Yalnız Mesajı Göster

Gıda Devleri Sağlığı Ne Kadar Ciddiye Alıyor

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Gıda Devleri Sağlığı Ne Kadar Ciddiye Alıyor




İngiltere'de yapılan bir araştırmada, dev gıda şirketlerinin, ürünlerinde, obezite, kanser, kalp, diyabet gibi hastalıklara neden olan yağ, şeker ve tuz oranlarının azaltılması için yeterince çaba göstermediğini ortaya çıkardı



Londra'daki City Üniversitesi'nin yaptığı ve bugün yayımlanan araştırmada, dünyada ilk sırada yer alan 10 tarımsal gıda şirketi, 10 dağıtım şirketi, 3 fast-food şirketi ile 2 restoran zincirine sahip şirketin incelendiği belirtildi



Araştırma, bu 25 şirketten sadece 4'ünün ''Kraft, PepsiCo, (Burger King, Hippopotamus, Tarte Julie, Upper Crust gibi restoranları bünyesinde barındıran) Compass restoran zinciri ve (KFC ile Pizza Hut'ı bünyesinde barındıran) Yum restoran zinciri'' ürünlerinde yağ oranını azaltmak için önlem aldığı, 5'inin (Kraft, PepsiCo, Unilever, ConAgra ve Ahold süpermarket zinciri) şeker oranını azaltmak için çaba gösterdiği ve 10 şirketin de (Kraft, Cadbury, Schweppes, Nestle, PepsiCo, ConAgra, Carrefour süpermarket zinciri, Ahold, Carrefour ve Compass) tuzun azaltılması konusunda harekete geçtiklerini ortaya koydu



Araştırmada, 2 şirketin (Kraft ve McDonald's) porsiyonlarının miktarında değişime gittikleri ve 8 şirketin de vücuda zararlı yağ oranlarını azaltmak için önlemler aldıkları ortaya çıktı Araştırmada, sadece Kraft şirketinin bu 5 önlemin tümünü yerine getirdiği belirtilirken, McDonald's'ın ise porsiyonlarında değişime gitmek dışında önlem almadığı kaydedildi



Araştırmanın amacının, bu şirketlerin, dünya sağlık örgütü'nün (DSÖ) 2004'te ilan ettiği prensipleri hayata geçirip geçirmediğini incelemek olduğu belirtildi Araştırmayı yapan uzmanlar, ''sonuçların kaygı verici olduğunu, birçok şirketin, ürünlerinin sağlık üzerine etkisine en ufak bir önem vermediklerini'' ifade etti



Şirketlerin yıllık raporlarını, hesaplarını, internet sitelerini, araştırma, reklam, etiketleme ve pazarlama politikalarını araştıran uzmanlar, ''sık sık tüketicinin yanında olduğunu söyleyen süpermarketlerin en fazla düş kırıklığı yaratan sektör olduğunu'' ve ''en küçük şirketin cirosunun bile DSÖ'nün yıllık toplam bütçesinin 5 katına denk geldiğini ve bu durumda kaynak yetersizliğini bir mazeret olarak ileri süremeyeceklerini'' kaydettiler

Kaynak : Baypostacom

Alıntı Yaparak Cevapla