Prof. Dr. Sinsi
|
Ebced, Hevez, Hutti Ve Rastgelelik
Kadir gecesi
İbn Atiyye ve Savî gibi bazı müfessirlerin anlattığına göre: Kadir Suresinde, Ramazan ayının günleri sayısı kadar; 30 adet kelime yer almıştır Bu kelimelerden Kadir gecesine ait bir zamir olan "Hiye/o" edatı, surenin 27 kelimesi olarak zikredilmiştir Bu ise Kadir gecesinin Ramazanın 27 gecesinde olacağına bir işaret sayılmıştır
Bazı alimlere göre "Kadir gecesi" anlamındaki "leyletü'l-Qadr"9 harfi vardır ve bu terkip surede üç defa tekrarlanmıştır 3x9=27 Bu tevafuk da, Kadir gecesinin, Ramazan'ın 27 gecesinde olduğunu gösterir
İlginçtir; gayr-ı mukattaat olan Mekkî Sureler sistemine göre, Kadir Suresinin ilk ayeti, başında terkibinin “İnna” bulunan ayetlerin (27 ) yirmi yedincisidir
Bu tevafuk, hem bu hususa işaret eden hadislerin sıhhatine, hem ümmetin bu konudaki teamülünün isabetli olduğuna, hem de Kur’an’ın nazmındaki işarî yollu i’caz parıltılarının varlığına parlak bir delildir
Meleklerin sayısı
Cemaatle namaz kılmakta olan bir kimse, rükûdan kalkınca, seslice "Rabbena ve leke'l-hamd Hamden kesiren tayyiben mübareken fih" duasını okudu Hz Peygamber (a s) namazdan sonra "O duayı kim okudu? Otuz küsur meleğin, onu önce yazmak için, birbiriyle yarıştıklarını gördüm " diye buyurdu
Âlimler, sözkonusu duanın harflerinin de otuz küsur olduğunu gözönünde bulundurarak, duanın harfleriyle, meleklerin sayısı arasında sayısal bir orantının varlığından sözetmişlerdir
İbn Atiyye, bu çeşit tevafukların, ifadelerin lafzından doğrudan anlaşılan ilimler gibi kuvvetli olmamakla beraber, işarî tefsir açısından çok güzel tesbitler olduğunu söylemiştir
Azamet benim örtümdür
Bir kudsî hadiste, Allah: “Azamet benim örtümdür ” buyurmuştur Çok manidardır ki, azamet kelimesinin kök harfleri olan, “Ayn (130), ZâMîm(90)”in ebced değeri, (902), 1122 olup 17x66’dir Görüldüğü gibi, azamet örtüsü, ebced değeriyle de kanıtlanmıştır Azametin ebced değeri, Allah lafza-ı celalinin ebced değeri (66) ile örtüşmekte ve onun için bir çeşit örtü görevini üstlenmiş bulunmaktadır
“abese” kelimesi
Abese suresinin ilk iki ayetinin mealleri şöyledir: "A'mânın kendisine gelmesinden ötürü yüzünü ekşitti ve arkasını döndü "
İşte bu üslupta bir harikalık vardır Çünkü cümlede kullanılan "abese"fiili malum olmasına rağmen faili zikr edilmemiştir Bu üslup alışageldiğimiz ifade tarzlarının dışındadır Ancak Kur'an-ı Hakim burada mucize bir belgeyi göstermiştir
Şöyle ki; açıktan zikredilmeyen cümlenin faili, bizzat "Abese/Yüzünü ekşitti" fiilinin ebced değerinin içerisindedir Evet bu kelimenin ebced değeri 132 olup "Muhammed" isminin karşılığıdır
Yine kendisinden yüz çevrilmiş adamın da ismi verilmemiş ancak, onu da, "el-A'ma" kelimesinin ebced değerinde şifrelemiştir Evet, bu kelimenin ebced değeri 143'tür
