Konu
:
Otomobilinizin Beygir Gücünü Arttırmanın 5 Yolu
Yalnız Mesajı Göster
Otomobilinizin Beygir Gücünü Arttırmanın 5 Yolu
07-17-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Otomobilinizin Beygir Gücünü Arttırmanın 5 Yolu
Arabanızın motor gücünü nasıl arttıracağınızı öğrenin!
Beygirgücü para gibidir
Asla çok fazlasına sahip olamazsınız fakat eğer düzgünce kullanmazsanız başınız belada demektir
Arkadaşınıza bir yarış sırasında tozunuzu yutturmak ya da basitçe sürüş sırasında size güven verecek ekstra güç peşinde olun fazladan kas gücü motora her zaman eklenebilir
5 yolla beygir gücünüzü her ekonomik ve randıman seviyesinde arttırabilirsiniz
Bu yöntemlerden çoğu bağımsız çevrimiçi satıcılar, performans arttırıcı mağazalar ve oto satıcılarından elde edilebilir
Soğuk hava subabı
Soğuk hava subapları beygir gücü yükseltmek için kullanılan en yaygın ve en ucuz sistemdir
Bu subap metal giriş kısmı üzerine monte edilmiş konik bir hava giriş filtresinden ibarettir
Bu sistem motora monte edildiğinde içeri giriş borusu motorun tepesinden başlar motorun iç kısmından motorun alt bölmesine doğru uzanır
Ve konik hava filtresi bu borunun alt kısmına monte edilir
Bu konik filtre normal hava borusu ile gelen havadan daha serin bir havayı artık motorun içine verebilecektir
İşte bu sebeple bu sisteme soğuk hava sistemi denmektedir
Soğuk hava motor içindeki oksijeni sıcak havadan daha fazla yoğunlaştırır bu da benzinle karışınca daha motorda güçlü bir çalışma sağlar
Beygir gücü kazanımı emme supabının markasına ve yerleştirildiği motora bağlıdır
Genel kazanım 5–20 beygir gücüdür
Soğuk hava supapları genellikle 100–400$ arasında bir fiyata satılmaktadır
AEM gibi markalar birçok farklı model üretmektedirler
Soğuk hava katkısının turbo motorlara katkısı olabilir ya da olmaya da bilir
Bu tip motorlar zaten havaya ihtiyaç duyarlar ve bu sebeple kendi hava alış sistemleriyle gelirler
Sizin eklemeniz gereksiz olabilir
Ancak eğer motorunuza turbo şarjcı ilave ederseniz soğuk hava alıcı sistem eklemeyi de unutmayınız
Turbo şarjcırlar/Süper şarjcırlar
Turbo şarjcırlar ve süper şarjcırlar motorunuzun enerji potansiyelini arttıran sistemler olarak bilinir
Her iki sistemde havayı alıp motorun içini beslemekle ilgili prensibe dayanır
Eğer şimdiye kadar fark etmediyseniz; hava motorunuzun gücü için çok önemlidir
Turbo şarjcırda egzozdan gelen sıcak hava kompresörü olarak çalışan bir tribün içinde döner
Süpersarj sisteminde ise sistem ise bunun tam tersine kompresör motora direkt bir kayışla bağlıdır
Havayı motora pompalamak daha fazla oksijen yaratır bu da motorun pistonlardaki oksijene daha fazla yakıt aktarmasına izin verecektir
Bu da gücü arttıracaktır
Birçok uygulamada bir sistem 100 beygir gücünden fazla bir katkı sağlar
Hiç de kötü sayılmaz
Turbo kitlerde ve süper şarj setleri 2000 ile 9000$ arasında fiyatlara satılmaktadır
Komple bir egzoz sistemi susturucu, egzoz başı ve borular dâhil 500–1000$ civarında bir paraya mal olur
Bu modifikasyonla 20 ile 30 beygir gücü kazanılır
Bu egzoz sistemlerinden bazıları ayrıca düzgün bir egzoz sesini de garanti eder
