07-17-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kainat Nuru
"NUR" -ilahi güçlerin ilahi ışığını yansıtan yüz 
İman nuru
Birimim Rabbinden kendisinde açığa çıkan 
ilim-güç
Gerçeği farketme-kavrama gücü 
Kişiyi Kainat sistemi tanıma noktasına ulaştıran ilim 
İnsanı Allah’a erdiren şey 
Işık ve İnançla edilen ilim 
İnsanı cehalet veya duygusallık karanlığından aydınlığa erdiren ilim 
Ölüm ötesi yaşam bedeninin enerjisi 
"RUH" dediğimiz "Halogramik dalga bedenin" enerjisi 
İbadet denilen beyin çalışmaları sonucu elde edilen enerji 
Allah'ın yegane tek ve asıl olan şifa enerjisi 
Allah'ın Şeçkin ve seçilmiş kuluna vesilelerle bahşettiği Şifacı enerjisi 
Kuantsal enerjiye çok yakın plandaki bir boyut 
Enerjinin bir üst boyutu 
Işık hızı boyutu 
Cennet boyutu 
Düşünce boyutu 
Acizanelik duygusu 
Kişiyi yokluğa ve gerçek varlığa götüren acizane 
Kişinin Tek mutlak NUR'a kavuşmasına vesile olan-mutlak kudreti araştırmaya ve tanımaya sevkeden arayış 
Nur İlmi :
Arşın altındaki, yani, sırf mânânın çokluğa dönüştüğü mertebedeki ilk varlık "RUH" adlı melektir Ayrıca "RUH-U ÂZAM" diye tanınır
Bu Melek sahip olduğu ilim itibarıyla "AKL-I EVVEL" adını alır Bir diğer ifadesiyle de "Nurların NURU"dur!
NUR, herkesin sandığı gibi ışık değil, ilimdir!
Işık,Niyet,İnanç,kalple sembolize edilir
İnsanlar nasıl karanlıktan ışıkla çıkarsa, cehalet veya duygusallık karanlığından da ilimle aydınlığa ererler 
Nur Esması :
Açığa çıkaran ; idrâk ettiren; kendisiyle irşad olunan
“NÛR” ismi insanın idrâk gücünü, kapasitesini artıran bir isimdir Kişinin hem ruh gücünün artması, hem de idrâk gücünün gelişmesi hep bu ismin neticesidir 
Nur Boyutu :
Bu anlatmak istediğim, "Ruh" dediğim varlık ise, melekî boyut olan, "Nur" ismiyle târif edilen kuantsal enerjiye çok yakın plandaki bir boyut! Yani, enerjinin bir üst boyutu oluyor
Kainat Nur Enerjisi :
Madde bedenimiz, fizik bedenimiz nasıl enerji ihtiyacını karşılamak için yemek - içmek zorunda ise; "RUH" dediğimiz "Halogramik dalga bedenimiz" de enerji ihtiyacını yani "nûr"unu, ibadet, esma zikirleri,Niyet,İnanç,sukunet içinde ALLAH yolunda yapılan bir takım beden ve beyin çalışmaları sonucu elde edilir 
Nur Suresi 1 Ayeti 1 Cüz :
??????? ????????????? ?????????????? ???????????? ?????? ?????? ?????????? ???????????? ????????????
Sûratun enzelnâhâ ve faradnâhâ ve enzelnâ fîhâ âyâtin beyyinâtin leallekum tezekkerûn(tezekkerûne)
(Bu), Bizim indirdiğimiz ve (bazı âyetlerini) farz kıldığımız bir suredir Ve onun içinde delillerle açıklanmış âyetler indirdik Umulur ki, böylece tezekkür edersiniz  
1 sûratun : bir suredir
2 enzelnâ-hâ : onu biz indirdik
3 ve faradnâ-hâ: ve onu biz farz kıldık
4 ve enzelnâ : ve biz indirdik
5 fî-hâ : onun içinde
6 âyâtin : âyetler
7 beyyinâtin : apaçık, delillerle açıklanmış
8 lealle-kum : umulur ki böylece siz
9 tezekkerûne : tezekkür edersiniz
Kainatta her şeyin ilim ile yapılıyor olması ve varlıklardan adeta ilim ışıldaması kainatta her şeye nüfuz eden yaygın bir ilim ışığının varlığını gösterir – aynen elmastaki ışık pırıltılarının çevrede yaygın bir ışık aleminin varlığını göstermesi gibi Ancak varlıkların temel yapıtaşlarında “ilim” diye maddî bir unsur yoktur, ve dolayısıyla varlığı konusunda hiçbir şüphe bulunmayan ilim madde değil mânâdır Ve evrende yerçekimi kuvveti gibi her şeye nüfuz eden ve zaman ve zemin üstü yaygın bir ilim katmanı vardır Bu madde-dışı (mânâ) ilim katmanından gelen ilim ışığı bildiğimiz ışıktan farklı olarak maddî beden gözü ile değil manevî akıl gözü ile algılanabilir
Bilgi veya ilim, içten gelen bir anlayışımızın olduğu ve gördüğümüzde tanıdığımız şeylerden biridir Ancak bilgiyi tam olarak tarif etmek ve onun tam bir tanımını vermek kolay değildir Çünkü bilgi ancak madde-dışı akıl gözü tarafından görülebilen madde-dışı görünmez bir ışıktır, ve onu kelimelerle ihata etmek mümkün değildir Bildiğimiz biyolojik göz, maddî ışık vasıtasıyla varlıkların görünen yani dış yüzünü görür Işık vasıtasıyla olan bu göz ziyafeti bir ışık âleminin varlığını gösterir, ve onun kaynağına işaret eder Gündüzleri dışarıdaki her şeyi açıkça görmemiz, güneşten gelen ışığın her yere ulaşıyor ve alınıp yansıtılıyor olmasındandır Varlıkların dış yüzlerinin görülebiliyor olması, etrafta bir ışık katmanının varlığına delildir Çünkü lâmba ve bazı radyoaktif maddeler gibi kendinden ışık saçanlar dışında varlıkların yapılarında ışık yoktur Dolayısıyla güneş batınca veya lambalar söndürülünce bütün varlıklar adeta karanlığa gömülür, ve gören göz görmez olur Görmenin bir başka çeşidi, göz yerine akıl ile görmektir, bu da maddî ışıkla alâkası olmayan manevî ilim ışığı ile olur Fizikî âlemdeki ışık varlıkların dış yüzünü ve fizikî özelliklerini, ilim ışığı ise varlıkların iç yüzünü ve hikmetini gösterir 
akzennun
|
|
|