Söz konusu adamın ismi "Abdullah"ın ebced değeri de 143'tür Bu bağlamda görülen bu tevafukları kör tesadüf rüzgârlarına havale etmek doğru değildir
"Eğer seni vefat ettirirsek ”
Kur'an'da, Peygambere hitaben "Eğer seni vefat ettirirsek " cümlesi üç
Bunlardan ilki Yunus suresinin 46 ayetinde geçmiştir
Ayetin meali "Eğer onları tehdit ettiğimiz (azabın) bir kısmını sana (dünyada iken) gösterirsek (ne a'lâ); yok (onu göstermeden) eğer seni vefat ettirirsek nihayet onların dönüşü de bizedir (O zaman onlara neler olacağını göreceksin ) Sonra Allah onların yapmakta olduklarına da şahittir "
Ayette azabın bir kısmının Peygamber'e gösterilebileceği hususu vurgulanmıştır Mekke'de inen bu surede belirtilen azabın bir kısmı Bedir savaşında gerçekleşmiş ve Peygambere gösterilmiştir
Ayette ifade edilen Peygamber'in vefat haberi de çok harika bir tarzda ihbar-ı gaybi nevinden sözkonusu yapılmıştır Şöyle ki: "Eğer seni vefat ettirirsek" cümlesi, Kur’an'da defa zikredilmiştir üç defa geçmektedir Bu cümle açıkça, Hz Peygamber'in vefatından sözetmektedir
Geçtiği üç sure ve ayet numaraları da Hz Peygamber'in ömrü olan, 63'ü gösteriyor Ayet ve Sure numaraları şöyledir: Yunus 10 /46, Ra'd 13/40 ve Ğafir 40/77 Buna göre, ayet numaralarının toplamı: 163 tür Sure numaralarının toplamı ise 63’ tür
"Eğer seni vefat ettirirsek" cümlesinin harfleri 9 dur 63 sayısı 9'un 7 katıdır Vefatı haber veren bu cümlenin -harfleriyle beraber- ebced değeri, 632'dir
Bu da Hz Peygamber'in, miladi vefat tarihidir İşte tevafuk penceresinden gaybi haberlerin göz önündeki görüntüsü!
VEDÂ şifresi
Hadis kaynaklarının bildirdiğine göre, Mâide Suresinin, “Bu gün sizin için dininizi kemâle erdirdim ve üzerinizdeki nimetimi tamamladım ” mealindeki üçüncü ayeti ile Nasr Suresi, Vedâ haccında inmiştir Buna göre:
- Peygamber, bir adı Vedâ’/Tevdî’ olan Nasr Suresi'nin inişinden sonra 81 gün yaşamıştır
- Hz Peygamber, Medine’ye hicretinden 9 yıl, 9 ay ve 9 gün geçmiş idi ki, Zilhicce ayının 9 gününde Vedâ hutbesini okumuştur Ümmeti ile vedalaştığından dolayı, bu hacca Vedâ haccı ve bu hutbeye de Vedâ’ hutbesi denilmiştir Manidardır ki, Hz Peygamber'in bundan 81 gün sonra vefat ettiği Vedâ hutbesinin adı olan “Vedâ” kelimesinin ebced değeri de 81’dir
- Peygamber’in vedâ zamanına işaret eden Nasr Suresi'nin bir adı da Vedâ Suresidir Kur’an’da, başında şifre bulunmayan (gayr-ı mukattaat) 81’dir
surelerin arasında yer alan Nasr Suresinin, bu sistemdeki sırası da- Nasr Suresinin harf sayısı da 81’dir
- Yine manidâr bir tevafuktur ki, Vedâ haccından 72 (8x9) gün sonra, Kur’an’ın en son ayeti olan “Allah’ın huzuruna varacağınız bir günden sakının” mealindeki ayet inmiştir
