/zayifveuydurmahadislerhtm#_ftn270]
Hadiste kayıt ve şartsız deniz yolculuğuna teşvik vardır

Alıntı Yaparak Cevapla