07-27-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Niyet Amelden Üstündür...
Niyet Amelden Üstündür 
Hayber savasi sirasinda islam ordusu ile Hayber Kalesi´ndeki yahudiler arasinda mücadelenin iyiden iyiye kizistigi bir andir
Hayberli yahudilerden birisinin yaninda cobanlik yapan bir zenci,savasin zorlu anlarindan birinde Rasul-i Ekrem (a s )ile karsilasir ve "bana islam´i anlatirmisiniz?"der
Efendimiz ilk akla gelecegi üzere "Simdi sirasi mi?,git uygun bir zamanda gel!"tarzinda bir cevap vermez,oturur ve o zenci cobana islam´i anlatir Yüregine sicacik birseyler aktigini hisseden coban,o anda Kelime-i sehadet getirerek müslüman olur Savas bütün siddetiyle devam etmek tedir,ve coban henüz kavustugu imanin heyecaniyla birseyler yapmak istemektedir "Ey Allah´in Rasulü"der Ben su koyunlarin Hayberli sahibinin yaninda calisan bir isciyim Bu koyunlar bana emanet Simdi bunlari ne yapsam?
Müslüman askerlerin günlerdir bir sey yemeden carpistigi bir savasta olmalarina ragmen Efendimiz söyle buyurur
"islam emaneti ihanet etmemeyi emreder Sürünün basina
dön,koyunlarin yüzlerine hafifce vurarak onlari kaleye dogru yolla Yüce ALLAH seni istegine kavusturacaktir"
Sürüyü kaleye sokan coban,vakit kaybetmeden mücahitlerin arasina kosar ve savasa atilir,cok gecmeden yahudilerin attigi bir tasla sehit olur Savas bittikten sonra,diger sehitlerle birlikten zenci cobanin cansiz bedenini de getirip sirt üstü yatirirlar Efendimiz(a s )sehid de bakar ve hemen yüzünü cevirir Yaninda bulunanlar nicin böyle yaptigini sorduklarinda der ki
"Su anda o nun yaninda hurilerden iki zevcesi var ve yüzünden topraklari siliyorlar "Birkac saat icinde basina cennet kusu konan bu coban zenci coban, müslüman olduktan sonra bir namaz vakti bile dolmadan sehitlik payesini elde etmis ve cennete ucmustur
Şimdi bu hikayede cenneti hak eden cobanın Kur'an ışıgında gercekleşen olayına bakalım   
Sadece niyeti (Allah'a ulaşmayı dilemesi) sayedinde cobanın cenneti hak etmesinin nedeni, ölmeden az önce Peygamber efendimizin tebligsini dinleyip, Allah'ın emri olan Allah'a ulaşmayı dilemesindendir  Ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı dilemiştir  
İlk başta butun insanlar husranda ve dalalette dogarlar  ama daha sonra ruhlarını Allah'a ulaştırmayı dileyerek takva sahibi olurlar ve amenu olurlar  
103/VEL ASR-1
Asra yemin olsun
103/VEL ASR-2:
Muhakkak ki; insanlar, hüsrandadırlar
103/VEL ASR-3:
Ama âmenû olanlar (Allah’a ulaşmayı dileyenler, ilk 7 basamağı aşanlar) hariç ve amilüssalihat (nefs tezkiyesi) yapanlar (ikinci 7 basamağı aşanlar) hariç ve (Allah’a ruhen ulaşıp) Hakk’ı tavsiye edenler (üçüncü 7 basamağı aşanlar) hariç ve sabrı tavsiye edenler (dördüncü 7 basamağı aşanlar) hariç
Amenular ruhlarını ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı dileyenlerdir yani Allah'a mulaki olacaklarına O'na(Allah'a) ölmeden evvel ulaşacaklarına muhakkak inananlardır
11/HUD-29:
Ve ey kavmim! Buna (tebliğ ettiğim şeylere) karşılık sizden mal olarak (bir şey) istemiyorum Eğer ücretim (ecrim) varsa ancak Allah’a aittir Ve ben âmenû olanları tardedecek (uzaklaştıracak, kovacak) değilim Muhakkak ki onlar, Rab’lerine mülâki olacaklar Ve lâkin ben, sizi cahillik eden bir kavim olarak görüyorum
-peki Allahu Teala sadece ruhlarını Allah'a ulaştırmayı dilemeleriyle insanları nasıl cennetine alıyor?
Cennete girmenin şartı sevapların gunahlardan fazla olmasıdır  kimin gunahları da sevaplarından fazlaysa o kişi ebediyen cehennemliktir 
23/MU'MİNUN-102:
O zaman kimin mizanı (sevap tartıları), ağır gelirse işte onlar, felâha erenlerdir
23/MU'MİNUN-103:
Ve kimin mizanı (sevap tartıları), hafif gelirse işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır
Allahu Teala, ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı dileyen kişinin gunahlarını orter, daha onceden olan sevapları sayesinde de sevapları gunahlarından fazla bir kişi olmuş olur   sevapları gunahlarından fazla olanlarından felaha erdigi yani cennetlik oldugu muminun 102'de yazmanktadır  
8/ENFAL-29:
Ey âmenû olanlar, Allah’a karşı takva sahibi olursanız sizi furkan (hak ve bâtılı ayırma özelliği) sahibi kılar! Ve sizden (sizin) günahlarınızı örter ve size mağfiret eder (günahlarınızı sevaba çevirir) Ve Allah, büyük fazl sahibidir
Enfal 29'da takva sahibi olundugu takdirde gunahların sevaba cevrileceği belirtilmiştir  takva sahibi nasıl olunacağı da rum 31'de Allah'a yonelme yani ölmeden evvel ruhumuzu Allah'a ulaştırmayı dilemeyle olur 
30/RUM-31:
O’na (Allah’a) yönel (Allah’a ulaşmayı dile) ve böylece O’na (Allah’a karşı) takva sahibi ol ve namaz kıl ve müşriklerden olma
alıntı
|
|
|