Hz Peygamber (a s ), bunun Bakara Suresinin 281 ayetine konmasını emretmiştir Ve bu ayetin inişinden 9 gün sonra vefat etmiştir Ayetin son iki rakamı 81’dir Bu sayı 9x9’dur
Bu ayet, sondan itibaren Kur’an’ın 5949 (661x9) ayetidir “Yevm=gün” kelimesi, ayette geçen 9 harfi ihtiva etmektedir Demek, 9 gün sonrasına işaret etmektedir
- Bakara Suresi, 80 kusur parça halinde inmiş, 9 yılda tamamlanmıştır Bakara Suresinin tamamlandığı 9 yılda inen şu 281 ayet, Kuvvetli bir ihtimalle 81 parça olarak inmiştir
Kelimelerin tekrar sayıları ve ebced hesabı
Hz Süleyman
- “Süleyman“ kelimesinde yer alan harflerin, okuyuşuna göre/tehecci usûlü (Sîn-lâm-yâ-mim-elif-nun) matematik değerleri: 510 olup 30x17’dir
- Kur’an’da adı geçen peygamberler içerisinde, Hz Süleyman’ın, tarihteki sırası, 17’dir
- Mescid-i Aksayı yaparken, Hz Süleyman’ın yaşı, 17’dir
- Kur’an’da, Süleyman isminin tekrar sayısı, 17’dir
- Süleyman isminin ilk defa geçtiği ayet numarası, 102 (2/102) olup, 6x17’dir
- Süleyman isminin ikinci defa tekrarlandığı ayet numarası 102 ( aynı yer)=6x17’idir
- Bu ismin sondan 8 (17’nin küçük yarısı) tekrarının yapıldığı ayet numarası 17’dir (27/17)
- Süleyman isminin 15 tekrarının yapıldığı surenin numarası, 34 olup 2x17’dir
- Süleyman isminin 17 tekrarının yapıldığı ayet numarası, 34 olup 2x17’dir (38/34)
- Söz konusu 17 ayet içreisinde yer alıp, numaraları 17’nin katı olan üç ayet numarasının toplamı (102+17+34): 153’tür Bu sayı, 1’den 17’ye kadarki sayıların toplamıdır Bu ise sonsuz bir ilim tarafından yapılan bir dizaynın sinyallerini vermektedir
“er-Rahîm” kelimesi
Bu kelimenin ebced değeri 289 olup 17x17’dir; Kur’an’daki tekrar sayısı, 34 olup 2x17’dir
“ecel” Kelimesi
Bu kelimenin matematik değeri 34’tür Bu kelime, Kur’an’da 34 defa tekararlanmıştır
“alâ” kelimesi
Bu kelimenin matematik değeri, 34’ür Kelime, Kur’an’da 34 defa tekrarlanmıştır
“fe bi eyyi” kelimesi
Bu kelimenin ebced değeri, 93 olup 3x31’dir Kelime, Rahman Suresinde, 31 defa tekrarlanmıştır
“İshak” kelimesi
Ebced değeri, 170 olup 10x17’dir Kur’an’daki tekrar sayısı, 17’dir
“eyyuhâ” kelimesi
Ebced değeri, 17’dir Kur’an’daki tekrar sayısı 153 olup 9x17’dir Bu sayı, aynı zamanda, 1’den 17’ye kadarki sayıların toplamıdır
Kelimelerin tekrar sayıları ve realiteler
Kur’an’da “yevm” (gün) kelimesi, bir yılın gün sayısı kadar (365 defa) geçmektedir
Kur’an’da “şehr” (ay) kelimesi, bir yılda var olan ayların sayısı kadar (12 defa) tekrarlanmıştır Nüzul sırası itibariyle 12 tekrarı, Tevbe Suresinin 36 (3x12) numaralı ayetinde yapılmıştır Bu ayette: “Şüphesiz, Allah katında, ayların sayısı on iki (12)’dir” diye buyurulmuştur
Bu 12 kelimeden iki tanesi, Sebe suresinin 12 numaralı ayetinde geçmiştir
Kur’an'daki sıraya göre, “şehr”in 12 tekrarı Kadir Suresinin son ayetinde geçmektedir Bundan sonraki Kur’an ayetlerinin adedi, 108 olup, 9x12’dir
İsrailoğullarından elçi olarak gönderilen “on iki (12) Nakîb” tabiri, bütün Kur’an’da yalnız, Maide Suresinin 12 numaralı ayetinde geçmektedir Kur’an’daki (mansub) şekliyle, “Nekîbâ”nın harfsayısı (5) ile ebced değeri, 168 olup 14x12’dir
“Biz onları (İsrailoğullarını) oymaklar halinde on iki kabileye ayırdık ” [Araf/160] mealindeki ayette, açıkça İsrailoğullarının 12 kabilesinden söz edilmiştir “Biz onları yeryüzüne gruplar halinde dağıttık ” [Araf/168] mealindeki ayette ise İsrailoğullarının 12 kabile halinde yeryüzüne dağıtıldığı ifade edilmektedir
Kur’an-ı Hakim, burada aynı ifadeler kullanmakla beraber, “on iki”on iki sayısını gösteren, güzel bir kaç tevafuk harikasını sergilemiştir
tabirini açıkça kullanmamıştır Bunun yerine işârî yolla Birincisi: Bu ifadenin yer aldığı ayet numarası 168 olup, 14x12’dir
İkincisi: Burada “on iki” ifadesi yerine, önceki ayette olmayan “fi’l-ard” (yeryüzünde) kelimesine yer verilmiştir Bu kelimenin ebced değeri, 1122’dir Bu sayı, “on iki” nin arapça ifadesi olan “isnâ aşer” in matematik değeridir
Üçüncüsü: Söz konusu ayet, Kur’an’ın, 1122 sırasına yerleştirilmiştir Bu da “on iki” diyor
Halife Kelimesi
- Halife/hilafet kelimesi, “hilfet” [Furkan/62] kökünden gelir Bu kelimenin matematik değeri, 1110 olup, 30x37’dir “Hilafet” kelimesi de bir farkla, 1110 (30x37)’dur
- Kur’an’da, “Halife” kelimesi, iki defa söz konusu edilmiştir Bunlardan ilki, Âdem’le ilgidir “Şüphesiz ben yeryüzünde bir halife kılacağım/yaratacağım ” mealindeki Bakara Suresinin 30 numaralı ayetinde geçmektedir Peygamber’in “Nübüvvet hilafeti (Raşit hilafet), benden sonra 30 yıldır ” mealindeki hadis ile söz konusu ayetin numarası, otuz
sayısında tevafuk etmektedir Demek, bu sayıda hakiki hilafete bir işaret vardır - Bu ayet, genel sıralamada, Kur’an’ın 37 ayetidir Böylece, ayetin içinde bulunduğu suredeki sıra numarası ile, genel olarak Kur’an’daki sıra numarasında, hilafet kelimesinin gösterdiği sayının iki çarpanı (30-37) da gözetlenmiştir
- Halife kelimesinin ikincisi, Hz Davud’la igilidir “Ey Davud! Muhakkak ki, biz seni yeryüzünde halife yaptık ” mealindeki Sâd Suresinin 26 numaralı ayetinde geçmektedir Bu ayet, genel sıralamada Kur’an’ın 3996 108x37’dir
ayetidir Bu sayı, - Yukarıda görüldüğü üzere, 37 sayısına göre ayarlanan “Halife”37 sure geçmektedir Ve söz konusu 37 sure numaralarının toplam sayısı, kelimesinin geçtiği Bakara Suresi ile Sad Suresi arasında (ikisi dahil) tam 740 olup, 20x37’dir
Bütün Kur’an’da yalnız iki defa geçen halife kelimesinin, her iki yerde de hilafet kelimesinin ebced değerine uygun olarak 37 sayısını göstermesi elbette manidardır
Sultan Kelimesi
- Kur’an’da değişik anlamda kullanılan “Sultan” kelimesinin tekrar sayısı, 37’dir Bu kelimenin 37 tekrarı, kıyametin bir adı olan el-Hakka ismini alan, bir surenin 29 numaralı ayetinde geçmektedir Ayet meali ise “Saltanatım yıkıldı ” şeklindedir
- İslam aleminin tarihinde, en büyük kabul edilen iki devlet, Abbasî ve Osmanlı devletidir Bu iki devletin kaderi, bu ayetin işaretine uygun bir çizgi takip etmiştir Buna göre,
- Abbasî devletinde, geçen halife/sultanların sayısı, 37’dir
- Abbasî devletinin 37 Halifesi, lisan-ı haliyle: “Saltanatım yıkıldı ”, dediğinde, tarih 1258’i gösteriyordu Çünkü bu sayı, 34x37’dir
- Osmanlı devletinde de, sultan/halife sayısı, 37 sayısını tamamlasın diye, Abdülmecid Efendi’ye hilafet yolunu açmıştı
- Ve bu zat da, 37 halife olarak “Saltanatım yıkıldı ” dediğinde, tarih 1924’ü gösteriyordu Çünkü bu sayı, 52x37’dir
Kur’an’ın açık ifadesini pekiştiren bazı tevafuklar
Nisa Suresi
- “Ehl-i Kitap, senden, kendilerine gökten bir kitap indirmeni istiyorlar ” mealindeki ayette yer alan Ehl-i Kitab'ın isteklerine, ebced hesabıyla cevap verilmiştir Burada onlar, Hz Peygamber'den kendileri için “gökten bir kitap” indirmesini istiyorlar
Allah, Kur’an-ı Hakimin gökten inen bir kitap olduğunun kanıtı olarak, “gökten bir kitap” tabirini Nisa Suresinin 153 ayetine yerleştirmiştir Çünkü “gökten bir kitab”ın Kur’an’daki ifadesi olan “Kitaben mine’s-semâ” nın ebced eğeri, 646’dır Ve bu ifade bütün Kur’an’da yalnız bir defa ve yalnız burada zikredilmiştir Söz konusu ayet ise Kur’an’da, 646 sıradadır
- Ayrıca, 646 rakamı, 38x17’dir Ayet numarası olan 153 ise 9x17’dir Ayrıca, 1’den 17’ye kadarki sayıların toplamıdır
- Bu ayette geçen kitab kelimesinin, buradaki tekrar sayısı, 76 olup 2x38’dir Bu da 17’nin diğer çarpanıdır Sema kelimesi ise bu ayetten önce 9 defa geçmiştir Buna göre, “Kitaben mine’s-semâ”da yer alan bu iki kelimenin tekrar sayısı itibariyle, kitap kelimesi, 85 sıradadır Ki, bu rakam, 5x17’dir
- Ayette geçen Ehl-i Kitab kavramının tekrar sayısı 16’dır 1’den 16’ya kadarki sayıların toplamı, 136 olup 8x17’dir Ayrıca buraya kadar “el-kitab” kelimesi, 68 (4x17) tekrarını yapmıştır
Yunus Suresi
“O bir gerçek midir? diye senden haber istiyorlar De ki: Evet, Rabbime yemin olsun ki, o şüphesiz bir gerçektir ve âciz bırakacak değilsiniz” (10/53)
- Ayette geçen “haber istiyorlar” mealindeki kelimenin kök harfleri “nbe” dir Bunun ebced değeri, 53’tür Ayetin numarası da 53’tür
- “bir gerçek midir?” mealindeki “e hakkun?” ifadesinin matematik değeri, 109’dur Bu ayet, Kur’an’ın 1417 ayetidir Bu sayı: 13x109’dur Bu tevafuk Kur’an’ın verdiği haberlerin hakkaniyetini/gerçekliğini ispat etmektedir
Yusuf Suresi
- Yusuf Suresinde, Melik’in gördüğü rüyada yedi semiz ve yedi cılız inek ile, yedi dolgun ve yedi zayıf başaktan söz edilmektedir Bu yedilerin rüyası ve tabirleri, yedi ayet içerisinde bahis konusu yapılmaktadır
- Söz konusu yedilerin geçtiği ilk ayete kadar, surede 42 (6x7) ayet geçmiştir
- Yedilerden bahseden yedi ayetin sonuncusu, surenin 49 (7x7) ayetidir Bu ayet, sondan surenin 63 (9x7) ayetidir
- Burada söz konusu edilen “yedi yıl” tabiri, 47 numaralı ayette geçmektedir Yedinci “yedi” kelimesi de bu ifadede yer almaktadır
- Bu yedi ayet numaralarının (43–44-45-46-47-48-49) toplamı: 32246x7’dir Bu tevafuk her şeyden önce Kur’an’da tevafukların matlup olduğunu göstermektedir
olup Sad Suresi
“Bu kardeşimdir Onun doksan dokuz koyunu var ” [Sad/23] mealindeki ayette 99 sayısını gösteren bir tablo sözkonusudur Bu sayısal tablo değişik yönden sonsuz bir ilme işaret ettiği gibi, Kur’an’ın sure ve ayet sıralanışının bir vahiy ürünü olduğunu da göstermektedir
- 99 sayısı, 3x33’tür Bunun Kur’an’daki Arapça ifadesi olan “Tis’un ve tis’ûne” nin matematik değeri, 1122 olup, 33x33+33’tür
- Bu ayet, Kur’an’ın 3993 ayetidir Bu rakam, 121x33’tür Bu ayet, surenin sondan 66 ayetidir Ayetin baştan buraya kadar ki sırası ile, içinde bulunduğu surenin sondan sırasının gösterdiği sayıların toplamı (3993+66=4059), 41x99’dur
- Doksan dokuz sayısının Arapça ifadesinin gösterdiği 1122 rakamı, aynı zamanda, 17x66’dır Söz konusu olan ayet, surenin sondan 66 ayetidir
- “Onun doksan dokuz koyunu var ” cümlesinin Arapça ifadesi olan “lehu- tis’un ve tis’ûne- na’ceten” nin ebced değeri, -üç kelimesi dahil- 1683’tür Bu rakam, 17x99’dur
- Ebced değeri, 1683 olan bu cümle yalnız burada geçmektedir Ve bu ayet, Mekkî mukattaat sureler sistemine göre, 1683 sırada yer almıştır
Şura Suresi
Bu sure, vahyin durumunu, onun nasıl geldiğini ifade etmekle mümtaz bir yere sahiptir Burada, bu surede yer alan vahiy kavramının gösterdiği tevafuklar, söz konusu edilecektir
İlgili ayetin meali şöyledir: “Allah, bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perde arkasından konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle ona dilediğini vahy eder O yücedir, Hakîmdir ” [Şurâ/51]
- “Vahiy” kelimesinin matematik değeri, 24’tür
- Söz konusu ayette “vahy” kelimesinin başına kadar geçen harflerin sayısı, 24’tür
- Bütün Kur’an’da “Biz vahiy ettik ” manasına gelen “evhayna”24’tür
kelimesinin tekrar sayısı, - Söz konusu vahyin 24 tekrarının, ilki de sonuncusu da, Hz Muhammed’e (a s ) hitap etmektedir
- Vahiy kelimesinden türemiş diğer fiillerin (geçmiş ve gelecek zaman kipinin) tekrar sayısı, 48 olup, 2x24’tür
- Bir hadiste rivayet edildiğine göre, Hz Peygamber (a s ) şöyle buyurmuştur: “Tevrat Ramazanın altısında, İncil, onun 13’ünde, Zebûr, Onun 18’inde, Kur’an da Ramazanın 24’ünde inzal buyurulmuştur ”
