Yalnız Mesajı Göster

Kredili Sistem

Eski 07-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kredili Sistem



Kredili sistem eğitimde benimsenmiş bir ders seçme yöntemidir Buna göre öğrenci dersleri alırken önüne konulan belli dersleri almak zorunda değildir

Mezun olmak için de gerek şart, tüm dönemleri başarıyla geçmiş olmak değil, zorunlu olan kredi miktarını almış olmaktır Yani başarıyla mezun olmak için dönemlerden değil, derslerden tek tek başarıl olmak gerekir Her ders birbirinden bağımsız olduğundan, başarısız olunan bir ders tüm dönemin tekrarını değil, sadece o dersin tekrarını gerektirmektedir Böylece öğrencinin eğitim takvimi aksamamaktadır Bu sisteme göre öğrenci belli derslere ve programa bağlı kalmaz, özgürce derslerini alabilir, seçmeli - laboratuvar - bölüm dışı dersleri de alıp eğitimine çeşitlilik katabilir Öğrenci ders seçiminde nispeten daha özgür olduğundan geleceğini şekillendirme açısından özgüven verdiği de bir gerçektir Ayrıca bu sistem sayesinde okul süresinin de azaltılması mümkündür Üst dönemlere ait dersler önceki dönemlerden itibaren alınıp başarılı olunursa kredi sayısı sağlandığı anda öğrenciye mezun olma seçeneği sonuna kadar açılmıştır

Geçtiğimiz yıllarda liselerde kullanılan kredili sistem, şu anda sadece üniversite ve yüksekokullarda kullanılır yegane ders seçme yöntemidir

Örneğin İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü'nün mezuniyet için zorunlu istediği kredi sayısı 151'dir Bunun dönemlere dağılımı ise 18 - 21 - 19 - 21 - 19 - 19 - 165 - 175 şeklinde olmaktadır Mezuniyet için alınan kredi sayısının kesinlikle 151'in altına düşmemesi gerekmektedir Örneğin ilk dönemde alınıp başarısız olunan 3 kredilik bir ders bir başka dönemde tekrar alınabilir Başarısız olunan o ders sadece önşartı olduğu derslerin alınmasına engeldir Bu kredi dağılımı sadece okulun yön göstermek amacıyla verdiği bir takvim olup, değiştirilmesi öğrencinin elindedir Yukarıda da bahsedildiği gibi, son dönemlerde ki krediler düzenli bir şekilde önceki dönemlere dağıtılırsa öğrencinin 6 veya 7 dönemde (3 veya 35 yılda) mezun olması da mümkündür

1 Kredili sistem nedir?

Öğrenim yükünün “kredi” ile tanımlandığı, yıl değil de yarıyıl geçmeyi esas alan, ders sayısının ve ders yükünün azaltıldığı, seçmeli ders, uygulama ve araştırma olanaklarının arttığı, değerlendirmenin harf notu ile göreceli olarak yapıldığı bir eğitim öğretim sistemidir

Bu sistemde dersler, programda kapladıkları süreye ve gerektirdiği çabaya göre kredilendirilirler Örneğin, haftada 3 saat olan teorik bir dersin kredisi 3, haftada 4 saat olan bir uygulamanın kredisi ise 2’dir Teorik derslere daha fazla kredi verilmesinin nedeni, bu derslere hazırlanmak için, derste geçecek sürenin en az iki katı sürenin derse hazırlanmak için harcanacağının varsayılmasıdır

2 Niçin kredili sistem?

Her şeyden önce, kredili sistemin amacı öğrenmenin iyileştirilmesidir Öğrenmenin iyileştirilmesi ise, “öğrenmenin öğretilmesi”, “problem çözme yeterliliklerinin geliştirilmesi” gibi özellikler içerir Bu amaca ulaşmak için, kredili sistemde:

-Ders sayısı azaltılmış ve değerlendirme süreci yarıyıllara indirgenerek kısaltılmış,

-Seçimlik ders sayısı artırılmıştır

Böylelikle sizler, istediğiniz konuları seçme ve ilgilendiğiniz konularda araştırma yapabilecek zamana sahip olma fırsatını yakalamış olmaktasınız

Bu sistemden mezun olduğunuzda;

-Araştırıcı nitelikleriniz gelişmiş,

-Her şeyi bilmeseniz de, genel bir problem çözme metodolojisi ile alanınızdaki teknolojiye hakim,

-İhtiyacınız olan şeyleri gerektiğinde öğrenebilmesini bilen,

-Karşılaştığınız sorunları bilimsel olarak tanımlayıp çözüm yolları arayabilen,

-Planladıklarınızı ve araştırmalarınızdan elde ettiğiniz sonuçları yazılı ve sözlü olarak rahatça ve doğru biçimde iletebilen bireyler olacaksınız

3 Kredili sistemin önemli özellikleri nelerdir?

Kredili Sistem;

-Başarıyı ödüllendiren, başarısızlığı zorlaştıran bir sistemdir,

-Öğrenci merkezlidir, öğrenciye kendi geleceğini şekillendirme olanağı verir
Bir programdaki dersler genellikle, yaklaşık olarak; %40’ı bölüm / mesleki yeterlilik kazandırılmasına, ’si fakülte / alan / sektör kimliğine,%40’ı üniversiter yeterliliklere (bunun da ’si genel kültür, ’u araştırıcılık, ’u da iletişim olmak üzere) ayrılır

-Değerlendirme harf sistemi iledir ve mutlak değil, görecelidir

-Sistemde bütünleme ve benzeri telafi sınavları yoktur Bu alanda yapılan incelemeler, bütünleme ve benzeri telafi sınavlarının olmadığı durumlarda öğrencilerin daha başarılı sonuçlar aldıklarını göstermiştir

-Ders sayısının azaltılmış olması, öğrenciye bilinçli olarak ve kendi başına derslere hazırlanma fırsatı vermek içindir Öğrenci, bu fırsatın bilincinde olarak ve derslerine araştırma yaparak hazırlanacaktır

Derleme

Alıntı Yaparak Cevapla