Daha sesli, daha sert ve daha acımasız
Yeni güçlendirilmiş bir motorla birlikte kim böyle sesler çıkaran bir araba istemez ki? Bu hoş görünebilir ama fazla ileriye gitmeyin
Çok gürültülü egzozlar size bir cezaya bile sebep olabilir
Bu güçlendirmeyi kanuni sınırlar içinde tutunuz
Nitro oksit sistem
Nitro oksit sistem temel olarak motorun içine nitroksinin enjekte edilmesinden ibarettir
Her ne zaman nitroksine ihtiyaç duyarsa bir tuşa basarak nitroksinin motora karışmasını sağlar
Herhangi bir yakı kaynağı gibi nitroksin sisteminin de bakımı düzenli olarak yapılmalıdır
Nitroksin sisteme girdiğinde sıcaklığı yükseltip daha fazla atmosferik hava ve yakıtın motora girmesini Ortamdaki oksijen de daha fazla benzin ve havanın yanmasını sağlar
Nitro oksit sistemler (ya da daha iyi bilinen adıyla NOS) her enjeksiyonda 50 ila 500 beygir gücü bir artış sağlar
Bu patlama tarzı artışlar kalıcı olmayıp kimyasal tükenene kadar devam eder
Fiyat aralığı da 600–1500$ aralığındadır
Bilgisayar Çipi
Bu çip ayrıca Motor kontrol çipi (ECU) olarak da bilinir
İşlevi benzin dağıtımı, enjeksiyon zamanlaması gibi motorla ilgili çeşitli görevler yerine getirmektir
ECU’ların birçoğu Hypetech ve APEXi gibi masrafları maksimize eden sistemlerin aksine benzin tasarrufu yapmak üzere dizayn edilmiştir
Fiyatların farklılığına rağmen bir bilgisayar çipini motora modifiye ettirmenin fiyatı 200 ile 500$ arasındadır
20 veya daha fazla bir beygir gücü kazanmayı da bekleyebilirsiniz
Keyfini sürün
Bu modifikasyonların motorunuzdaki basınç oranları arttıracağını aklınızda bulundurun
Pistonların alev almasını engellemek için daha yüksek oktanlı bir yakıt gerekebilir
Bunun yanında, daha fazla güç daha yüksek ısı üretmek anlamına gelir
Bu yüzden normal motor yağını daha yüksek kalitedeki sentetik motor yağı ile değiştirmek yükselen ısıya karşı daha dayanıklılık gösterebilecektir
Arabanızın en iyi performansı göstermesi için iyileştirme çalışmalarına dinometer testi ya da bilinen diğer adı ile dino başlayın
Bu makine devir daim ya da kas gücünü ölçer
Öteki bir değişle tekerlerinizde kaç tane at olduğunu size söyler
Sahi olduğunuz beygir gücünü dyno’ya girerek başlayın
Her modifikasyonla birlikte makineye tekrar dönün ve yapılan her değişikliğin umduğunuz güç artışını yapıp yapmadığını öğrenin
Bu özellikle arabanızda çalışabilmesi için doğru şekilde takılmış olması gereken bilgisayar çipi gibi iyileştirilmesi işlemlerinde önemlidir
Her bir dyno testi size birkaç yüz dolara mal olacak olsa da bu sizin zamanınıza ve emeğinize kesinlikle değecektir
Duruşunuzu sağlamlaştırın
Dikkatle izlenmiş bir kullanma kavuzu, düzgün bir alet seti ile birçok modifikasyonu kendi başınıza gerçekleştirebilirsiniz
Ayrıca size adım adım imkânları anlatan birçok online topluluklar da parmaklarınızın ucundadır
Motorunuzu böyle güçlendirmeye çalışıp durmak belki pratik ve ekonomik bir yöntem olmayabilir ancak ihtiyacınız olduğunda ekstra bir güç sahibi olacağınızı bilmek her zaman güzeldir
Özellikle kırmızı ışıklardayken birisi sizin süzüyorsa
Tae Kim
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul