07-23-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
34 Yaş Çocuğun Gelişimi

3 yaşından itibaren oyun çağına giren çocuk, motor becerilerinin gelişmesiyle çevre üzerinde egemenlik kurmakta ve bunu giderek genişletmektedir
- Merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkar ancak inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir
- Çocuk bahçesinde veya yuvadaki aletlere çeviklikle tırmanabilir
- Pedalları kullanarak 3 tekerlekli bisiklete binebilir
- Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir
- Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir
- Makas kullanabilir
2) Zihinsel ve Bilişsel Gelişim:
- Çocuk ayrıntıları dikkate almadan genel olarak algılar ve ilişkisiz obje ve kavramları bütünleştirir
- Çocuk zihinsel kıyaslama yapamaz
- Çocuk miktar, ağırlık ve sayı korunumu nu anlayamaz
- Çocuk, sınıflama ve gruplandırma yapamaz
- Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir ve çocuk şarkıları söyleyebilir
- Cinsiyetini ve cinsel rollerini öğrenir
- Bazı durumları sembolize ederek, öyleymiş gibi, yaparmış gibi yapar (uyurmuş gibi yapması, gazeteyi okur gibi yapması gibi)
3) Sosyal ve Duygusal Gelişim:
- 3 yaş çocuğu kazandığı güven ve özerklik duyguları oranında yavaş yavaş çevresini keşfetmekte ve çevre üzerinde bir denetim gücü kazanmaktadır
- 3 yaş, cinsel-benlik duygusunun başladığı, cinsel rollerin belirlendiği bir dönemdir Toplumun cinsiyete karşı tutumlarını dikkatle izlediği ve öğrenmeye çalıştığı görülür
- 3-4 yaşlarındaki çocuklar grup halinde oynamaya, oynarken birbirleriyle konuşmaya ve grup içinde oynamak istediklerini seçmeye başlarlar
- Çocuk giderek daha olumlu ve dengeli bir birey haline dönüşmeye başlar Öfkelerini genelde eşyaya yöneltirler
- Günlük hayatta yaşadıkların oyun içinde oyuncaklarına uygulayarak rahatlar
- Olumlu bir tavır içine girer ve çevresindekilere sevgiyle ve güvenle yaklaşır
- Oyuncak, şeker gibi nesneleri paylaşma anlayışı gelişmiştir
4) Duyusal ve Algısal Gelişim:
- Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirir, yükseltip alçaltır
- Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir
- Öyküleri büyük bir istekle dinler; en çok sevdiklerini defalarca dinlemek için ısrar eder
5) Dil Gelişimi:
- Cümleler daha gramatik hale gelir Aralarında neden-sonuç ilişkisi bulunan düşünceler tek bir cümleyle ifade edilebilir
- Konuşmalar benmerkezlidir Yani çocuk oynarken ya da çalışırken dinlenip dinlenmediğini önemsemeden kendi kendine konuşur
- Konuşurken başkalarının görüş açısını dikkate almazlar
- 300 civarında kelime bilir ve yeni kelimelere karşı ilgi duyar
- Kendi kendine çok uzun süren konuşmalar yapar
- "Ve" bağlacını yerinde kullanır
- Geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek kavramlarını anladıkça zaman belirten sözcükler kullanmaya başlar
- Belirli sözcüklerin renk adları olduğunu bilir ancak hangi sözcüğün hangi rengin adı olduğunu bilemeyebilir
|
|
|