07-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Etkinlik Saati...
Etkinlik Saati  
Çocuklarınızın ev ortamında sıkılmadan vakit geçirmesini sağlayacak, aynı zamanda zihinsel becerilerini geliştirebilecek iki farklı etkinliği bu hafta sizler için belirledik İşte etkinliklerimiz  
Gemi Mühendisliğine Doğru İlk Adımlar  
Özellikle çocuğunuza, kardeşiyle ya da diğer arkadaşlarıyla beraberken yaptırabileceğiniz bu aktivite çocukların hem beraberce bir şeyler yapmasını yardımcı olacak hem de değişik fikirleri değerlendirmelerine imkan sağlayacaktır
Malzemeler:
Çeşitli boylarda ve renklerde süngerler
Liste yapmak için bir kağıt ve kalem
Köpük
Tahta parçaları
Karton ve kutu artıkları
Yumurta kutuları
Kağıt pipet
Plastik kaplar
Alüminyum folyo
Makas
Yapıştırıcı
İçinde gemilerin yüzdürülebileceği geniş bir kap
Amaç:
Bilimsel düşünme becerisi geliştirmek
Yaratıcı düşüncenin gelişimini sağlamak
Problem çözme becerilerini geliştirmek
Uygulama:
•Çocuklarla gemiler hakkında konuşun, modeller gösterin ve batan/yüzen malzemeler hakkında bilgi verin Bu malzemeleri tanıtın
•Elinizdeki malzemeleri çocuklara göstererek, bu malzemelerden kendi gemilerini yapmalarını isteyin
•Yapmış oldukları gemileri, içine su doldurduğunuz geniş bir kabın içinde yüzdürmelerini isteyin
•Çocukların hangi geminin yüzüp hangisinin yüzmediğini gözlemlemelerini isteyin
•Neden bazı gemiler yüzereken, bazılarının yüzmediğini sorunve bu konuda tartışmalarını sağlayın
•Yüzmeyen gemilerin özelliklerini açıklayarak, çocuklara konu ile ilgili bilgi verin
•Gemileri yüzmeyen çocukların, edindikleri bilgilere göre yeni gemiler yapmasını sağlayın Kitaplar Arasında Keşif Gezisi  
Malzemeler:
Resimli bir öykü kitabı
Renkli elişi kağıtlarından kesilmiş şekilller
Kağıtlara zarar vermeyen bant
Amaç:
Zihinsel gelişimlerini desteklemek
Konu-resim ilişkisini anlamalarını sağlamak
Uygulama:
•Çocuklara okumak için bir kitap seçin Sonra bu kitabınm farklı sayfalarına elişi kağıtlarından kestiğiniz şekilleri bantla yapıştırın
•Öyküyü okumaya başlamadan önce çocuklara kitapta değişik bir şeylerle karşılaştığınızı söyleyin ve bu farklılıkları siz kitabı onlara okurken bulmalarını isteyin
•Öykünün tamamını okuduktan sonra, onlara bunları görüp görmediklerini sorarak, göstermelerini isteyin
•Çocukların göstermedikleri şekillerde, onlara yardımcı olun
•Daha sonra bu şekiller hakkında konuşun
Kaynak:
Çoluk Çocuk Dergisi, Temmuz 2002, sayı 16
Çocuk Gelişim Uzmanı<bR>
İDİL SEDA AK
Kaynak: Bebek
|
|
|