Bilindiği gibi, Kur’an önce dünya semasına “Beytü’l-izze” denilen bir yere toptan indirilmiş, daha sonra, Vahiy meleği Allah’ın emirleri doğrultusunda, doğan ihtiyaca göre, oradan parça parça alıp Efendimize getirmiştir
Toptan inişi ifade eden “inzal” kelimesinin delaletiyle, buradaki Kur’an’ın inzalinden maksat, onun dünya semasına toptan inmesidir Demek, üç gün sonra da Kadir gecesi olan Ramazanın 27 gecesinde, bizzat Hz Peygamber’e vahy edilmeye başlamıştır
- Kur’an’ın indiği ilk Ramazan'dan son Ramazana kadar (40-63) 24
Ramazan geçmiştir - Hz Muhammed, Kur’an’da açıkça bildirilen peygamberlerin 24 südür Bu sıra, Vahy kavramının ebced değerine uygundur
- “evhayna” kelimesinin 24 tekrarı, sözkonusu Şurâ Suresinin 52 ayetinde geçmektedir
- Bütün Kur’an’da “Vahy” kelimesi, altı defa kullanılmıştır Bunlardan, bir zamire bitişmemiş ve el takısı almamış olanı, iki defa kullanılmıştır Bu şekliyle, ebced değeri 24 olan “Vahy” kelimesinin ilk defa, kulanıldığı Şurâ Suresinin 53 ayeti, mukattaat sureler sistemine göre, 2424 sıradadır
- Yukarıda geçtiği üzere, bütün Kur’an’da “Vahy” kelimesi, altı defa46 adet altı aylık bir süreden ibaret olduğunu” vurgulayan hadisin manasına uygundur
kullanılmıştır Bu sayı, “vahiy müddetini - Yukarıda zikredilen hadiste, 46 adet altı aylıktan, bir adet altı aylık sürenin rüya ile ilgili olduğu, geri kalan 45 adet altı aylık ise Kur’an’ın vahyine ait olduğu ifade edilmiştir Manidar bir tevafuktur ki, Şura suresinin başında yer alan “Ha-Mim” şifreli harflerden “Hâ” harfi, adı geçen ayette yer alan “Vahy” kelimesinde, 45 tekrarını yapmaktadır Bu da Kur’an’ın harflerinin, ne kadar hikmetli ve manidar bir tarzda kullanıldığını göstermektedir
- Kur’an’da vahy kavramıyla ilgili geçen kelimelerinin toplamı (fiil:72; mastar:6), 78’dir Vahy’ın durumunu ortaya koyan söz konusu ayetin son kelimesi, Allah’ın “Hakim” ismidir ki, ebced değeri, 78’dir Şifreli harflerin sayısı da 78’dir Sayı anlamındaki “aded” kelimesinin matematik değeri de 78’dir Demek Kur’an-ı Hakimde her şey, hikmetlidir
- Bilindiği üzere, 24 sayısı, 3x8’dir Söz konusu Şurâ Suresinin başında bulunan “Hâ” harfinin ebced değeri, 8’dir Bu harf şifreli -kesik harflerin 64 südür (8x8)
- Adı geçen vahy ayeti, mukattaat sisteminde, baştan itibaren, 2424 sırada olduğu gibi, sondan itibaren de 320 sıradadır Bu rakam, 40x8’dir 40 rakamı, bu bağlamda, Hz Peygamber’in ilk vahiy aldığı zamanki yaşını göstermektedir
Allah'ın, sonsuz ilmiyle her şeyi nasıl kuşattığını ve her şeyi nasıl bir bir saydığını gösteren tevafuk tablolarını ve kelimelerin aritmetik değerlerinin Kur'an nezdindeki değerini anlamak için Kur'an'ın kendisine bakmak yeterlidir
Not: Konu ile ilgili daha geniş bilgi için yazarın, RUM SURESİ IŞIĞINDA BEDİR ZAFERİ, KUDÜS ve İSTANBUL’UN FETHİ adlı kitabına bkz
|